رئیس کانون ناشنوایان ایران:

سهمیه 3 درصدی استخدام ناشنوایان رعایت نمی‌شود

 رئیس کانون ناشنوایان ایران گفت: سازمان‌ها سهمیه سه درصدی استخدام معلولان را رعایت نمی‌کنند و این مساله موجب شده تا بسیاری از ناشنوایان بیکار باشند.

سهمیه 3 درصدی استخدام ناشنوایان رعایت نمی‌شود
کد خبر: 220473
|
۱۳۹۷/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی قبادی گفت: ناشنوایان مورد بی مهری قرار گرفته اند و نسبت به دیگر افراد معلول جامعه، کمتر به آنان توجه می شود درحالی که با توجه به وضعیت معلولیت نیاز به حمایت بیشتری دارند.


او گفت: کم شنوایان و ناشنوایان نیز جز معلولان محسوب می شوند و باید از آنها حمایت شود اما اکنون به این قشر اهمیت لازم داده نمی شود.


قبادی اضافه کرد: برای نمونه وسیله کمک شنوایی سمعک یکی از نیازهای ضروری کم شنوایان است که قیمت بالایی دارد و نیاز است هزینه های مربوط به آن تامین شود اما تحت پوشش خدمات بیمه نیست.


رئیس کانون ناشنوایان ایران از همه ارگان های دست اندر کار ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت خواست تا بیشتر به ناشنوایان توجه کنند و افزود: بسیاری از برنامه های اجراشده برای افراد دارای معلول، هیچ نفعی برای ناشنوایان نداشته و امید است لایحه حمایت از حقوق افراد معلول نفعی برای ناشنوایان داشته باشد.


قبادی در ادامه افزود: بزرگترین مشکل کانون ناشنوایان ایران، نداشتن بودجه و تنخواه است؛ اگر اعتباری در اختیار کانون قرار گیرد می تواند خدمات رفاهی به ناشنوایان ارائه دهد.


وی همچنین با یادآوری مشکل رابطان ناشنوا برای ترجمان زبان اشاره برای افراد شنوا اظهار داشت: رابطان ناشنوا چون حقوقی دریافت نمی کنند، تمایلی به همکاری با کانون ناشنوایان ایران ندارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها