نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد:

ضرورت فرهنگ سازی آموزش‌های قبل از ازدواج

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بر ضرورت فرهنگ سازی آموزش‌های قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: این کار باعث دوام زندگی زوجین می‌شود.

ضرورت فرهنگ سازی آموزش‌های قبل از ازدواج
کد خبر: 221408
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه ازدواج های فامیلی نسبت به زمان های گذشته افزایش یافته در این میان آموزش های لازم پیش از ازدواج و انجام آزمایشات ژنتیک امری ضروری است.

ساعی بر لزوم فرهنگ سازی آموزش های پیش از ازدواج در راستای پیشگیری از معلولیت از سوی سازمان صدا و سیما تاکید کرد، بیان داشت: امیدواریم صدا و سیما با عمل به وظایفی که در قانون ششم توسعه کشور در امر ازدواج تعیین شده و زوج ها به مشاوره های قبل از ازدواج و فرزندآوری به جهت جلوگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت توجه و عنایت ویژه ای داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید بر اینکه تعداد تلفات حوادث رانندگی و معلولیت هایی که از سوانح رانندگی پدید می آید در کشور از آمار بسیار بالایی برخوردار است، گفت: معلولیت ها برخی به دوران تولد و بخشی دیگر به حوادث غیرمترقبه باز می گردد به طوری که حوادث ناشی از کار و سوانح رانندگی سهم عمده ای در معلولیت دارند.

وی اظهار داشت: سال گذشته در مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از معلولان مورد بررسی قرار گرفت و متواجه شدیم که این لایحه در طی 10 سال گذشته با دست اندازهای مختلفی روبرو شده است و آنطور که باید به آن توجه نشده است.

رئیس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نمایندگان مجلس به بحث توانمندسازی و توجه ویژه به نیازهای معلولان در جامعه تواجه وافری دارند، گفت: در راستای حمایت از معلولان کشور کمیته مشترکی در مجلس شورای اسلامی تشکیل داده ایم که این کمیته متشکل از اعضای کمیسیون اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، اشتغال و خودکفایی جامعه معلولان کشور را جزو مسائل مهم و پر اهمیت ذکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها