کد خبر: 220681
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ ۱۴:۱۷:۰۰
| |

در جلسه صبح امروز صورت گرفت؛

تصویب 4 طرح در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز به ریاست موحدی کرمانی و با حضور اعضای این مجمع تشکیل جلسه داد.

تصویب 4 طرح در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام
کد خبر: 220681
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۰ ۱۴:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (شنبه) به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی و با حضور اعضای این مجمع تشکیل جلسه داد.

در جلسه امروز طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال 1396 کل کشور، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مطرح و مصوبه مجلس با اصلاحاتی تصویب شد.

براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهلت تعهد و مصرف اوراق بهادار (اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی اسلامی) مربوط اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی قانون بودجه سال 1396 کل کشور در سقف بودجه مصوب همان سال تا پایان شهریور ماه سال 1397 تمدید و مهلت ارسال صورت حساب دریافت و پرداخت نهایی نیز تا پایان مهرماه سال 1397 تعیین شد و صرفاً تعهد و مصرف اوراق بهادار موضوع این قانون از شمول حکم ماده واحده قانون اصلاح مواد 63و 64 قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 79/12/15 و اصلاحیه 93/12/4 آن در مورد مهلت موّرب برای هزینه کرد اعتبارات عمرانی و ارسال صورت حساب دریافت و پرداخت نهایی مستثنی شد.

مصوبه دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام مربوط به طرح اصلاح مواد 1 و 4 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود که اعضای مجمع بازگشت به قانون سال 1375 را با اضافه شدن تبصره 2 به ماده 26 قانون مذکور و تصویب ماده 4 مصوب مجلس شورای اسلامی، موافقت کردند.

بر اساس تبصره 2 مصوب مجلس شورای اسلامی اقلیت‌های شناخته شده در قانون اساسی باید به جای اسلام به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

همچنین ماده 4 بر لازم الاجرا بودن این مصوبه از زمان برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها