مهدی تاج:

موضوع قطع همکاری با آدیداس مطرح نیست

رئیس فدراسیون فوتبال تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش را به نفع فوتبال ایران می‌داند و تأکید دارد که این فدراسیون شرط قهرمانی آسیا را برای ادامه همکاری با او در نظر نگرفته است.

موضوع قطع همکاری با آدیداس مطرح نیست
کد خبر: 220903
|
۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ۱۳:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی تاج در حاشیه حضور مسئولان ورزش در اردوی تیم فوتبال المپیک کشورمان اظهار داشت: بازیکنان تیم فوتبال المپیک ایران آماده می‌شوند برای المپیک 2020 و این بازیکنان همه در المپیک توکیو می‌توانند برای تیم المپیک بازی کنند. خواهش‌مان از کرانچار این است که بازیکنان به نحوی انتخاب شوند که بتوانند در المپیک 2020 بازی کنند. این اتفاق در بسیاری از تیم‌ها افتاده است و شما نگاه کنید که ازبکستان تیم بزرگسالان خود را 20 ساله کرده و با ما هم بازی کردند. ما تیم 20 ساله‌های ازبکستان را با نتیجه یک بر صفر شکست دادیم، اما تیم ملی قبلی این کشور را که میانگین سنی بیشتری داشت، با نتیجه 2 بر صفر بردیم.

وی با اشاره به وضعیت آکادمی ملی فوتبال اظهار داشت: ما باید امکانات کمپ را افزایش دهیم. ما هتل خوبی در اینجا داریم، چنانچه تیم ملی بزرگسالان آخرین اردوی خود را قبل از رفتن به جام جهانی همین جا برگزار کرد و بازیکنان در هتل آکادمی مستقر بودند. با این حال باید امکانات را گسترش بدهیم.

در حال حاضر اینجا استخر، سونا و زمین تمرینی خوبی داریم، سالن فوتسال و مجموعه پک را داریم و سال گذشته هزینه‌ای میلیاردی برای آکادمی انجام دادیم، با وجود اینکه فشارهای مالی زیادی روی دوش فدراسیون فوتبال بود و باید تیم ملی را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کردیم. آخرین پروژه ما هم زمین چمن شماره دوی آکادمی بود که اکنون آماده است و حدود 60 کیلومتر داخل زمین لوله‌کشی شده است. زمین چمن آکادمی مانند ورزشگاه آزادی است و از این پس هر مقدار بارندگی بشود، آماده برگزاری مسابقه و تمرین است. قطعاً زمین دیگرمان را هم آماده می‌کنیم. در کنار اینها ساختمان آسیایی فوتسال را هم می‌سازیم، چون نگاه ما به فوتسال آسیایی است.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به موفقیت‌های فوتبال ساحلی گفت: فوتبال ساحلی ما اکنون در رده‌بندی جهانی سوم است و در جام جهانی هم دوم شدیم، اما زمین مطلوب ساحلی در کشور نداریم. از وزیر ورزش خواستیم، زمین فوتبال ساحلی را ببینند و قرار شد به تمام اداره‌های کل استانی بخش‌نامه‌ای را ابلاغ کنند که تا یک ماه آینده زمین چمن ساحلی در تمام کشور فراهم شود، چون ساختن چنین زمینی بسیار کم‌هزینه، اما پرسود است. ما هم از این بخش‌نامه استقبال می‌کنیم، چون اتفاقی است که در بازدید وزیر صورت گرفت و این اتفاق خوشایند است. صحبت‌های دیگری هم با وزیر صورت گرفت که بیشتر در مورد تیم ملی بود.

تاج در واکنش به این مسئله که بسیاری از بازیکنان تیم فوتبال المپیک در تمرین حاضر نشده‌اند و باشگاه‌های آنها این اجازه را به آنها نداده است، گفت: بسیاری از بازیکنان در تمرین هستند و آنهایی هم که نیستند باید با باشگاه‌های‌شان تعامل شود. بازیکنانی که نیامده‌اند، با باشگاه‌های خود در اردو هستند.

مانند استقلال که در اردو است و این حق را دارد که یک بار بازیکنان خود را در اردوی پیش از فصل در اختیار داشته باشد. برخی‌ها هم بحران بازیکن دارند که یا با بازیکنان سابق خود قرارداد ندارند یا بازیکنان‌شان این فصل رفته‌اند. مانند پرسپولیس که کمبود بازیکن دارد و باید با آنها تعامل کنیم. با این حال برای رفتن به اربیل همه بازیکنان به اردو می‌آیند و باشگاه‌ها مکلف هستند این کار را انجام دهند. برخی نیز با تعامل و مذاکره خواهان تعویق حضور بازیکنان‌شان شدند که از کادرفنی تیم المپیک خواستیم تعامل لازم صورت بگیرد.

وی درباره مشکلات پرواز چارتر تیم فوتبال المپیک به عراق، اظهار داشت: هواپیمایی آتا که اسپانسر تیم ملی است باید با تیم المپیک را با پرواز چارتر به اربیل می‌برد که آنها نتوانستند این مجوز را بگیرند و قرار شد با پرواز ماهان این کار صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد تغییر قرعه‌کشی بازی‌های آسیایی گفت: AFC فلسطین و امارات را در قرعه‌کشی ندیده بود! این اتفاقات واقعاً عجیب است. در کشور ما که این اتفاقات رخ نمی‌دهد و قرعه‌کشی خوبی انجام می‌دهیم، اما در مجموع شاید تغییر قرعه‌کشی نیز به سود تیم فوتبال المپیک ما شود و مثلاً شاید با عربستان و کره‌شمالی هم گروه نشویم. در قرعه‌کشی قبلی گروه ما سخت بود، اما بالاخر باید از گروه‌مان بالا بیاییم. مانند جام جهانی که می‌گفتند گروه سخت است و زنگ تفریح می‌شویم، اما این اتفاق رخ نداد و نتایج خوبی گرفتیم. ما برای اول شدن در بازی‌های آسیایی باید در هر گروهی که قرار گرفتیم، خوب نتیجه بگیریم و صعود کنیم.

تاج درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش تصریح کرد: در این مورد دو بحث وجود دارد، اول اینکه کی‌روش مربی بسیار موفقی بوده و فدراسیون فوتبال از عملکرد او رضایت کامل دارد. دوم هم اینکه ما قبل از جام جهانی با کی‌روش در ترکیه و ایران مذاکره کرده بودیم و هر نتیجه‌ای در جام جهانی می‌گرفتیم فرقی نمی‌کرد. ما روی عدد و رقم‌ها توافق کرده‌ایم، اما اینکه قراردادی مبادله شده باشد و ما بتوانیم آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم، خیر، این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: ما خواهان حفظ کی‌روش هستیم و فکر می‌کنم این هم به نفع‌مان باشد. به حاشیه‌ها هم توجه نمی‌کنیم. فکر می‌کنم بخشی از موفقیت تیم ملی در جام جهانی مربوط به عملکرد فدراسیون است. خیلی‌ها منتظر هستند تا ما یک عکس‌العمل شدیدی را نشان دهیم، اما فدراسیون فوتبال تاکنون صبوری کرده و الان هم صبوری خواهد کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه عنوان کرد: توافقات دیگری هم باید صورت گیرد که بیشتر آن بحث بازیکنان سرباز است. الان این نگرانی وجود دارد که هفت بازیکن سرباز ما نتوانند تیم ملی را در جام ملت‌های اسیا همراهی کنند. بحث دیگر هم پول پرداختی ما به کی‌روش است، همان‌طور که می‌دانید ما در سال جدید پولی به کی‌روش نداده‌ایم، پول ریالی و حتی دلاری آن وجود داشت، اما به دلایلی مسائل بانکی این پول به حساب کی‌روش واریز نشده است. ضمن اینکه حساب او را هم در کشور سوئیس مسدود کرده‌اند، چون با ایران پول رد و بدل کرده است. الان این بحث هم وجود دارد و کی‌روش می‌گوید در صورتی که من قراردادم را تمدید کنم،‌ چطور می‌خواهید به من پول بدهید. در هر صورت این مشکلاتی است که نباید تمام آن را به رسانه‌ها برد. فدراسیون فوتبال باید خودش این مسائل را مدیریت کند.

تاج در مورد بازیکنان سرباز و اینکه آیا جلسه جدیدی در این خصوص برگزار شده است، یا خیر؟ گفت: امروز هم یک جلسه با آقای صالحی امیری و سلطانی‌فر برگزار کردیم. بحث سربازها یک موضوع ملی است. تیم ملی چندین بار مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و ما از این بابت به خود می‌بالیم. وقتی این تأییدیه وجود دارد، نظام وظیفه هم می‌تواند در آن سهیم باشد. من یک نامه به سرلشکر باقری زده‌ام و از آنجا که ایشان را به خوبی می‌شناسم، می‌دانم که کاملاً پیگیری این موضوع هستند. با دوستان دیگر هم در این مورد صحبت کرده‌ایم و دنبال حل مسئله هستیم. از شما رسانه‌ها هم که پیگیر مشکلات تیم امید و این مسائل هستید، تشکر می‌کنم.

وی در مورد لباس‌های تیم ملی فوتبال و اینکه گفته می‌شود شرکت آدیداس دیگر قصد همکاری با ایران را ندارد، گفت: لباس تیم ملی پیش از جام جهانی هم حاشیه‌های زیادی داشت و شما دید که با بدترین شرایطی که برخی رسانه‌ها فراهم کردند و می‌گفتند لباس تیم ملی زیر پیراهنی است، در جام جهانی لباس بسیار خوبی بر تن بازیکنان بود و همه راضی بودند. پیش از جام جهانی من روزی پنج بار به رسانه‌ها در مورد لباس توضیح می‌دادم و می‌گفتم زیر پیراهنی نیست. در نهایت هم مردم دیدند که تیم ملی چه لباس خوبی بر تن کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: الان آدیداس محدودیت‌های جدیدی را برای ما قائل شده است و خواهان مذاکره با فدراسیون فوتبال شده است نه قطع همکاری. فقط آدیداس گفته است که باید مذاکرات جدید انجام شود. همان‌طور که قبلاً قرارداد ما با آدیداس اسپانسری بود،‌ اما بعد از مدتی تبدیل به قرارداد تجاری شد. الان هم این شرکت 6 هزار لباس جدید به ما تحویل داده است، اما ما نمی‌دانیم آن را استفاده کنیم یا به دیگران بدهیم.

تاج در پاسخ به این پرسش که ایا فدراسیون فوتبال مبلغی از فروش پیراهن تیم ملی در جام جهانی دریافت کرده است یا خیر، گفت: بله قرار بود بخشی از عواید فروش پیراهن تیم ملی به ایرانی‌های خارج از کشور به ما اختصاص یابد که آقای ممبینی (عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال) و دیگر دوستان در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی در پایان در واکنش به این پرسش که گفته می‌شود فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش شرط صعود به فینال جام ملت‌های آسیا را گذاشته است، گفت: این شرط که ما باید قهرمان آسیا شویم، نه. ما کی‌روش را می‌شناسیم و او قطعاً خودش تیم را برای قهرمانی در آسیا آماده می‌کند. اینکه ما روی بازی‌های دوستانه و سایر مسائل مذاکره می‌کنیم، قطعاً برای قهرمانی است، نه چیز دیگری، اما اینکه شرطی گذاشته باشیم، خیر.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها