علی اکبری، نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم:

احتمالا نهادی خارج از دولت مسئول ارسال پارازیت است

علی اکبری، نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم گفت:پارازیت وجود دارد و مردم هم گله‌مند هستند. بنده دقیقا نمی‌دانم آقای وزیر بر چه اساسی اظهارنظر کرده اما می‌دانم مردم قانع نشده‌اند.

احتمالا نهادی خارج از دولت مسئول ارسال پارازیت است
کد خبر: 219009
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۶:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبری، نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم گفت:

درحالی که مردم شیراز درحدود چندماه گذشته نسبت به میزان اختلالات رادیویی و بطور مشخص پارازیت‌اندازی برای ایجاد اختلال در دریافت تصاویر شبکه‌های ماهواره‌ای اعتراض داشتند و شما هم چند مرتبه در صحن علنی نسبت به این موضوع تذکر دادید، اخیرا وزیر ارتباطات اعلام کرده که با راه‌اندازی 18 سایت اندازه‌گیری به این نتیجه رسیده‌اند که شرایط عادی است. شما این مساله را تایید می‌کنید؟

واقعیت این است که بحث صرفا مربوط به شبکه‌های ماهواره‌ای نیست و بنده همین الان که جلوی تلویزیون نشسته‌ام هم با مشکل در دریافت تصاویر رو به‌رو هستم و تصاویر را با پارازیت دریافت می‌کنم.

تلویزیون ایران؟

بله. حجم این اختلالات رادیویی به‌حدی است که حتی دریافت تصاویر شبکه‌های داخلی را نیز با مشکل مواجه کرده است. این‌طور که پیداست برخی عزیزان در بعضی مواقع احساس مسوولیت مضاعف می‌کنند. هرچه است، افکار عمومی قانع نشده و این مدعیات را نمی‌پذیرد. از دیگرسو نیز شاهد هستیم هیچ‌کس حاضر به پذیرش مسوولیت نیست. بنده این موضوع را به دفعات پیگیری کردم که موکول بر این شد که بخش فنی دانشگاه شیراز میزان پارازیت‌ها را بر اساس شاخص‌های علمی ارزیابی و بررسی کند که البته این گزارش هرگز منتشر نشد که احیانا اجازه انتشار گزارش و اطلاع‌رسانی به مردم داده نشد. درمجموع آنچه مسلم است این است که پارازیت وجود دارد و مردم هم گله‌مند هستند. بنده دقیقا نمی‌دانم آقای وزیر بر چه اساسی اظهارنظر کرده اما می‌دانم مردم قانع نشده‌اند.

آیا در مدت اخیر مردم همچنان اقدام به اعتراض خیابانی کرده‌اند؟

اعتراض خیابانی نداشتند اما همچنان به ما مراجعه می‌کنند، تماس می‌گیرند و به انحای گوناگون اعتراض خود را به گوش مسوولان می‌رسانند.

درمجموع فکر می‌کنید اقدام اخیر وزارت ارتباطات درخصوص راه‌اندازی این 18 سایت اندازه‌گیری میزان فرکانس‌های رادیویی می‌تواند راهگشا باشد؟

مساله فقط این نیست. متاسفانه، فارغ از بحثی که در مورد شبکه‌های تصویری وجود دارد، نزدیک به 2 سال است که ارتباطات تلفنی ما هم دچار مشکلات اساسی است. یک زمانی می‌گفتند مشغول جابه‌جایی خطوط و ارتقای سطح هستیم اما در حالی که قرار بود شهریورماه سال گذشته این وضعیت تمام شود، متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد و هنوز مشکلات فراوانی وجود دارد و این نشان می‌دهد پارازیت‌ها علاوه بر تصویر شبکه‌های تلویزیونی، حتی بر ارتباطات تلفنی و موبایلی هم تاثیر منفی داشته است. مردم می‌گویند که دچار بیماری‌هایی مخصوصا سردردهای طولانی می‌شوند. بنده چندی پیش، مطلبی را از قول آقای دکتر ملک‌زاده، وزیر پیشین مطالعه کردم که این تشعشعات منجر به بیماری‌های مختلف ازجمله سرطان می‌شود و همه این مسائل مردم را نگران کرده است. امیدواریم مسوولان در این باره تامل کنند و سلامت مردم را بیش از این به خطر نیندازند.

و سوال بسیار مهم اینکه چرا این وضعیت در شیراز به این شدت وجود دارد؟ چرا دیگر مناطق کشور دچار این مشکلات نیست؟

راستش را بخواهید ما خودمان هم نمی‌دانیم. اما یکی از مشکلات اساسی کشور ما که شاید در این مورد نیز نمود یافته این است که ما در کشور یک دولت نداریم، بلکه چندین دولت داریم.

یعنی احیانا پارازیت‌ها از سوی نهادی خارج از دولت ارسال می‌شود؟

قاعدتا باید این‌طور باشد.

منبع:اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها