رئیس جمهور دستور داد:

توقف واگذاری شرکت‌های غله و سیلوها

با دستور رییس‌جمهور، واگذاری شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناق و استان‌ها و اموال و دارایی‌های آن‌ها مانند سیلوها و انبارها متوقف شد.

توقف واگذاری شرکت‌های غله و سیلوها
کد خبر: 221491
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۸:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| با توجه به مشکلاتی که در امر واگذاری شرکت‌های غله برای برخی از پرسنل شرکت‌های واگذار شده پیش آمده، رییس جمهور دستور توقف واگذاری این شرکت‌ها در استان‌ها را داده است.

پیش از این سازمان خصوصی سازی شروع به واگذاری شرکت های غله و خدمات بازرگانی کرده بود و در همین زمینه چهار شرکت را به صورت یکجا واگذار کرده است که ایراداتی به این موضوع وارد شد که با توجه به اینکه شرکت‌های غله بخش حاکمیتی محسوب می‌شوند قابل واگذاری به بخش خصوصی نیستند.

به گزارش ایسنا، سازمان خصوصی سازی در اجرای اصل 44 قانون اساسی نسبت به واگذاری شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق هفت و 13 به بخش خصوصی اقدام کرده و به دنبال واگذاری سایر مناطق و دریافت مجوز از هیات وزیران برای خروج شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق یک تا پنج از سبد سهام عدالت در راستای واگذاری به بخش خصوصی است که این موضوع با دستور رییس‌جمهور متوقف می‌شود.

کارشناسان معتقدند که با توجه به جایگاه استراتژیک شرکت های غله در کشور و نقش این شرکت ها در حوزه گندم، آرد، نان و خرید تضمینی و تنظیم بازار کالاهای اساسی، این شرکت ها حاکمیتی و نظارتی هستند و واگذاری این نقش‌ها به بخش خصوصی می تواند صدمات جبران ناپذیری در حوزه گندم وآرد و نان وارد کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها