کد خبر: 221136
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

استاندار همدان:

سردار سلیمانی به همدان می رود/وزارت اطلاعات نقطه امید کشور است

استاندار همدان گفت: وزارت اطلاعات نقطه ثقل و امید جمهوری اسلامی است زیرا در بزنگاه‌های سخت در کشور به خوبی ورود پیدا می‌کند.

سردار سلیمانی به همدان می رود/وزارت اطلاعات نقطه امید کشور است
کد خبر: 221136
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدناصر نیکبخت دوشنبه یکم مرداد در شورای اداری استان همدان، اظهار داشت: اگر امروز در دنیا و منطقه متلاطم اطراف خود و حتی در دنیا می توانیم ادعا کنیم که امن ترین کشور منطقه هستیم و اگر امروز در شرایطی که جنگ، خونریزی، تلاطم و آتش و باروت در کشورهای زیادی حرف اول را می زند، ما در ایران اسلامی تحت مدیریت مقام معظم رهبری و هدایت‌های ارزشمند ایشان اقتصاد مقاومتی را اجرا، برنامه توسعه هشت ساله را تدوین و بودجه سالانه را تصویب می‌کنیم، همه اینها نتیجه آرامش و امنیتی است که در کشور حکمفرماست.

وی افزود: وقتی امام راحل مدال سربازان گمنام را به مجموعه وزارت اطلاعات اهدا می‌کند، هزاران معنا در این لقب و مدال در اذهان تداعی می‌شود.هیچ مزیت دنیایی و هیچ چراغ چشمک زنی فریب و نیرنگ بر روح و جسم سربازان گمنام به جز دفاع از کیان ایران برآنها کارساز نخواهد بود. سربازان گمنام در کنار نیروهای نظامی و انتظامی کشور و سپاه و بسیج از هیچ تلاشی برای ایجاد امنیت و آرامش کشور دریغ نخواهند کرد و برطبق اخبار و اطلاعات سربازان گمنام 300 مورد از دسیسه‌هایی که دشمن قصد ورود به سرزمین ما و برهم زدن آرامش کشور را داشتند، خنثی کردند و اکنون دشمن به این نتیجه رسیده که ایران کشوری نفوذ ناپذیر است.

وی تهدید رئیس جمهور ما به امریکا را مبنی بر بازی نکردن با دم شیر را نتیجه امنیت و آرامش کشور خطاب و عنوان کرد: صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نشان داد تا زمانی که توطئه‌ای در کار نباشد و مسائل براساس قواعد بین الملل برقرار باشد، ایران مسالمت خواهد داشت و درصورت هرگونه تنشی از سوی آمریکا، ایران همان کشوری خواهد شد که در دوران دفاع مقدس در برابر 50 کشور دنیا ایستادگی و اجازه تصرف حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن نداد، خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به رشادت‌های جوانان همدانی در جبهه های حق بر علیه باطل، عنوان کرد: پنجشنبه هفته جاری، سردار سلیمانی برای بزرگداشت عملیات رمضان و مرصاد که جوانان همدانی زیادی در این دو عملیات به شهادت رسیدند، به همدان سفر خواهند کرد. زمانی که مقام معظم رهبری موضوع اقتصادی مقاومتی را مطرح کردند، برخی نظرشان این بود که چه ضرورتی به ریاضت‌های اقتصادی است و امروز می‌بینیم که اقتصاد مقاومتی گویای مقاومت در برابر هر دسیسه دشمنان است.

نیکبخت با بیان اینکه امروز نیاز به سرمایه گذاری و اجرای اقتصاد مقاومتی داریم، تاکید کرد: شرایط حال حاضر کشور به نحوی است که باید روی پای خود بایستیم و اقتصاد مقاومتی را با شرایطی که لازم داریم، مهیا کنیم. احیای واحدهای ازکار افتاده و تعطیل نخستین اولویت استان است و واحدهای تولیدی زیادی در استان احیا ‌‌و مشکلات اعتباری و اقتصادی آنها برطرف شده است. همچنین تعهد سال 96 حدود 19 هزار و 800شغل بوده که طبق گزارش دوهفته پیش این میزان به 28 هزار و 300 نفر افزایش یافته که این میزان تا 30 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی درباره ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان نیز بیان کرد: سرمایه گذرانی از کشورهای انگلیس، آلمان و ایرلند با ساخت نیروگاه خورشیدی 500مگابات ظرفیت برق استان را افزایش داده است. استان همدان در استفاده بهینه از آب رتبه خوبی در کشور دارد و همدان نخستین استانی است که با تصفیه پساب هاب همدان، آب نیروگاه هزار مگاباتی مفتح را تامین و ظرفیت نیروگاه را از 400 مگابایت به هزار مگابات افزایش داده است و مابقی پساب‌ها را برای منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات بخش کشاورزی در زمینه بهینه سازی مصرف آب، تصریح کرد: 85 درصد اراضی مستعد همدان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارند که این برنامه در آینده نزدیک در باغات استان نیز پیاده خواهد شد. علاوه بر این سرشاخه زنی درختان گردو یکی از اقدامات قابل توجه در بخش کشاورزی است و پیوند سرشاخه‌های گردو با 5 میلیارد تومان هزینه اقدام جدیدی در بخش کشاورزی بوده که از سرمازدگی درختان جلوگیری به عمل می‌آید.

وی ملایر را به عنوان شهر مبل و منبت و لالجین رابه عنوان شهرجهانی سفال معرفی و بیان کرد: در 6 ماه سال گذشته و تعطیلات نوروز، 410 میلیارد تومان مبل و منبت در ملایر فروخته شده است. همدان شهری گردشگری و با 1800 جاذبه و اثر تاریخی شناخته می شود و در پنجم شهریور ماه سال جاری همدان میزبان اجلاس گردشگری آسیا با حضور 35 کشور آسیایی و در آبان ماه میزبان 180 کشور با عنوان اجلاس گردشگری جهان خواهد بود.

وی با بیان اینکه معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان و کشور از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها است، تاکید کرد: تمامی شعائر اسلامی و اعتقادات و شئونات اسلامی در این دو رویداد حفظ خواهد شد. توفیقات استان نتیجه همدلی، وحدت و یکپارچگی بین مسئولان و نمایندگان استان بوده و همه ارگان‌ها و مسئولان نقش زیادی در توسعه و آبادانی استان داشته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها