کد خبر: 218588
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۱:۵۵:۰۰
| |

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس مطرح کرد

35 کشور میزبان جشن‌های زیر سایه خورشید/ هلند و بلژیک میزبان نشست‌ گفت‌وگوی تمدن‌ها

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی از میزبانی 35 کشور جهان برای برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار قرار است، هلند و بلژیک میزبان نشست‌های گفت‌وگوی تمدن‌ها شوند.

35 کشور میزبان جشن‌های زیر سایه خورشید/ هلند و بلژیک میزبان نشست‌ گفت‌وگوی تمدن‌ها
کد خبر: 218588
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۱:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی مختاری صبح امروز در نشست خبری که در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه جشن زیر سایه خورشید وارد دهه دوم خود شده است؛ گفت: این جشن، زیارت از راه دور است.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با بیان اینکه زیر سایه خورشید جشنواره‌ای نمادین است؛ متذکر شد: عده‌ای از خادمان همزمان با دهه کرامت به سراغ مردم در مناطق محتلف می‌روند که نتوانستند در این ایام به زیارت حرم مطهر بروند.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر اینکه 80 کاروان رضوی در یک هزار و 500 نقطه جغرافیایی حدود 9 هزار برنامه فرهنگی را برگزار می‌کنند، در این دوره از جشن، 30 درصد افزایش از نظر حضور خادمان در مناطق مختلف کشور ثبت شده است.

مختاری با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری این جشن با محوریت سازمان‌های مردم نهاد و ارتقای کمی و کیفی محتوای این جشنواره؛ یادآور شد: امسال در مراکز صنعتی سنگین و سبک، بازارها و فروشگاه‌های ایرانی حضور یافته و در راستای حمایت از تولید ملی از کارآفرینان ایرانی و فعالان این عرصه تقدیر می‌کنیم.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی افزود: جشن‌های زیر سایه خورشید در کنار برگزاری جشن‌ها، آزادی 65 زندانی توسط خدام، توزیع بسته غذایی، اطعام در مناطق محروم، افتتاح برخی از پروژه‌هایی که توسط اردوهای جهادی تکمیل شده است و اهدای جهیزیه به خانواده‌های مناطق محروم از جمله اقدامات در این جشن است.

وی با بیان اینکه عمده هزینه‌های برگزاری این جشن توسط مردم و تشکل‌های مردمی پرداخت می‌شود؛ اضافه کرد: در 35 کشور جهان نیز میزبان یازدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید هستند و کشورهایی همچون لبنان، عراق، هندوستان، آفریقای جنوبی، زیمباوه، هلند و بنگلادش تنها بخشی از کشورهای میزبان در این دوره از جشن‌های زیر سایه خورشید هستند.
مختاری بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار نمایشگاه‌های خیابانی در بلژیک و هلند با محوریت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مختاری با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در منطقه کردستان عراق نشست تخصصی گفت‌و‌گوی تمدن‌ها با حضور نخبگان برگزار می‌شود؛ متذکر شد: امسال 14 کاروان رضوی ویژه اعزام به خارج از کشور شامل حدود 50 نفر از استادان حوزه و دانشگاه، قاریان بین‌المللی و برخی از خدمه بارگاه منور رضوی و برخی از هنرمندان جمهوری اسلامی ایران به عنوان سفیران این کاروان‌ها در بخش بین‌الملل برنامه‌های زیر سایه خورشید حضور پیدا می‌کنند.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: هدف کلی جشن‌های زیر سایه خورشید، فرهنگ‌سازی امید و شادابی ملی، زمینه‌سازی گسترش و نشر ارادت و محبت به استان ائمه اطهار و معارف ناب موجود در سنت و سیره رضوی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان قدس، مشارکت نهادهای ملی و ترغیب و حمایت از حرکت‌های مردمی است.

وی ادامه داد: زیر سایه خورشید تاکنون در مشهد نبوده، اما برنامه‌هایی همچون آزادسازی زندانی‌ها، اطعام در مناطق محروم و اهدای جهیزیه همراه با آذین‌بندی خیابان‌ها برای برگزاری جشن‌ها از جمله اقداماتی است که در مشهد به شکل بسیار گسترده انجام شده است.

مختاری با تاکید بر برگزاری سیستم گزینش برای انتخاب خادمان برای اعزام به مناطق مختلف؛ متذکر شد: سال گذشته از میان یک هزار و 200 نقطه جغرافیایی که خادمان در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید حضور یافتند، 400 نقطه آن به عشایر کشور اختصاص داشت.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی اضافه کرد: امسال برنامه‌ریزی برنامه‌ها توسط استان‌های مختلف صورت گرفته و نتیجه را هر کدام از استان‌ها اعلام شده، علاوه بر این، همه برنامه‌ها مدون و مشخص شده است.

منبع:فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها