کد خبر: 219599
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۳:۱۶:۰۰
| |

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس مطرح کرد:

بحران ازدواج دختران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اعتقاد دارد که ازدواج دختران و حفظ بنیان خانواده به بحران اجتماعی تبدیل شده است.

بحران ازدواج دختران
کد خبر: 219599
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۳:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده معصومه دستغیب مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس دوشنبه 25 تیر در نشست تخصصی ارتقاء سطح تاب‌آوری اجتماعی زنان و نقش آنان در مشارکت اجتماعی، با تصریح اینکه جامعه با عدم تعادل رو به‌رو است، نمی‌توان بر نیازهای جامعه تمرکز کرد، خاطرنشان کرد: امروز ازدواج دختران و حفظ و نگهداشت بنیان خانواده به یک بحران در جامعه تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در مقطعی از زمان به سر می ‌ریم که در هر لحظه اطلاعات وسیعی در اختیار افراد قرار داده می‌شود که مسائلی از جمله عفاف و حجاب به عنوان یک فریضه دینی در میان آنها مغفول مانده که باید علمی‌تر و جدی‌تر به آن پرداخته شود.

او با طرح سوالی مبنی براینکه یا شایسته نیست بر روی این مسئله که به موضوعی حساس برای آقایان تبدیل شده سرمایه‌گذاری کرد؟ افزود: متاسفانه با نوع رفتارها و عملکردها بسیاری از مسائل دینی در جامعه زیر سوال رفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه جای قدردانی از زنانی دارد که در هوای گرم و در زمان اداره مسئولیت پوشش خود را حفظ می‌کنند، گفت: معتقدم که در طول سال باید به حوزه زنان کمک شود تا با نشست‌های تخصصی موضوع عفاف و حجاب بررسی شود.

دستغیب ادامه داد: در جامعه‌ای که در هر لحظه مردان اختلاس‌ها، بزهکاری‌ها و خطاهای متعددی می‌کنند، نمی‌توان انتظار داشت که به مسائل حوزه زنان توجه جدی شود و این مردان هستند که باید نسبت به رفتارهای خود تامل کنند.

وی اضافه کرد: اینکه اصرار داریم از مدیریت زنان در جامعه استفاده شود، به این دلیل است که شایستگی خود را نشان داده‌اند، اما آقایان چقدر بودجه گذاشته‌اند تا به شکل علمی مسائل حوزه زنان دنبال شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس خواستار اختصاص بودجه‌ای مناسب برای آموزش زنان شد و گفت: متاسفانه در موضوع زنان و خانوداده در کشور کوتاهی شده است و با بودجه‌های اندک راه به جایی نمی‌بریم.

دستغیب یادآور شد که تا پایان دهه کرامت 14 زن زندانی جرائم غیرعمد استان فارس با همکاری ستاد دیه، سازمان زندان‌ها و زنان فعال اجتماعی و اقتصادی این استان آزاد خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها