امیرآبادی خبر داد؛

گزارش سوال نمایندگان از روحانی تقدیم هیات رئیسه شد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: پس از آنکه رئیس جمهور علی‌رغم مکاتبات متعدد، نمایندگان خود را برای توضیح به نمایندگان مجلس معرفی نکرد، مهلت قانونی پاسخگویی تمام شده و گزارش سؤال به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده است.

گزارش سوال نمایندگان از روحانی تقدیم هیات رئیسه شد
کد خبر: 219524
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۰۹:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی ، درباره آخرین وضعیت سؤال جمعی از نمایندگان از رئیس‌جمهور که در پنج محور آماده شده است، اظهار داشت: پس از آنکه رئیس جمهور علی‌رغم مکاتبات متعدد، نمایندگان خود را برای توضیح به نمایندگان مجلس معرفی نکرد، مهلت قانونی پاسخگویی تمام شده و گزارش سؤال به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده است.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی، هفته گذشته گزارش سؤال را به هیأت رئیسه مجلس تقدیم و درخواست اعلام وصول آن در جلسه علنی را مطرح کرده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این مرحله به بعد، موضوع طبق آئین‌نامه داخلی در اختیار رئیس مجلس است و باید منتظر تصمیم آقای لاریجانی باشیم.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: سؤال در مرحله اولیه بیش از 100 امضاء داشته، اما اینکه در هنگام ارائه به هیأت رئیسه امضاهای آن بیشتر یا کمتر شده، الان اطلاع ندارم.

گفتنی است، سوال نمایندگان مجلس از حسن روحانی رئیس جمهور در خصوص وضعیت موسسات مالی و اعتباری و آشفتگی‌های ناشی از آن، دو بار در مجلس مطرح و هردوبار از حد نصاب امضا (73 نفر) افتاد؛ هیات رئیسه مجلس پنجم تیرماه امسال در جلسه‌ای، اختلاف نظر پیش آمده در خصوص زمان انصراف برخی نمایندگان از طرح سوال و از نصاب افتادن یا نیفتادن امضاها را بررسی و درنهایت سوال را از دستور کار خارج کرد، اما همزمان مقرر شد، سوال دیگر جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور که در پنج محور آماده شده، به جریان بیفتد.

در این خصوص، در جلسه پنجم تیرماه هیات رئیسه مقرر شد احمد امیرآبادی از طرف هیات رئیسه با همراهی کمیسیون اقتصادی مجلس و معاون پارلمانی رئیس جمهور، با روحانی رایزنی کند که نمایندگان خود را برای پاسخگویی به طراحان سوال معرفی کند، اما این پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده است.

سوال جمعی از نمایندگان از رئیس جمهور در پنج محور به شرح زیر تهیه شده است؛

1ـ چرا دولت جنابعالی در کنترل قاچاق که یکی از مهمترین عوامل فلج کردن تولید ملی است، موفق نبوده است؟

2ـ علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از دو سال از آغاز اجرای برجام، با وجود ایفای همه تعهدات برجامی ایران چیست؟

3ـ چرا دولت تدبیر و امید نسبت به آمار بیکاری مفرط، توجه شایسته‌ای ندارد؟

4ـ علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله در دولت جنابعالی با وجود وعده‌ها و اعلام‌های مکرر "عبور از رکود" چیست؟

5ـ علت افزایش شتابان نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی چیست؟

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها