کشف نامه‌های منتشرنشده شاعر برنده نوبل

مجموعه‌ای از نامه‌های منتشرنشده از «ویلیام باتلر ییتس»، شاعر برنده نوبل ادبیات، که در دهه 1970 دزدیده شده بود در دانشگاه پرینستون آمریکا پیدا شد.

کشف نامه‌های منتشرنشده شاعر برنده نوبل
کد خبر: 218424
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۵:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «جان کِلی» که چند دهه از عمر خود را صرف جست‌وجوی هزاران نامه از «ویلیام باتلر ییتس» کرده در حالی که در مراحل پایانی نگارش جدیدترین کتابش درباره این شاعر و نمایشنامه‌نویس نامدار ایرلندی بود، موفق به کشف مجموعه‌ای از نامه‌های منتشرنشده از او در کتابخانه دانشگاه پرینستون آمریکا شد.

این مجموعه نامه‌ها در دهه 1970 میلادی از کتابخانه دانشگاه به سرقت رفته بود و برای سال‌ها هیچ اثری از آن نبود تا این‌که اخیرا فردی ناشناس آن را به کتابخانه بازمی‌گرداند. این نامه‌ها سال‌های 1908 تا 1910 از زندگی «ییتس» به عنوان یکی از بزرگترین شاعران انگلیسی‌زبان قرن بیستم میلادی را پوشش می‌دهد که دوره‌ای از تردید و بلاتکلیفی در زندگی او بوده است.

این نامه‌ها که تاکنون منتشر نشده درست به موقع کشف شده‌اند تا در جلد پنجم از کتاب دوازده‌جلدی انتشارات دانشگاه آکسفورد قرار گیرند. «ییتس» به عنوان شاعر تا سال‌های آخر زندگی پول زیادی از محل شعرهایش کسب نکرد به همین دلیل هر از گاهی دست‌نوشته‌های خود را می‌فروخت.

ویلیام باتلر ییتس که شعرهایش جزو محبوب‌ترین قطعه‌ها در میان ایرلندی‌هاست‌، متولد 13 ژوئن 1865 است که در سال 1923 موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد. او که شعرهایش الهام‌بخش دیگر شاعران و نویسندگان بوده‌، در سال 1939 درگذشت. آثار این شاعر بزرگ شامل مضامین عاشقانه و سیاسی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها