گزارش اعتمادآنلاین از دردسر این روزهای نیلوفر اردلان؛

نیلوفر اردلان به خاطر فیلم «عرق سرد» ممنوع‌الفعالیت شده است؟

ساخت فیلم جنجالی «عرق سرد» مشکلاتی اساسی برای فعالیت‌های فوتبالی نیلوفر اردلان که از سرمربیگری تیم ملی فوتبال دختران زیر 16 سال بازماند ایجاد کرده است.

نیلوفر اردلان به خاطر فیلم «عرق سرد» ممنوع‌الفعالیت شده است؟
کد خبر: 221152
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به نظر می‌رسد که ساخت یک فیلم سینمایی مشکلات بزرگی را برای فعالیت‌های کاپیتان سابق تیم ملی زنان ایران در فوتبال به همراه داشته است. سال گذشته فیلم «عرق سرد» با کارگردانی سهیل بیرقی داستان حواشی زندگی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان ساخته شد. نقش اول این فیلم مربوط به شخصیتی به نام «افروز اردستانی» با بازی باران کوثری است که با گل او تیم ملی فوتبال زنان برای اولین‌بار به مسابقات قهرمانی آسیا راه پیدا کرده، اما زمانی که او با تیم قصد اعزام به مالزی را دارد در فرودگاه متوجه می‌شود به خاطر شکایت همسر خبرنگارش ممنوع‌الخروج شده است.


از آنجایی که داستان این فیلم شباهت بسیار زیادی با اتفاقات زندگی شخصی نیلوفر اردلان کاپیتان سابق تیم ملی زنان ایران داشت و خیلی‌ها بر این باور بودند که عوامل فیلم، «عرق سرد» را بر اساس اتفاقات زندگی اردلان تولید کردند و همین مساله جنجال زیادی در رسانه‌ها و محافل ورزشی به دنبال داشت.


قضیه وقتی جالب شد که چندی پیش تمام توافقات برای سرمربیگری تیم ملی زیر 16 سال دختران ایران توسط نیلوفراردلان انجام شد، اما به یکباره به دلایلی نامشخص مدیران فدراسیون فوتبال قید عقد قرارداد با این چهره باسابقه فوتبال زنان را زدند و هدایت تیم را به یک مربی دیگر دادند.


شنیده می‌شود دلیل اصلی مدیران فدراسیون فوتبال برای عدم همکاری با نیلوفر اردلان هم ساخته شدن فیلم «عرق سرد» و حواشی است که در زندگی او وجود داشته و به نظر می‌رسد برای دوری از هرگونه حاشیه احتمالی که بعد از اکران عمومی فیلم اتفاق خواهد افتاد، مدیران به این نتیجه می‌رسند بهتر است در شرایط کنونی قراردادی با نیلوفر اردلان امضا نکنند.


در این مدت البته شایعاتی هم درباره احتمال حضور اردلان در کادرفنی تیم ملی فوتسال زنان برای حضور در مسابقات آسیایی- که این تیم در آن به قهرمانی رسید- هم وجود داشت اما باز این اتفاق هم رخ نداد.


پیگیری‌های خبرنگار اعتمادآنلاین نشان می‌دهد که در این مدت کاپیتان سابق تیم ملی زنان ایران مذاکرات زیادی با مسئولان حراست فدراسیون و کمیته زنان داشته تا متوجه دلیل ممنو‌ع‌الکاری خود در تیم‌های ملی شود. منتهی به او تاکید شده هیچ پرونده مکتوبی در این زمینه وجود نداشته است. با این وجود همچنان می‌توان گفت که ساخت فیلم جنجالی «عرق سرد» مشکلاتی اساسی برای فعالیت‌های فوتبالی نیلوفر اردلان که از سرمربیگری تیم ملی فوتبال دختران زیر 16 سال باز ماند ایجاد کرده است.


در همین زمینه با نیلوفر اردلان تماس گرفتیم تا درباره جزئیات اتفاقات عجیب و غریب اخیر با او گفت‌وگو کنیم. او در این باره گفت: «من قبلا هم گفته‌ام که هیچ ارتباطی با فیلم مورد نظر نداشته‌ام. الان هم به هیچ عنوان علاقه ندارم که با صحبت کردن آرامش را از خودم بگیرم. اگر هم مشکلی وجود داشته باشد با مذاکره و گفت‌وگو ترجیح می‌دهم آن را حل کنم. من برای کار کردن در تیم‌های باشگاهی هیچ مشکلی ندارم. درباره تیم‌های ملی هم همان‌طور که اشاره کردم ترجیح می‌دهم با گفت‌وگو مسائل را پیگیری کنم و به هیچ عنوان دوست ندارم وارد حاشیه شوم.»


به این ترتیب باید منتظر ماند و دید چرا مدیران فدراسیون فوتبال از تصمیم خود برای انتخاب اردلان به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 16 سال صرف نظر کرده‌اند و آیا این اتفاق واقعا ارتباطی با تولید فیلم «عرق سرد» که داستان آن شبیه به زندگی اردلان است دارد یا خیر؟

گفت‌وگو با سهیل بیرقی کارگردان فیلم سینمایی «عرق سرد» را اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها