گالری‌گردی در تهران

مجسمه‌ها در «چهارسوی خیال» جان می‌گیرند

آثار اعضای انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با عنوان «چهارسوی خیال» و عکس های برتر سال دوربین.نت روز جمعه 22 تیر به نمایش در می آیند.

مجسمه‌ها در «چهارسوی خیال» جان می‌گیرند
کد خبر: 218758
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می کنند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. در زیر عناوین و زمان برخی نمایشگاه هایی که روز پنج شنبه و جمعه 21 و 22 تیرماه افتتاح می شوند، می خوانید.

موزه هنرهای معاصر فلسطین

نمایشگاه «همنشینی نقش‌ها» که عصر روز پنجشنبه 21 تیر همزمان با نمایشگاه عکس «دیده شو» در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح می شود، 43 اثر از 35 هنرمند این گروه را به نمایش می گذارد. این نمایشگاه تا 28 تیر در موزه فلسطین واقع در خیابان بزرگمهر نبش خیابان برادران مظفر پلاک 74 میزبان عموم علاقمندان خواهد بود.

خانه عکاسان جوان

نمایشگاه عکس گروهی با عنوان «رویای قطره ها» از روز پنجشنبه 21 تیر در خانه عکاسان جوان برپا می‌شود و تا 27 تیر ادامه خواهد داشت. ثمن رستگار، حدیثه سلیمانی، فاطمه فرزانه، مصطفی فهمید و روژینا گیدانیان هنرمندانی هستند که آثارشان را در این گالری به نشانی یوسف آباد، خیابان چهارم، پلاک 3 واحد 2 به نمایش می گذارند.

خانه هنرمندان ایران

پنجمین نمایشگاه گروهی «چهارسوی خیال» با آثاری از اعضای انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران از روز جمعه 22 تیر در گالری های ممیز، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران برپا می شود.

نمایشگاه عکس فاطمه گشانی از محرومیت آموزشی مدارس دشت یاری سیستان و بلوچستان با عنوان «میان من و تو شهری است بی‌پنجره» جمعه 22 تیر ساعت 17 در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا 3 مرداد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نمایشگاه سوزن‌دوزی‌های مهتاب نوروزی و دختران آفتاب همراه با نمایش سفال کلپورگان جمعه 22 تیر ساعت 17 در نگارخانه استاد نامی خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا 28 تیر میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه خوشنویسی «از میر تا میر» با آثاری از پویان مکوندی از 22 تیر در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

گالری ایوان

نمایشگاه گروهی نقاشی زنان نقاش با عنوان «و این منم» به کوشش شهرزاد دریازاده از روز جمعه 22 تیر در گالری ایوان واقع در الهیه ، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، خیابان لسانی، نبش بن بست حمید، شماره یک گشایش می یابد. در این نمایشگاه آثاری از فرح اصولی، پروانه اعتمادی، میترا ابراهیمی، ف.اخلاقی، ثمیلا امیرابراهیمی، دلارام آشتیانی، سارا جعفری، پونه جعفری نژاد، پگاه جمالی، مریم حامد اسماعیلی، ایران درودی، شهرزاد دریازاده، الدوز رباطیان، فریده زریو، گلبرگ شعبانی، الیانا شمس لنگرودی، منیژه صحی، شبنم طلوع، هونیا عباسی، عطیه عطار زاده، فریبا فرقدانی، رعنا فرنود، زهرا قیاسی، میترا کاویان، فریده لاشایی، فرزانه محجوبی، ساغر مسعودی، معصومه مظفری، مهتا معینی، کتایون مقدم، نرگس موسوی و گیزلا وارگا سینایی به نمایش گذاشته می شود.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

دهمین نمایشگاه عکس های برترسال دوربین.نت جمعه 22 تیر 97 ساعت 17 تا 20 در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح می شود. در این نمایشگاه، 405 فریم عکس منتخب سال 96 از 405 عکاس در اندازه 40 در 30 سانتیمتر به نمایش درمی آید. 405 عکاس حاضر در نمایشگاه از 890 عکاس شرکت کننده در نمایشگاه، توسط 8 تیم هیات انتخاب شامل عکاسان، خبرنگاران، گرافیست ها و ادیتورهای عکس برگزیده شدند.

گالری فردا

نمایشگاه «دوست خیالی من» با آثاری از هنرمندان تصویرگر و نقاش روز جمعه 22 تیر در گالری فردا برپا می‌شود و تا 28 تیر ادامه دارد. این نمایشگاه به همت سارا آتش‌هوش و علیرضا اوجی برپا شده که در حقیقت ادامه نمایشگاهی با همین عنوان است که در دی ماه سال قبل برپا شد. گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 واحد 2 است.

گالری شلمان

نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط «فرم و محتوا» همراه با آثاری از کیان نظام آبادی و مسعود آرانی از روز جمعه 22 تیر در گالری شلمان واقع در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 افتتاح می شود و تا 13 تیر ادامه دارد.

گالری شیث

نمایشگاه نقاشی های بختیار سامه با عنوان «سرباز» از روز جمعه 22 تیر در گالری شیث به آدرس چهارراه ولیعصر ، ضلع جنوبی پارک دانشجو کوچه شیرزاد شرقی گشایش می یابد.

گالری کاوه

نمایشگاه نقاشی روی پارچه نعیمه رزاقی ساکت با عنوان «باغ زرین» از روز جمعه 22 تیر در گالری کاوه واقع در خیابان ظفر، انتهای فرید افشار، خیابان دولتشاه غربی، خیابان پروین، کوچه تایباد، پلاک 26 برپا می شود و تا 27 تیر ادامه خواهد داشت.

گالری نقش جهان

نمایشگاه نقاشی‌های پریسا ترابی 22 تیرماه در گالری نقش جهان تهران افتتاح می‌شود. گالری نقش جهان واقع در نیاوران، از میدان یاسر یه سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی2، پلاک9 است.

گالری ایده

نمایشگاه انفرادی عسل بصیر روز 22 تیرماه در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک26 افتتاح می شود.

گالری هفت رنگ

نمایشگاه نقاشی های فیروزه نوتاش، ناهید میرمحمدی و اکرم جباری از روز 22 تیرماه در گالری هفت رنگ به نشانی پاسداران، اختیاریه جنوبی، نرسیده به دولت، پلاک 33، واحد اول گشایش می یابد و تا 26 تیر ادامه دارد.

گالری تم

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «نفرآباد» با آثاری از بعثت امامی، فاطمه پازکی و علی منوچهری در گالری تم واقع در کریم خان، نجات اللهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک 10 گشایش می یابد.

گالری ساربان

نمایشگاه نقاشی‌های نجوا عرفانی با عنوان «از دختران قاف» جمعه 22 تیرماه در گالری ساربان افتتاح می‌شود و تا اول مرداد ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه شامل مجموعه اصلی «از دختران قاف» که با تکنیک اکریلیک روی بوم خلق شده و چند مجموعه‌ دیگر طراحی با مداد و ترکیب مواد است. گالری ساربان در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130، طبقه اول قرار دارد.

گالری آتشزاد

نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی و نقاشیخط با عنوان «نجوای خطوط» به کوشش فرانک محبی روز جمعه 22 تیرماه در گالری آتشزاد به نشانی خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپور (توانیر) شمالی، بعـد از پـل همت، پـلاک 23 برپا می شود.

گالری شکوه

نمایشگاه نقاشی های پری سیف اله زاده با عنوان «درختان سیال من» از 22 تا 31 تیرماه در گالری شکوه به آدرس فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 برپا می شود.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشیخط با عنوان «رویش» از جمعه 22 تیر ساعت 17 در گالری پردیس ملت افتتاح می شود. علیرضا جوادی دبیر هنری و سامان مومنی کیوریتور این نمایشگاه هستند.

گالری یاسمین

نمایشگاه منتخبی از آثار نقاشان امروز از 22 تا 27 تیرماه در گالری یاسمین به نشانی خیابان خردمند جنوبی، نرسیده به بلوار کریمخان زند، ساختمان افسر، پلاک 70، طبقه اول افتتاح می شود.

گالری ویستا

نمایشگاه نقاشی های مینا فشنگچی با عنوان «در تاریکی» جمعه 22 تیرماه ساعت 16 در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 برپا می شود.

گالری ویستا پلاس

نمایشگاه نقاشی های منوچهر سلطانی با عنوان «عروسک های زنده» جمعه 22 تیرماه ساعت 16 در گالری ویستا پلاس به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 برپا می شود.

گالری نگاه

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «صورتگران» از روز جمعه 22 تیرماه در گالری نگاه به آدرس خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره 64 برپای می شود.

گالری دارگون

نمایشگاه گروهی فتوکلاژ و فتومونتاژ با یادی از محمدابراهیم جعفری هنرمند نقاش با عنوان «پرواز بال می‌خواهد، نقاشی خیال» از جمعه 22 تیرماه در گالری دارگون به نشانی شریعتی، پایین تر از حسینی ارشاد، خیابان کوشا، خیابان بدیعی، بن بست بشر دوست، پلاک 14، زنگ2 افتتاح می شود.

گالری نهاوند

نمایشگاه آثار مینیاتور سپیده کاظمی زنجانی با عنوان «سی رنگ» از 22 تا 27 تیرماه در گالری نهاوند به نشانی بلوار میرداماد، بالاتر از ایستگاه مترو، پلاک 214 برپا است.

گالری ماه

نمایشگاه نقاشی های قاسم حاجی زاده با عنوان «قاجار» از 22 تیر تا 16 مردادماه در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره 26 برپا می شود.

گالری گلستان

نمایشگاه نقاشی های شاهین کیمیاگر از روز جمعه 22 تیرماه در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 افتتاح می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها