کد خبر: 218678
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۶:۰۹:۰۰
| |

یک مستند ایرانی در جشنواره لوکارنو

فیلم مستند بلند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند، به عنوان نماینده ایران در هفتادویکمین جشنواره فیلم لوکارنو به روی پرده می‌رود.

یک مستند ایرانی در جشنواره لوکارنو
کد خبر: 218678
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۶:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مستند بلند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، پس از کسب جایزه در جشنواره سینما حقیقت در سال گذشته، در اولین حضور بین‌المللی خود در هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو، به رقابت با دیگر آثار می‌پردازد.

پخش بین‌المللی این فیلم با «ArtHouse Cinematheque» با مدیریت مرجان علیزاده است.

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» در بخش هفته منتقدین جشنواره پذیرفته شده است و به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در این رویداد سینمایی شرکت می‌کند. بخش "هفته منتقدین لوکارنو" در سال 1990 تاسیس شد و هرساله 7 مستند برجسته جهان را به عنوان اولین و مهمترین نمایش‌های بین‌المللی خود کران می‌کند.

در توصیف این بخش در سایت جشنواره آمده است: "این بخش بر روی فیلم‌های نوآورانه با محتواهای بزرگ تمرکز می‌کند. فیلم‌هایی پررنگ که دیدگاه‌های جدیدی را باز می‌کنند و در جهان بحث‌برانگیزند".

جشنواره فیلم لوکارنو پس از کن، ونیز و برلین معتبرترین جشنواره سینمایی اروپاست و ویژگی خاص آن نمایش فیلم‌ها در میدان معروف «پیاتزا» در فضای باز و بر پرده بزرگ است که در آنجا حدود 8000 تماشاگر به دیدن فیلم‌ها می‌نشینند.

هفتادویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو از تاریخ 1تا 11 اوت (9 تا 19 مهرماه) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها