معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

آمادگی بندر چابهار برای ترانزیت کالا از هند به افغانستان

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی کامل بندر چابهار برای ترانزیت کالا از هند به افغانستان خبر داد و گفت: این سازمان،­ طرح توسعه بندر چابهار را در حال اجرا دارد که مرحله نخست ­آن با افزایش 6 میلیون تن ظرفیت برای ترانشیپ کالا از بنادر هند به چابهار و سپس ترانزیت به افغانستان آماده است.

آمادگی بندر چابهار برای ترانزیت کالا از هند به افغانستان
کد خبر: 220158
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۷ ۱۲:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی حق‌شناس­ معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی­در توسعه بنادر شمالی و جنوبی کشور به ویژه بندر امیرآباد و چابهار،­ با توجه به تاکید سخنگوی دولت برای حمایت از توسعه بنادر شمالی و جنوبی کشور به ارایه توضیحاتی پرداخت.

وی­ با یادآوری این مطلب که سازمان برنامه و بودجه جزو شورای‌عالی سازمان بنادر و دریانوردی است، گفت: همه برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی قبل از اجرا به تصویب سازمان برنامه و بودجه می‌رسد. بنابراین همکاری سازمان برنامه در تصویب برنامه‌ها و طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی، بسیار کارگشا است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:­ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن رسیده است و با این افزایش ظرفیت، طبیعی است که از بخش عمده‌ای از آنها، هند و افغانستان نیز استفاده می‌کنند.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه توسعه بنادر شمالی کشور و رونق گردشگری در آنها و همچنین بهره مندی بیشتر از ظرفیت بنادر شمالی در دستور کار قرار دارد، گفت: در امیرآباد، انزلی و نوشهر بیش از 30 میلیون تن ظرفیت داریم که در حال حاضر از یک پنجم تا یک ششم آن استفاده می شود و ظرفیت های خالی داریم که باید برای آنها ظرفیت سازی کنیم.


طرح جامع بنادر کشور تدوین می‌شود

حق‌شناس تصریح کرد: مبنای این ظرفیت‌های بالا بیشتر به دلیل تکمیل کریدورهای شمال- جنوب و ترانزیت کالا از این مسیر مهم کریدوری بوده است. امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌ها، از ظرفیت خالی بنادر استفاده‌های اقتصادی مناسبی شود.


وی ادامه داد: با تکمیل مرحله 4­­بندر چابهار ظرفیت آن بندر به 77 میلیون تن می‌رسد و اگر تقاضا وجود داشته باشد این آمادگی وجود دارد تا فازهای بعدی بندر چابهار آماده شود ­که فعلا مرحله نخست ­آن به بهره‌برداری رسیده است. اگر تقاضا باشد حتما مرحله های ­دیگر در دستور کار قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها