کد خبر: 220974
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۷:۰۳:۰۰
| |

سید رضا اکرمی:

اظهارات رییس‌جمهور لازم است، اما کافی نیست

رضا اکرمی نوشت:مطابق با نص صریح قرآن ما موظف هستیم تا در برابر بیگانگان مقاومت کنیم اما حقیقت آن است که موضع‌گیری‌های مسوولان ما در برابر امریکا یا هرکشور ظالم دیگری نباید تنها در سخن باشد.

اظهارات رییس‌جمهور لازم است، اما کافی نیست
کد خبر: 220974
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۰۷:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در یادداشتی نوشت: ما در برابر قدرتی مانند امریکا که پرونده‌اش در خباثت، خیانت، پلیدی و زورگویی کاملا روشن است باید مواضع محکمی اتخاذ کنیم که رییس‌جمهور در اظهارات اخیر خود به خوبی این کار را انجام داده است. جمهوری اسلامی ایران اگر بخواهد این کشور متخاصم را رسوا کند، دست پری داشته و با ارایه مستندات لازم می‌تواند این مهم را محقق کند.

خیانت‌های امریکا در برابر مردم ایران از کودتای ننگین 28 مرداد 1332 آغاز و تا امروز که 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد ادامه پیدا کرده است. حرف‌ها و ادعاهای ایران در برابر دولت ایالات متحده آنچنان مستدل و مستند است که هیچ کشوری نمی‌تواند منکر جنایات این کشور در برابر ایران شود. حمله نظامی به هواپیمای مسافربری ایرباس و همچنین تجاوز به خاک ایران در ماجرای طبس تنها نمونه‌هایی از ظلم و زیاده خواهی این کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی است.

مطابق با نص صریح قرآن ما موظف هستیم تا در برابر بیگانگان مقاومت کنیم اما حقیقت آن است که موضع‌گیری‌های مسوولان ما در برابر امریکا یا هرکشور ظالم دیگری نباید تنها در سخن باشد. ما در گام نخست باید مشکلات داخلی اعم از اختلاس، رانت، سوءاستفاده از موقعیت، ارزش ریال، مشکلات بازار ارز و سکه را سر و سامان دهیم. مسوولان برای حل این مشکلات باید با قدرت و صلابت لازم کار کنند تا موضع‌گیری‌های قدرتمندانه در داخل کشور، تاثیر و کارآیی بین‌المللی پیدا کند. اظهارنظر‌هایی از این دست لازم است اما کافی نیست.

باید این موضع‌گیری لازم را با عملکرد کافی همراه کنیم تا در وهله نخست اتحاد و همدلی ایجاد کرده و سپس با همت مردم و مسوولان کشور به جایگاه اصلی بازگردد. اگر تصمیم‌گیری‌های ما عملی شوند، دشمن نیز با اتخاذ تصمیمی مناسب در مقابل ایران تغییر استراتژی می‌دهد. قرآن می‌گوید هرچه می‌توانید خود را نیرومند کنید تا دشمن حساب کار دستش بیاید و جانب شما را داشته باشد. اظهارات اخیر رییس، موضع‌گیری مناسب و لازم است اما کافی نیست. این اظهارات باید جامه عمل به خود پوشانده تا بتوانیم مشکلات داخلی را حل کنیم.

اگر این مهم رخ دهد دشمن حساب کار دستش خواهد آمد. شرایط امروز کشور به گونه‌ای است که حرف، کارساز نیست بلکه مردم منتظر عمل هستند. دولت امروز نیازمند وحدت و همدلی داخلی است تا بتواند در برابر دشمنان خارجی ایستادگی کند. موضوعی که با عمل به وعده‌ها و سر و سامان دادن به مشکلات اقتصادی جامعه محقق می‌شود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها