هشدار مردان دیپلماسی جهان به ترامپ پیش از دیدارش با پوتین

روسیا الیوم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پولیتیکو اعلام کرد از میان امضاکنندگان این پیام هشدار می‌توان به مادلین آلبرایت، وزیر خارجه سابق آمریکا و دیوید میلیمن و یوشکا فیشر همتایان انگلیسی و آلمانی‌اش اشاره کرد که در پیامی به ترامپ نسبت به ملاقات قریب‌الوقوعش با پوتین هشدار داده‌اند.

هشدار مردان دیپلماسی جهان به ترامپ پیش از دیدارش با پوتین
کد خبر: 218719
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۰ ۱۹:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| 16 وزیر خارجه سابق کشورهای مختلف جهان به دونالد ترامپ پیش از دیدار با همتای روسی خود ولادیمیر پوتین هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، روسیا الیوم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پولیتیکو اعلام کرد از میان امضاکنندگان این پیام هشدار می‌توان به مادلین آلبرایت، وزیر خارجه سابق آمریکا و دیوید میلیمن و یوشکا فیشر همتایان انگلیسی و آلمانی‌اش اشاره کرد که در پیامی به ترامپ نسبت به ملاقات قریب‌الوقوعش با پوتین هشدار داده‌اند.

آلبرایت در این رابطه پولیتیکو گفت: من به دونالد ترامپ نصیحت کردم که به شدت در مذاکراتش با رئیس‌جمهور روسیه هوشیار عمل کند.

امضاکنندگان این پیام همچنین به ترامپ نسبت به ارتکاب اشتباه و نادیده گرفتن تهدید روسیه پوتینی هشدار جدی دادند. به اعتقاد پولتیکو این پیام هشدار به خودی خود بیانگر عمق نگرانی دو سوی آتلانتیک نسبت به رفتارهای احساسی و نامتوازن ترامپ است، رفتارهایی که نه تنها باعث اهانت به هم‌پیمانان اروپاییِ آمریکا شده بلکه در پی بهبود روابط با روسیه به عنوان کشوری است که همسایگان غربی خود را تهدید می‌کند.

آلبرایت هم در توصیف احساس اتحادیه اروپا نسبت به این رویکرد ترامپ آن را آمیزه‌ای از وحشت و دستپاچگی توصیف کرد.

وی افزود: از آخرین باری که چنین نگرانی و تلاش‌هایی برای فهم موضع ایالات متحده به چشم دیده بودم مدت زمان زیادی می‌گذرد. وی معتقد است نگرانی اروپایی‌ها به ویژه بعد از نشست 7 کشور بزرگ صنعتی که اخیرا در کانادا برگزار شد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها