اعتمادآنلاین از حواشی جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به روایت دوربین‌ها گزارش می‌دهد

دلیل حضور علی لاریجانی غیبت احمدی‌نژاد بود؟/ روحانی باز هم نیامد/ نوبخت مهمان مجمع‌نشین‌ها

جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد و در کنار غیبت حسن روحانی،‌ آیت‌الله آملی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد؛ حضور علی لاریجانی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

دلیل حضور علی لاریجانی غیبت احمدی‌نژاد بود؟/ روحانی باز هم نیامد/ نوبخت مهمان مجمع‌نشین‌ها
کد خبر: 217784
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجمع تشخیص مصلحت نظام این هفته هم تشکیل جلسه داد و همچنان حسن روحانی، رییس‌جمهوری و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه‌قضاییه جز مهمترین غایبان این جلسات به حساب می‌آیند.

به گزارش اعتمادآنلاین، محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور سابق جزء افرادی است که معمولا حضور و غیبتش در جلسات مجمع مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد. امروز هم او حضور نداشت و همین غیبت و البته حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شوای اسلامی بعد از مدت‌ها تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها را درباره اختلافات این دو را قوت داد. گفته می‌شود یکی از دلایل غیبت روسای قوا به دلیل حضور احمد‌ی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص است.

موضوع دیگری که در کنار دلیل قبلی حضور علی لاریجانی می‌توان به آن اشاره کرد، بررسی طرح حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر و روستا است که مدتی است در دستورکار مجمع و کمیسیون‌های آن است. بحثی که یکی آنطور که یک از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به «اعتمادآنلاین» به جلسه بعدی مجمع موکول شده است.

این درحالی است که براساس آنچه در روزهای قبل اعلام شده بود قرار بود امروز در جلسه علنی مجمع حضور سپنتا نیکنام و اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا بعد از مدت‌ها تعیین تکلیف شود و این احتمال وجود داشت که حضور علی لاریجانی بعد از مدت‌ها، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور و عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جلسه امروز به همین منظور بوده باشد. اما این اتفاق نیفتاد و اعضای مجمع ترجیح دادند به موضوعاتی هچون پالرمو و مباحث اقتصادی وسیاسی بپردازند.

جلسه امروز مجمع درحالی امروز برگزار شد که محمدباقر نوبخت مهمان این جلسه بود تا احتمالا از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات دولت در این زمینه گزارش دهد. ایراهیم رئیسی و مصطفی میرسلیم رقیبان انتخاباتی روحانی هم که معمولا در این جلسات حاضر هستند امروز هم پای ثابت جلسه مجمع بودند.

تصاویری از جلسه امروز مجمع را به روایت دوربین عکاسان خبری در زیر می‌بینید.

جلسه مجمع 1

مجمع 2

مجمع 3

مجمع 5

مجمع 6

مجمع 7

مجمع 8

مجمع 10

مجمع 9

مجمع 12

مجمع 111

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها