کد خبر: 219646
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۴:۵۹:۰۰
| |

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد مطرح کرد:

نقش ایران در همکاری با سازمان ملل بی‌بدیل است

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در همکاری با این سازمان بی‌بدیل است و همواره سازمان ملل و تهران در مناسبات مختلف از جمله حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همکاری های ارزشمندی دارند.

نقش ایران در همکاری با سازمان ملل بی‌بدیل است
کد خبر: 219646
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۵ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد روز دوشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی ایران و سازمان ملل متحد در فرهنگسرای آیینه اراک در جمع خبرنگاران افزود: ایران جزو نخستین کشورهایی بود که با سازمان ملل مشارکت و همراهی های اثربخش داشته است.


وی بیان کرد: دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران پیشنهاد 'جهان بدون خشونت و افراطی گری را در سازمان ملل مطرح کرد که این طرح در این سازمان تصویب و حمایت شده است.


رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ادامه داد: تاکنون از 9 دبیرکل سازمان ملل، هفت دبیرکل از ایران بازدید داشته اند که این مهم بیانگر ارتباط موثر سازمان ملل متحد با جمهوری اسلامی ایران است.


دوتسنکو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شورای اقتصادی سازمان ملل عضویت دارد و برای سه سال آینده عضو این شورا خواهد بود.


وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی به همت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی و با همکاری مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد برای سومین بار در ایران به نمایش گذاشته شده است.


رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد بیان کرد: این نمایشگاه قبل از برپایی در اراک در شیراز و خرم آباد نیز به معرض دید عموم قرار داده شده و این آثار در نقاط مختلف ایران به نمایش درمی آید.


دوتسنکو بیان کرد: استانداری مرکزی و خبرگزاری جمهوری اسلامی این استان همکاری ارزشمندی در برپایی این نمایشگاه داشتند که جای تقدیر دارد.


وی گفت: استان مرکزی استانی صنعتی است که با صنعت شناسایی می شود اما زادگاه شخصیت های بزرگی چون قائم مقام فراهانی، پروفسور حسابی، دکتر مصدق و سایر شخصیت های تاثیرگذار در جهان است.


رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد افزود: مردم استان مرکزی خونگرم و مهمان نواز هستند که این مهم از ویژگی های برجسته شهروندان جمهوری اسلامی ایران است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در جمع خبرنگاران گفت: آثار ارائه شده در نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی خبرگزاری جمهوری اسلامی با همکاری مرکز اطلاعات سازمان ملل بیانگر نقش و ارتباط مناسب ایران با سازمان ملل است.


فتح الله حقیقی افزود: در این آثار که بخش کوچکی از ارتباطات ایران با سازمان ملل را نشان می دهد، نقش و سهیم بودن ایران در تدوین منشور سازمان ملل مشخص است.


وی بیان کرد: 70 سال از عمر سازمان ملل متحد می گذرد و در این مدت ایران همکاری اثربخشی با این سازمان داشته است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل سیاست های صلح طلبانه همواره مورد ظلم استکبار قرار گرفته اما مردم بزرگ ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته با پیروی از فرمان امام راحل و جانشین ایشان رهبر معظم انقلاب، مقابل تمام توطئه های دشمنان ایستادگی کرده اند.


حقیقی یادآور شد: 18 مرکز کارگزاری در سازمان ملل به دعوت جمهوری اسلامی ایران در تهران مستقر است.


نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی به همت خبرگزاری جمهوری اسلامی و با همکاری مرکز مطالعات سازمان ملل متحد؛ مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران از امروز (دوشنبه) در فرهنگسرای آیینه اراک گشایش یافت و به مدت یک هفته همه روزه عصرها از ساعت 18 تا 20 برای بازدید عموم دایر است.


استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها