کد خبر: 218820
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۱۲:۵۳:۰۰
| |

فلاحت‌پیشه:

طولانی شدن مذاکرات فرصت‌سوزی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد ضمانت و پشتوانه تحقق تعهدات برجام اروپایی جای بحث و تامل دارد اما روند مذاکرات نباید با هدف فرصت سوزی طولانی شود.

طولانی شدن مذاکرات فرصت‌سوزی است
کد خبر: 218820
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۱ ۱۲:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت پیشه ، در خصوص برخی تعهدات مطرح شده از سوی اروپایی ها برای ادامه فعالیت برجام، گفت: تعهدات مطرح شده در بیانیه پایانی وین نسبتا مناسب است اما باید اذعان کرد از نظر اجرایی و دارا بودن ضمانت و پشتوانه تحقق، جای بحث و تامل دارد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: به نظر می رسد مذاکرات باید برای شفاف شدن ضمانت ها ادامه یابد اما مسئولان کشورمان باید توجه داشته باشند که اگر این روند طولانی و به منظور فرصت سوزی باشد، منافع ایران تامین نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در پیشنهاداتشان موضوع به روز ‌رسانی مجوز اعطای وام‌های خارجی توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا به ایران را مورد توجه قرار داده اند، ادامه داد: باید یادآور شد این اقدام اتحادیه اروپا به منظور حمایت از شرکت‌های دول عضو اتحادیه بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن بیان اینکه از اروپا انتظار می رود با نفوذ آمریکا و همپیمانانش جلوگیری کند، تصریح کرد: به عبارتی اگر قرار باشد تعهداتی مشخص شود اما در ادامه بر اساس نفوذ ایالات متحده شرکت ها و مجموعه ها عنوان کنند حاضر به همکاری با ایران نیستند، منافع کشورمان به خطر خواهد افتاد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید ضمانت اجرایی و عملیاتی تعهدات سه کشور اروپایی بررسی شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها