کد خبر: 221467
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

رضا فرهمند، کارگردان در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» اولین مستند ایرانی در جشنواره «لوکارنو» است/ جشنواره حقیقت توجه ویژه‌ای به مستند ما داشت

رضا فرهمند، کارگردان سینما گفت: «مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در جشنواره سینما حقیقت و چند فستیوال داخلی دیگر شرکت کرد. اما خبری که بیش از اندازه ما را متعجب کرد حضور این مستند در جشنواره «لوکارنو» است.»

«زنانی با گوشواره‌های باروتی» اولین مستند ایرانی در جشنواره «لوکارنو» است/ جشنواره حقیقت توجه ویژه‌ای به مستند ما داشت
کد خبر: 221467
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در جشنواره سینما حقیقت نمایش داده شد. این مستند توانست بیشترین جایزه در بخشهای مختلف را کسب کند. رضا فرهمند کارگردان این اثر خبر می‌دهد که قرار است این اثر در جشنواره «لوکارنو» نمایش داده شود. «زنانی با گوشواره‌های باروتی» اولین مستند ایرانی خواهد بود که در جشنواره «لوکارنو» نمایش خواهد داشت.

رضا فرهمند کارگردان مستند«زنانی با گوشواره‌های باروتی» درباره حضور این مستند در جشنواره «لوکارنو» به اعتمادآنلاین گفت: مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» در جشنواره سینما حقیقت و چند فستیوال داخلی دیگر شرکت کرد. اما خبری که بیش از اندازه ما را متعجب کرد حضور این مستند در جشنواره «لوکارنو» است. قرار است که مستند ما در دو هفته منتقدان جشنواره «لوکارنو» نمایش داده شود. امیدوارم در این جشنواره موفق باشیم»

فرهمند ادامه داد : « البته باید بگویم که جشنواره «لوکارنو» تنها جشنواره‌ای نیست که فیلم ما در آن حضور خواهد داشت. به زودی در جشنوار‌های دیگری هم مستند ما نمایش داده خواهد شد. فیلم ما رویکردی کاملا انسانی دارد. موضوع داعش برای همه مردم دنیا مهم است. مستند ما به موضوع داعش و مسائلی که به وجود می‌آید نگاهی انسانی دارد. مستند«زنانی با گوشواره‌های باروتی» در 7 بخش کاندیدا شد و در 5 بخش جایزه گرفت. جشنواره حقیقت توجه ویژه‌ای به فیلم ما داشت.»

کارگردان مستند«زنانی با گوشواره‌های باروتی» درباره جایزه‌های این فیلم گفت: «خوشبختانه مستند ما در بخش بین الملل، شهید آوینی، سینمای ایران و صداگذاری در جشنواره حقیقت جایزه گرفت. در جشنواره فجر نیز قرار بود که فیلم ما با فیلم‌های داستانی نمایش داده شود. اما این اتفاق نیفتاد و داوران خلاف آیینامه عمل کردند و مستند را در بخش مسابقه شرکت ندادند. امیدوارم که بتوانیم در جشنواره «لوکارنو» جایزه بگیریم و موفق باشیم. اما همین که قرار است مستند ما آنجا نمایش داده شود اتفاق بزرگی است. زیرا برای اولین بار است که یک مستند از ایران در جشنواره لوکارنو شرکت می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها