محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا

راه برون‌رفت از وضعیت فعلی بازسازی اعتماد ملی است

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا درباره راه برون رفت از وضعیتی که در حال حاضر کشور در آن گرفتار است نوشت: ما در برابر مقابله با قلدرها دچار خسارت می‌شویم اما خسارت در برابر عزتی که کسب می‌شود قابل چشم‌پوشی است. برای مقابله وضعیت فعلی باید به هر نحوی همبستگی ملی را افزایش داد.

راه برون‌رفت از وضعیت فعلی بازسازی اعتماد ملی است
کد خبر: 221516
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۰۷:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا نوشت: مانند بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب که با هرگونه مذاکره با امریکا مخالف هستند، من هم در شرایط فعلی موافق مذاکره با امریکا نیستم زیرا این مذاکره سودی برای ایران به همراه نخواهد داشت. ممکن است برخی بگویند که عدم مذاکره با امریکا به ضرر کشور و نظام خواهد بود اما اعتقاد من آن است که انسان عاقل فعلی را که فاقد سود باشد، انجام نمی‌دهد بنابراین ورود به این عرصه خردمندانه نیست. تجربه 40 ساله از رویارویی با ایالات متحده ثابت کرده است که هرگاه ما از موضع اقتدار وارد شدیم ضرر نکرده‌ایم. اکنون یکی از دلایلی که موجب نگرانی برخی فعالین سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا شده آن است که معتقدند ترامپ با سایر سیاستمدار‌های امریکا متفاوت است. من منکر این تفاوت نیستم زیرا قطعا ترامپ اوباما نیست همانطور که اوباما بوش نبود اما تنها تفاوتی که وجود دارد زبان بی‌پروای ترامپ است. این زبان بی‌پروا نباید ما را مجبور به نگرانی کند. باید توجه داشت سودی که مقاومت در برابر رفتار‌های استکباری دارد بیشتر از ضرر است. ما در برابر مقابله با قلدرها دچار خسارت می‌شویم اما خسارت در برابر عزتی که کسب می‌شود قابل چشم‌پوشی است.

برای مقابله وضعیت فعلی باید به هر نحوی همبستگی ملی را افزایش داد. متاسفانه برای برخی کارها دیر شده و ما باید در داخل برخورد مهربان‌تری می‌داشتیم که به هر دلیلی این اتفاق رخ نداده است. پس از انتخابات سال 88 یک فضای عجیب دوقطبی در کشور شکل گرفت که اکنون ثمره آن فضا را شاهد هستیم. واقعیت آن است که امروز ایجاد محبت و الفت در جامعه به راحتی قبل از 88 نیست. این شرایط ورود بزرگان نظام را می‌طلبد. برخی افراد مانند حجت‌الاسلام ناطق نوری به حدی از شرایط دلخور هستند که خود را از فضای سیاسی کشور عقب کشیده‌اند. باید شرایطی فراهم شود که بزرگانی چون ایشان به عرصه بازگردند. یکی دیگر از موضوعاتی که روح جامعه را آزرده کرده، حجم اخبار فساد اقتصادی است که منجر به بی‌اعتمادی جامعه به نظام شده است.

من اعتقادی به حذف یا سانسور اخبار ندارم اما خبر نباید منجر به افزایش بی‌اعتمادی مردم به کشور شود. برای برون رفت از شرایط فعلی سه نکته مهم و اساسی باید لحاظ شود. نخست؛ ایجاد تفاهم و آشتی ملی در سطح نخبگان نظام، دوم؛ بازسازی اعتماد افکار عمومی نسبت به حاکمیت حتی به صورت نسبی و سوم بازگویی واقعیات اقتصادی برای جامعه که این مهم در یک فضای باز سیاسی همراه با رسانه‌های مختلف و آزادی عمل و لسان افراد امکان‌پذیر است. منظور آن است کسی که اعتقاد به مذاکره با امریکا دارد، باید بتواند مانند ما اظهارنظر کرده و در رسانه‌ها حاضر شود. در این شرایط جامعه احساس خواهد کرد اگر تصمیمی در کشور اتخاذ می‌شود، بر اساس یک جریان آزاد سیاسی است.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها