کد خبر: 221323
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۱:۰۸:۰۰
| |

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به طرح سوال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور خبر داد:

نمایندگان رئیس‌جمهور در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر می‌شوند

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری از حضور نمایندگان رئیس‌جمهور در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی خبر داد.

نمایندگان رئیس‌جمهور در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر می‌شوند
کد خبر: 221323
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به طرح سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهور اظهار کرد: طرح سوال از رئیس جمهور در دستور کار امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و نمایندگان رئیس جمهور برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در این جلسه حضور خواهند داشت.

معاون رئیس جمهور گفت: امیدواریم با توضیحات نمایندگان رئیس جمهور، تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس قانع شوند.

امیری همچنین دستور رئیس جمهور برای مبارزه با فساد را سیاست راهبردی دولت دانست و گفت: وی به صورت مکرر درباره این موضوع گزارش می‌گیرد و در آینده نیز گزارش تکمیلی در این باره منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است که رئیس کمیسیون اقتصادی پیش از این اعلام کرد: وزرای اقتصاد، دادگستری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان نمایندگان رئیس جمهور برای پاسخ به سوال نمایندگان به کمیسیون اقتصادی معرفی شده‌اند.


پورابراهیمی محورهای سوال از رئیس جمهور را به ترتیب؛ الف) چرا علیرغم سخنرانی ها در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنوز پدیده قاچاق به صورت گسترده در کشور وجود دارد و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مطلوب نیست؛ ب) چرا تحریم های بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران علیرغم توافق برجام هنوز استمرار دارد؛ ج) دلیل وجود بیکاری مزمن و کاهش اشتغال که کشور را در شرایط بحرانی قرار داده است، چیست؛ د) علل ادامه رکود علیرغم اینکه دولت اعلام کرده است از رکود خارج شده ایم، چیست؛ ه) علت کاهش ارزش پول ملی و نوسانات بازار ارز چیست؟ چرا دولت در این زمینه اقدام قابل قبولی نداشته است؛ عنوان کرد.

وی گفت: این طرح سوال از رئیس جمهور را بیش از 90 نفر از نمایندگان امضا کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها