کد خبر: 221592
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۰:۳۲:۰۰
| |

محمدمهدی زاهدی:

روابط خانوادگی نباید در مجازات‌ها اثری داشته باشد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در میزگرد مطالبه‌گری دانشجویی، گفت: وقتی جریان مطالبه‌گر را کنار می‌زنند و نمی‌گذارند مشکلات مردم مطرح شود در نتیجه مجلس ناکارآمد می‌شود.

روابط خانوادگی نباید در مجازات‌ها اثری داشته باشد
کد خبر: 221592
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۰:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدمهدی زاهدی در نشست خبری و در پاسخ به سوالات دانشجویان با بیان اینکه انتظار معجزه از مجلس درست نیست، گفت: وقتی جریان مطالبه گر را با عنوان‌هایی مثل تند کنار می‌زنند و نمی‌گذارند مشکلات مردم مطرح شود نتیجه آن می‌شود که مجلس ناکارآمد شود .تعدادی از نمایندگان دلسوز مجلس در رابطه با فساد تاکنون بار‌ها و بار‌ها تذکر داده اند، اما گوش شنوایی از سمت دولت نبوده است، راجع به تغییر وزرا بار‌ها گفتیم نمی‌دانیم به چه دلیلی آقای روحانی زیر بار نمی‌رود.

زاهدی افزود: از آقای آملی لاریجانی بیش از این انتظار داریم نباید روابط خانوادگی در مجازات ها،در محکومیت‌ها اثری داشته باشد باید ایشان محکم وارد شوند و نگاه نکنند چه کسی است. وقتی در صندوق فرهنگیان فسادهای بزرگی شکل می گیرد و به اسم یک معتاد کارتن خواب میلیارد‌ها تومان وام می‌گیرند و وقتی برخی افراد که یک زمانی با موتور گازی به سر کار می‌رفتند؛حالا سرمایه میلیاردی دارند،این نشان دهنده ضعف دستگاه های نظارتی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: متاسفانه این گونه اتفاقات به ضرر کشور است و موجب نارضایاتی مردم می‌شود. در برزیل رئیس جمهور را در حالی که از انقلابیون بوده از ریاست جمهوری خلع می‌کنند، در کره جنوبی رئیس جمهور را خلع می‌کنند، ولی در کشور ما می‌گوییم برادر این است برادر آن است و محاکمه نمی‌کنیم این‌ها به ضرر کشور است انتظار داریم قوی‌تر محاکمه کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص استاندار کرمان نیز ابراز داشت: آقای «رزم حسینی» به دلیل مشکلات خانوادگی از پیش از سال خواستار استعفا بود،ولی با اصرار نمایندگان و بزرگان استان در سمت خود باقی ماند، ولی به دلیل شدت بیماری همسرشان دیگر نتوانستند ادامه کار دهند. درخصوص استاندار جدید هم خبری نداریم و هنوز وزارت کشور به جمع بندی نرسیده است.

زاهدی با تاکید بر مدیریت صحیح بر منابع و مصرف، ابراز داشت: مالیات و به خصوص مالیات بر سرمایه یکی از ابزار‌های اجرای مدیریت صحیح است. مالیات بر عواید سرمایه یکی از ضروری‌ترین طرح‌هایی است که باید در مجلس تصویب شود. آشفتگی که امروز در بازار ارز، سکه و خودرو مشاهده می‌کنید به دلیل امنیت سرمایه در این حوزه‌ها و عدم تصویب قانون مالیات بر عواید سرمایه است که امنیت سرمایه گذاری در این بازار را بوجود آورده است. تا زمانی که رونق در تولید شکل نگیرد رکود، بیکاری،فساد و رانت از جامعه ریشه کن نمی‌شود و شفافیت بوجود نمی‌آید.

وزیر علوم دولت نهم اظهار داشت: در دولت یازدهم نقدینگی افزایش سرسام آوری داشته است و کسانی که منتقد نقدینگی در دولت قبل بودند حالا خودشان به آن دامن می‌زنند.در مسکن چه اتفاقی اقتاده که در سال جاری قیمت مسکن 30 تا هفتاد درصد افزایش یافته است. آقای رییس جمهوری و معاون اول بار‌ها اعلام کردند که در دولت قبل ششصد میلیارد دلار خرج شده است. چگونه در شرایط تحریم ششصد میلیارد دلار نفت فروختیم و ارز آن را وارد کردند،ولی الان با سوئیفت نتوانستند پول را وارد کنند.

زاهدی گفت: وقتی به خاطر فشار‌های آمریکا وزیر دولت بدون هماهنگی با نظام می‌رود و یک پیمان را امضا می‌کند؛نتیجه اش مشکلات امروز می‌شود. اگر آقایان به دنبال شفاف سازی هستند باید با مفسدین اقتصادی برخورد شود. بسیاری از نیروگاه هایمان که برق آبی یا آبی هستند با کاهش بیش از 50 درصد تولید برق مواجه شده اند و با گرمای زیاد امسال یکی از دلایل جدی قطعی برق همین است.

وی راهکار حل این مشکل را با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اوایل دولت روحانی اینگونه بیان کرد: ما باید دنبال این باشیم تا 20 درصد انرژی برق را از طریق انرژی هسته‌ای تولید کنیم، اما دولت به سمت برجام رفت و انرژی هسته‌ای را از رونق انداخت ما اگر به سمت انرژی هسته‌ای رفته بودیم و تولید برق داشتیم دیگر نگران قطعی برق نبودیم.

زاهدی با تاکید براین موضوع گفت: انرژی خورشیدی خوب است،ولی گران است در شرایط فعلی مقرون به صرفه‌ترین تولید برق با انرژی هسته‌ای است. ما ظرف 3 تا 4 سال آینده می‌بایست بیش از 70 درصد صنایع کشور را تعطیل می‌کردیم،چون در آنجا تعهد داده اند اگر نتوانند خود را به آن انرژی پاکی که مورد نظر آنهاست برسانند؛باید تعطیل شوند. جالب است که ترامپ زیربار این موضوع نرفته و گفته مگر من می‌آیم صنایع را تعطیل کنم و این در حالی است که آمریکایی‌ها بیش از 80 درصد صنایع شان صنایع پاک است،ولی ما رفتیم چنین تعهدی دادیم، اما پس از تصویب مجلس، شورای نگهبان زیر بار آن نرفت.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها