مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها:

شرط پرداخت ارز دولتی به فدراسیون‌های ورزشی اعلام شد

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها اعلام کرد: دریافت ارز دولتی فدراسیون های ورزشی برای اعزام ها بر اساس مصوبه و تایید شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان خواهد بود و خارج از آن ارزش قانونی ندارد.

شرط پرداخت ارز دولتی به فدراسیون‌های ورزشی اعلام شد
کد خبر: 219110
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۳ ۱۱:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها درباره نحوه اخذ ارز دولتی فدراسیون ها توضیح داد: این ارز به آندسته از فدراسیون هایی تعلق می گیرد که اعزام آنها به تایید شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان رسیده باشد و پس از بررسی های لازم با معرفی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی مجاز به دریافت آن از سوی بانک مرکزی می شوند.

وی تصریح کرد که بدون مصوبه شورای برون مرزی هیچ سفری از سوی فدراسیون های ورزشی جایگاه قانونی نداشته و حتی مورد تایید وزارت ورزش هم نخواهد بود.

عضو شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در خصوص شرط اعطای ارز دولتی به فدراسیون ها یادآور شد: ارز دولتی به سفرهایی تعلق خواهد گرفت که در راستای سیاست های دولت و وزارت ورزش و همچنین با هدف آمادگی تیم ها برای حضور در رویدادهایی نظیر بازی های 2018 جاکارتا، کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو و جوانان 2018 آرژانتین، رقابت های معتبر جهانی و افزایش رنگینک فدراسیون ها باشد.

هر چند عنوان شده فدراسیون های ورزشی با وجود آنکه هیچ محدودیتی برای دریافت ارز با نرخ دولتی از بانک مرکزی ندارند، اما اسبقیان با رد این موضوع تاکید کرد که در راستای سیاست های دولت، محدویت هایی نیز برای برخی از سفرها وجود دارد .وی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره پاداش قهرمانان بازی های جاکارتا اظهارداشت: این پاداش بر اساس مصوبه ستاد عالی بازی ها پرداخت می شود.

بر اساس این مصوبه به مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب 160، 80 و 40 سکه پاداش داده خواهد شد؛ همچنین با مصوبه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک پاداش پای سکوی مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب پنج، 2 و یک هزار دلار است.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها