کد خبر: 219503
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۰۸:۳۲:۰۰
| |

نبی حبیبی، ‌دبیرکل موتلفه اسلامی:

موتلفه ضرورتی برای برگزاری تجمع اعتراضی نمی‌بیند

نبی حبیبی، ‌دبیرکل موتلفه اسلامی گفت: در حال حاضر موضوعی که برای اعتراض به آن بخواهیم تجمع اعتراضی تشکیل دهیم، وجود ندارد. بنابراین درخواست مجوز را در دستور کار قرار ندادیم اما اگر چنین نیازی احساس شود حتما اقدام می‌کنیم.

موتلفه ضرورتی برای برگزاری تجمع اعتراضی نمی‌بیند
کد خبر: 219503
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۰۸:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، ‌وزیر کشور دهم تیر در نشست خبری در مورد درخواست تجمعات اعتراضی اعلام کرد که «ماده 13 احزاب تاکید کرده که شرایط لازم را برای تجمعات فراهم کنیم. تجمعات باید با توجه به ویژگی‌های قانونی که هر تجمعی مکان، مسوول و شعارهایش کاملا مشخص باشد برگزار شود؛ تاکنون ما درخواست مشخصی نداشتیم. اگر این درخواست بشود ما بررسی می‌کنیم. » اشاره رحمانی‌فضلی به مصوبه اخیر دولت در مورد تعیین مکان‌های دوازده‌گانه‌ای بود که بر اساس آن احزاب و تشکل‌ها می‌توانند در مکان‌هایی مشخص تجمع قانونی برگزار کنند اما آنطور که وزیر خبر داده هیچ حزبی برای اخذ مجوز اقدام نکرده است. در زمان تصویب این لایحه نقدهای بسیاری به آن مطرح شد؛ از جمله اینکه مشخص نیست آیا امنیت شرکت‌کنندگان در حین برگزاری و پس از اتمام تجمعات تامین خواهد شد یا نه؟ اما چه موضوعی باعث شده این نهادهای مدنی برای تشکیل تجمعات اعتراضی با وجود دلایل بسیار برای اعتراض پیشقدم نشوند. در ادامه گفت و گوی محمد نبی حبیبی، ‌دبیرکل موتلفه اسلامی را در این خصوص می خوایند::

با توجه به تصویب تعیین مکان‌هایی برای اعتراض آیا موتلفه در شورای مرکزی این موضوع را مورد بررسی قرار داده است؟

در حال حاضر موضوعی که برای اعتراض به آن بخواهیم تجمع اعتراضی تشکیل دهیم، وجود ندارد. بنابراین درخواست مجوز را در دستور کار قرار ندادیم اما اگر چنین نیازی احساس شود حتما اقدام می‌کنیم.

شما به عنوان دبیرکل، موضوعی برای اعتراض نمی‌بینید یا فکر می‌کنید این کنش در حال حاضر موضوعیتی ندارد؟

اگر اعتراضی هم در مواردی وجود داشته‌باشد تنها راه فراخوان دادن و ایجاد تجمع نیست. در حال حاضر موتلفه هم نسبت به برخی مسائل انتقاد دارد اما این اعتراض و انتقاد به صورتی نیست که برای اعتراض مجوز درخواست کنیم یا فراخوان بدهیم.

از چه طریق این اعتراضات مدنظر موتلفه را به گوش مسوولان می‌رسانید؟

ما موضع‌گیری هفتگی داریم و در این موضع‌گیری‌ها نقدهای حزب را مطرح می‌کنیم. مثلا در مورد حوادث بازار یا نامه نوشتن عده‌ای در مورد مذاکره مستقیم با امریکا و... مواضع خود را بیان کرده‌ایم اما فعلا ضرورتی نمی‌بینیم که تجمع داشته‌باشیم.

فکر می‌کنید وقوع چه اتفاقی موتلفه را مجاب کند که فراخوانی برای اعتراض داشته‌باشد؟

اگر اعتراضاتی وجود داشته‌باشد و از طرق مکتوب، ‌رسانه‌ای یا خصوصی توصیه و پیشنهاداتی ارایه شود اما توجهی به آنها صورت نگیرد، ممکن است تقاضای مجوز کنیم .

تعیین این مکان‌ها را اتفاق خوبی می‌دانید یا فکر می‌کنید مصوبه‌ای است که نیاز به ترمیم دارد؟

ما مخالف این مصوبه نیستیم.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها