کد خبر: 219965
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۶:۴۶:۰۰
| |

محققان اظهار کردند:

ارتباط تغییرات آب‌ و هوایی با اختلال در ارتباطات جهانی

محققان اظهار کردند: بالا آمدن سطح آب دریا می‌تواند ارتباطات جهانی را مختل کند.

ارتباط تغییرات آب‌ و هوایی با اختلال در ارتباطات جهانی
کد خبر: 219965
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۶ ۱۶:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که زیرساخت‌های اینترنتی با افزایش آب سطح دریا در معرض خطر هستند و اینترنت در شهرهای کلیدی امریکا را تهدید می‌کنند.

محققان دانشگاه ویسکانسین- مدیسون و دانشگاه اورگان اظهار کردند: هزاران مایل از کابل‌های فیبرنوری در مناطق ساحلی ایالات متحده به زودی با افزایش سطح آب دریا، به زیر آب می‌روند و غرق می‌شوند.

آنان افزودند: کابل‌های فیبرنوری که در زیر سطح ساحل قرارگرفته‌اند، مقاوم به آب هستند، اما ضدآب نیستند.

محققان با استفاده از داده‌های اطلس اینترنت (نقشه زیرساختی اینترنت در سراسر جهان را ارائه می‌دهد) و به همراه اطلاعات اداره اقیانوس‌شناسی و جوی این نتایج را به دست آوردند. این مطالعه اولین ارزیابی خطر تغییرات اقلیمی برای ارتباطات جهانی اینترنت است.

محققان اظهار کردند: این زیرساخت‌ها 20 تا 30 سال پیش ساخته شده‌اند و در آن زمان، هیچگونه تمهیداتی برای تغییرات آب و هوایی انجام نشده بود.

نیویورک، میامی و سیاتل به همراه چند شهر بزرگ ساحلی، بیشتر در معرض خطر هستند. محققان عنوان کردند: تا سال 2033 بیش از 4000 مایل از کابل‌ها، زیر آب خواهند رفت.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح دریا نه تنها میلیون‌ها دلار خسارت وارد و صدها هزار نفر را هم جابجا می‌کند، می‌تواند عاملی برای اختلال در ارتباطات جهانی باشد.

محققان عنوان کردند: باید روش‌های پیشگیرانه برای این وضعیت اتخاذ شود اما اثربخشی آنها هنوز مشخص نیست زیرا عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. اولین کار برای این هدف هم تقویت زیرساخت‌هاست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها