بزرگداشت مرضیه محبوب برگزار شد/ اشک و لبخند عروسکی‌ها

بزرگداشت مرضیه محبوب با یادی از دنیا فنی‌زاده

عصر روز شنبه سی‌ام تیر ماه جمعی از هنرمندان تئاتر در کنار گروهی از کودکان جمع شدند و در یک مهمانی ساده و کودکانه از مرضیه محبوب هنرمند با سابقه تئاتر عروسکی قدردانی کردند.

بزرگداشت مرضیه محبوب با یادی از دنیا فنی‌زاده
کد خبر: 220866
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۲:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| این برنامه دوستانه به همت مدرسه سینما تئاتر هنر هفتم برگزار شد و هنرمندانی مانند عادل بزدوده، عیسی یوسفی‌پور و آزاده پورمختار درباره مرضیه محبوب به عنوان طراح عروسک‌های ماندگاری مانند عروسک‌های "شهر موش‌ها" و "کلاه قرمزی" صحبت کردند. گرچه این برنامه فضایی شاد وکودکانه داشت اما در بخش‌هایی از آن حاضران به یاد دنیا فنی‌زاده متاثر شدند و این چنین بود که در این مهمانی اشک و لبخند به هم آمیخت.

در آغاز برنامه یک نمایش عروسکی درباره مرضیه محبوب اجرا شد؛ نمایشی که متن آن را امیر سلطان احمدی نوشته بود و محمد لقمانیان و شراره طیار آن را با گروهی از هنرجویان کودک مدرسه سینما تئاتر هنر هفتم آماده اجرا کرده بودند. طیار و لقمانیان توضیحاتی درباره شیوه آماده سازی این نمایش با کودکان دادند و بعد از این نمایش با بازی پرنیا اصغرزاده، فاطمه حیدرهانی، صدرا معمر، اهورا پوراسکندری، سبحان سهراب و هومن اردکانی زاده اجرا شد.

پیمان فاطمی یکی دیگر از نمایشگران عروسکی که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، در جای جای برنامه درباره ویژگی‌های عروسک‌هایی که مرضیه محبوب می سازد، صحبت کرد و گفت این عروسک‌ها آنقدر زنده و با احساس هستند که هر عروسک‌گردانی آرزو دارد آنها را هدایت کند.

در ادامه یادداشتی که فرشته طائرپور درباره مرضیه محبوب نوشته بود، توسط هرمز هدایت دیگر هنرمند تئاتر و تلویزیون خوانده شد. طائرپور که در ساخت فیلم "خاله قورباغه" با محبوب همکاری داشته است، به دلیل حضور در یک جلسه سینمایی نتوانست در برنامه شرکت کند اما یادداشتی را درباره او نوشت که هرمز هدایت آن را خواند.

سپس عیسی یوسفی‌پور که در مجموعه «کلاه قرمزی» با محبوب همکاری داشته است، خاطراتی طنزآمیز درباره این هنرمند بیان کرد و گفت: هرگز از ایشان بدی ندیده‌ام و از آشنایی با ایشان که هنرمند درجه یکی هستند، خیلی خوشحالم.

آزاده پورمختار که او را با صداپیشگی "زی زی گولو" می‌شناسیم، از مرضیه محبوب به عنوان دوست و انسانی بسیار خوب و بسیار هنرمند نام برد که زیبا و مهربان است و عروسک‌هایش کاملا شخصیت دارند.

او خطاب به مرضیه محبوب گفت: از آشنایی و دوستی با تو خیلی خوشحالم و به بزرگی و هنرمندی تو افتخار می‌کنم.

عادل بزدوده دیگر کارگردان تئاتر عروسکی و سازنده عروسک "زی زی گولو" هم خاطراتی از دوره دانشکده و هم دوره‌ای بودن با محبوب بیان کرد.

او خاطره غم‌انگیز هم از نابود شدن عروسکی به نام "موش نمکی" تعریف کرد که به دلیل رفتار غیرحرفه‌ای تهیه کننده آن پروژه از بین رفته بود اما به همت مرضیه محبوب این عروسک دوباره ساخته شد همین تلاش و غیرت او باعث نزدیکتر شدن اعضای آن گروه شد.

در این برنامه دو هنرجوی کودک؛ سبحان سهراب و هومن اردکانی‌زاده دو قطعه استناداپ کمدی اجرا کردند و فاطمه حیدرهانی دیگر هنرجوی کودک این مدرسه با همراهی محمدرضا پوستی یکی از مربیان موسسه قطعه‌ای موسیقی اجرا کردند.اجرای یک برنامه شعبده بازی توسط سپینود بختیاری از دیگر بخش‌های این مهمانی بود.

در بخش پایانی هم فیلمی کوتاه به کارگردانی مهدی آشنا درباره محبوب پخش شد که در آن هنرمندانی مانند حمید جبلی، هنگامه مفید، شیما بخشنده، محمد اعلمی و پریسا نعتمی مقدم درباره محبوب و عروسک‌هایش صحبت کرده بودند. در این فیلم از زنده یاد دنیا فنی‌زاده، عروسک گردان عروسک "کلاه قرمزی" که از دوستان نزدیک محبوب بود، یاد شد و این بزرگداشت با آخرین جمله این فیلم به پایان رسید: " همه ما بچه‌های امروز و همه کودکان دیروز حتی آنها که نیستیم، ترا دوست داریم."

در ادامه مجسمه کوچکی از مرضیه محبوب همراه با هدایایی دیگر به این هنرمند اهدا شد.

هما جدی کار، شیما بخشنده، فهیمه باروتچی، محمد اعلمی، شادی پورمهدی، بهارک بابک، شهرام کرمی (مدیر اداره کل هنرهای نمایشی)، رسول صادقی (مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی) و ... از دیگر مهمانان این برنامه بودند.

مدرسه سینما تئاتر هنرهفتم که یک موسسه آموزشی تخصصی در حوزه کودک و نوجوان است، برای آشنایی کودکان با هنرمندان نسل قبلی و کسانی که برای کودکان و نوجوانان تلاش کرده‌اند، مهمانی‌های صمیمانه‌ای را برگزار می‌کند. اولین مهمانی این موسسه پاییز سال گذشته برای رضا بابک برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها