کد خبر: 219008
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۶:۴۱:۰۰
| |

سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت ارتباطات بگوید مسئول اختلالات رادیویی کیست

سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس کفت:وزارت ارتباطات به‌صراحت بگوید پارازیت‌اندازی برای ایجاد اختلال در تصاویر ماهواره‌ای اتفاق می‌افتد یا خیر. علاوه بر آن باید به‌صورت شفاف توضیح دهند که مسوول این اقدامات چه سازمان و نهاد دولتی یا غیردولتی است

وزارت ارتباطات بگوید مسئول اختلالات رادیویی کیست
کد خبر: 219008
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۶:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده حمیده زرآبادی، عضو کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس: نوشت: درحالی که اخیرا وزیر ارتباطات درمورد نصب 18 سایت اندازه‌گیری امواج رادیویی در شیراز و راه‌اندازی سایت‌های مشابه در دیگر کلانشهرها صحبت کرده، لازم است بدانیم که درمجموع اختلالات فراکانسی دو نوع است؛ نوع نخست اختلالات ناشی از عملکرد دستگاه‌های مخابراتی و نوع دوم، اختلالاتی که روی شهروندان آثاری مخرب دارند.

در این راستا لازم است توجه داشته باشیم که صرفا آن دسته از اختلالاتی که به مربوط به دستگاه‌ها است، درحیطه وظایف وزارت ارتباطات است و سایر اختلالات اساسا در حیطه وظایف این وزارتخانه نیست و خوب است آقای آذری جهرمی که اخیرا نیز اقداماتی در راستای شفاف‌سازی داشته، به‌طور شفاف بگوید که کدام دستگاه‌ها و اپراتورهای تلفن همراه یا اینترنت منجر به بروز اختلالات شده‌اند و توضیح دهند که اساسا علت افزایش نویزهای دستگاهی چیست.

وزارت بهداشت و درمان چندی پیش باتوجه به اثرات مخرب این فرکانس‌های مخابراتی بر سلامت شهروندان، گزارش محرمانه‌ای در این خصوص تهیه کرد و در ادامه مسوولان این وزارتخانه حتی بازدیدهایی از برخی مراکز مخابراتی داشته و کارکنان این مراکز مخابراتی را مشمول شرایط سخت و زیان‌آور دانستند، اما متاسفانه این گزارش هرگز به اطلاع افکار عمومی نرسید.

متاسفانه منافع مشترکی میان اپراتورها و وزارت ارتباطات وجود دارد و به نظر می‌رسد به همین دلیل این وزارتخانه نمی‌تواند مرجع رسیدگی به این موارد باشد؛ چراکه ممکن است درصورت مشخص شدن اثرات زیان‌آور فعالیت اپراتورها روی سلامت شهروندان، این منافع مشترک به خطر بیفتد.

بنابراین بهتر است اولا گزارش‌هایی که توسط دستگاه‌های دولتی تهیه شده، منتشر شوند و مهم‌تر از آن، امکان نظارت غیردولتی بر این مجموعه‌ها فراهم شود. همچنین لازم است وزارت ارتباطات اسامی شرکت‌ها و نهادهای غیردولتی که فعالیت‌شان به‌نحوی منجر به بروز این مشکلات شده را به اطلاع افکار عمومی برساند، چراکه تا زمانی که این شفاف‌سازی صرفا در حد حرف باشد یا به نحوی که اخیرا نیز شاهد بودیم مسائل به‌صورت غیرمستقیم، دوپهلو و مبهم بیان شود تا شهروندان خودشان حدس بزنند که چه اتفاقی افتاده، عملا برخورد با متخلفان صورت نگیرد و رسیدگی به تخلفات نیز همچون شفاف‌سازی‌ها در حد حرف بماند.

ازطرفی از آنجاکه وزارت ارتباطات همچون دیگر بخش‌های دولتی، اطلاعات را به‌صورت شفاف در اختیار شهروندان و افکار عمومی قرار نمی‌دهد، همواره شاهدیم که مشکلات و ایرادها بر دوش بخش دیگری از حاکمیت می‌افتد و در مقابل نیز آن بخش‌های غیردولتی وابسته حاکمیت هم به‌راحتی از خود سلب مسوولیت کرده و دولت را متهم می‌کنند. بنابراین لازم است که وزارت ارتباطات به صراحت بگوید کدام بخش از اقدامات در حیطه وظایف و اختیاراتش است و در انجام کدام بخش ناتوان است.

همچنین لازم است که وزارت ارتباطات به‌صراحت بگوید پارازیت‌اندازی برای ایجاد اختلال در تصاویر ماهواره‌ای اتفاق می‌افتد یا خیر. علاوه بر آن باید به‌صورت شفاف توضیح دهند که مسوول این اقدامات چه سازمان و نهاد دولتی یا غیردولتی است و این سازمان دولتی یا غیردولتی براساس چه مجوزی نسبت به ایجاد اختلال پارازیتی اقدام می‌کند.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها