کد خبر: 219046
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۹:۱۳:۰۰
| |

هفته‌های فیلم میزبان سهراب شهیدثالث می‌شود

همزمان با هفته سوم اکران مستند سینمایی «سفر سهراب» به کارگردانی امید عبدالهی، نمایش آثار سهراب شهیدثالث در قالب هفته های فیلم، از روز سه شنبه 26 تیر در تهران آغاز می شود.

هفته‌های فیلم میزبان سهراب شهیدثالث می‌شود
کد خبر: 219046
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۰۹:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از روابط عمومی مستند سینمایی «سفر سهراب»، نمایش تعدادی از فیلم های سهراب شهیدثالث در گروه سینمایی «هنر و تجربه» و در قالب هفته های فیلم از روز سه شنبه 26 تیر، ساعت 16 در خانه هنرمندان آغاز می شود و قرار است در این هفته فیلم آثاری چون «درخت بید»، «آخرین تابستان گرابه»، «فرزند خوانده ویرانگر» و «هانس، جوانی از آلمان» که به زبان آلمانی و در زمان زندگی این فیلمساز در آلمان ساخته شده، با زیرنویس فارسی روی پرده برود. همچنین فیلم ماندگار «یک اتفاق ساده» نخستین فیلم این فیلمساز فقید نیز در این برنامه نمایش داده می شود.

بر همین اساس نمایش آثار سهراب شهیدثالث با فیلم «یک اتفاق ساده» و از روز سه شنبه 26 تیر آغاز می شود و در روزهای 27، 28، 29 و 30 تیر به ترتیب فیلم های «فرزند خوانده ویرانگر»، «درخت بید»، «هانس، جوانی از آلمان»، «آخرین تابستان گرابه» به نمایش در می آیند.

طبق برنامه ریزی انجام شده، روز پایانی این هفته فیلم یعنی یکشنبه 31 تیر به نمایش مستند «سفر سهراب» که پرتره ای متفاوت درباره سهراب شهیدثالث است، اختصاص دارد و پس از پایان فیلم نشست نقد و بررسی این مستند سینمایی با حضور کارگردان، عوامل فیلم و منتقدان برگزار خواهد شد.

آثار سهراب شهیدثالث پس از تهران برای نخستین بار است که در شهرهای دیگر ایران چون شیراز، مشهد، کرمان، اصفهان، بابل و تبریز در قالب هفته های فیلم نمایش داده می شود.

مستند سینمایی «سفر سهراب» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده و به یکی از مهمترین مقاطع کار و زندگی سهراب شهیدثالث، یعنی زمانی که وی موفق به ساخت 2 فیلم مهم «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بیجان» شد، می پردازد.

اکران این مستند پرتره در گروه سینمایی «هنر و تجربه»، با استقبال خوب مخاطبان، بخصوص نسل جوان رو به رو شده و همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها