کد خبر: 221515
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۰۷:۰۹:۰۰
| |

محمد نعیمی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در یادداشتی نوشت

با مردم آشتی کنیم

محمد نعیمی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران درباره راه‌برون رفت از شرایط موجود نوشت: گروه فشار امریکایی به پشتوانه مشکلات داخلی، تنش‌ها و ناآرامی‌های داخلی ایران است که اینچنین می‌تازد. نقشه راه حیاتی امروز مسوولان باید آشتی با مردم باشد.

با مردم آشتی کنیم
کد خبر: 221515
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۰۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد نعیمی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران نوشت: کلید قفل مشکلات داخلی و خارجی کشور را باید در نوع مواجهه حاکمیت با مردم جست‌وجو کرد. مهم‌ترین مقدمه اجرای هر نوع راهکاری اتکا به وحدت و انسجام داخلی است. گروه فشار امریکایی به پشتوانه مشکلات داخلی، تنش‌ها و ناآرامی‌های داخلی ایران است که اینچنین می‌تازد. نقشه راه حیاتی امروز مسوولان باید آشتی با مردم باشد. اصلاح‌طلبان باید در این زمینه کار منسجم و متشکلی در کنار جلب نظر جریان‌های سیاسی انجام دهند تا این مهم محقق شود. امروز امریکا می‌خواهد تا نارضایتی‌های مردم را تبدیل به اهرم فشار بر جمهوری اسلامی کند. نباید انکار کرد که ناملایمت‌های زیادی برای مردم ایجاد کردیم و باعث نارضایتی آنان شدیم. برخی گروه‌ها راه سرکوب و برخورد قهرآمیز با مردم را انتخاب کردند. اکنون باید جبران مافات کرده و با مردم به گفت‌وگو بنشینیم. این روزها عده‌ای می‌خواهند تا سرمایه اجتماعی را علیه نظام جمهوری اسلامی به کار بگیرند، ما اتفاقا از این سرمایه باید در جهت امنیت و منافع ملی استفاده کنیم.

مردم در تمام این سال‌ها درک درستی از زمامداران داشتند و نمی‌توان شاهدی آورد مبنی بر اینکه مردم ایران به خاطر لجبازی منافع کشور را به خطر انداخته باشند. مشکل اینجا است که جریانی در کشور، مردم را محرم و معتمد خود ندانسته است. الان زمان آن فرا رسیده که اگر اشتباهی کرده‌ایم، عذرخواهی کنیم. در غیر این صورت انتظار نداشته باشیم که در پیگیری راه‌حل‌ها، ملت ما را حمایت کرده و رفتاری به نفع مسوولان داشته باشد. کشور در شرایط خیلی سختی قرار گرفته و ما که در 40 سال گذشته توانستیم کاری کنیم که اجنبی برای ما تصمیم نگیرد، روزهای سخت‌تری را می‌گذرانیم. الان باید با درک جدیدی از شرایط به دنبال راهکار باشیم.

لازم است که تکلیف همه غرض‌ورزان و عوامل بیگانه نفوذی به نظام را روشن کرده و ظرفیت‌های اقتصادی کشور را در راه رفاه مردم صرف کرد. غارتگران بیت‌المال باید شناسایی شوند تا منابع مالی‌ای که آنان نابوده کرده‌اند، استیفا شده و در راه رفاه مردم به کار گرفته شود.

همچنین در حوزه سیاست خارجی باید با کشورها پای میز مذاکره برویم. البته من اسراییل را استثنا می‌دانم؛ چرا که خواسته‌ای جز سرنگونی جمهوری اسلامی ندارد. عربستانی‌ها نیز تازه به دوران رسیده‌هایی هستند که فعلا منافع‌شان با اسراییل گره خورده است اما بالاخره در امریکا می‌توان لابی‌هایی را انجام داد و باید با مخالفان ترامپ بیشتر صحبت کرد. در عین حال ترامپ یک تاجر بی‌تعهد و بی‌پرنسیب است که تصور می‌کند سیاست محل تجارت‌هایی از نوع گردن کلفتی و سرمایه‌داری بی‌بند و بار است. بنابراین لابی‌های‌مان در امریکا را نیز باید فعال کنیم. یک راهکار مهم پیش روی ما است؛ اعتماد مردمی که روش‌ها و سیاست‌های ما را نابخردانه می‌دانستند، باید دوباره جلب شود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها