کد خبر: 221678
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۴:۰۰
| |

مدیران استقلال تیم‌شان را در سوپرجام بازنده کردند نه ما

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تأکید کرد، مسئولان باشگاه استقلال با تصمیمات‌شان باعث شکست این تیم در دیدار سوپرجام شدند.

مدیران استقلال تیم‌شان را در سوپرجام بازنده کردند نه ما
کد خبر: 221678
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۳:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سعد فتاحی در مورد آخرین تغییرات تیم‌ها و آمادگی سازمان لیگ برای شروع هجدهمین دوره لیگ برتر اظهار داشت: از فردا مسابقات لیگ برتر آغاز می‌شود و همان‌طور که همه می‌دانند با توجه به همزمانی با ولادت امام رضا (ع) بزرگداشت این امام عزیز را داریم و بازی افتتاحیه هم در شهر مشهد بین پدیده و پرسپولیس برگزار می‌شود. به همین خاطر جا دارد از مسئولان استان خراسان رضوی و آستان قدس که همت کردند این بازی را در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار کنند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: ما فردا چهار بازی داریم و چهار بازی نیز روز جمعه. مشکل اسکوربورد ورزشگاه قائمشهر هنوز برطرف نشده است و رختکن آن نیز تا هفته سوم آماده می‌شود. در مسجد‌سلیمان ما مشکل داشتیم که خدا را شکر حل شد. بازی گسترش فولاد - استقلال خوزستان نیز به دلیل حل نشدن مشکل نور ورزشگاه بنیان دیزل به ورزشگاه یادگار امام (ره) منتقل شد. در دیگر ورزشگاه‌ها مشکل خاصی نداریم. خواهش می‌کنیم از مسئولان وزارت نیرو که کمک‌مان کنند. ما امکان برگزاری مسابقات پیش از اذان را نداشتیم و مجبور بودیم که بازی را زمانی برگزار کنیم که تابش آفتاب نداشته باشیم.

فتاحی درباره اینکه خیلی از تیم‌ها برنامه‌های‌شان را در دقیقه 90 انجام می‌دهند، گفت: ما بارها مکاتبه کردیم و گفتیم به قوانین احترام بگذارید. هر تیمی که حداقل 10 بازیکن قبلی‌اش را دارد، کارت آنها را زودتر صادر کنند. کادرفنی را نیز که قراردادشان ثبت شده است، کارت آنها را هم صادر کنند. الان 9 باشگاه هنوز تشکیل پرونده نداده و مشکل دارند. سپیدرود هم نباید برای روز آخر کارهایش را می‌گذاشت. الان اگر مشکلی پیش بیاید چه کسی پاسخگوست؟ هر کاری که در زمان خودش انجام شود، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. سازمان لیگ نباید پاسخگوی ضعف مدیریت باشگاه‌ها باشد. در قضیه سوپرجام چرا این اتفاق افتاد؟ از مدیران باشگاه استقلال بپرسید که چرا ما و همکاران‌مان باید از مردم فحش بخوریم. ما استقلال را 3 بر صفر نکردیم، این دیدار را مدیران استقلال 3 بر صفر کردند! چند بار ما مکاتبه کردیم و چند بار تلفنی اعلام کردیم، اما احترام نگذاشتند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: هشت باشگاه تا الان برای ثبت قرارداد نیامدند. الان اگر همکاران ما شبانه‌روز کار کنند باز هم برای ثبت قرارداد مشکل داریم. کارت باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی صادر نشده است، چون مدارک‌شان کامل نیست. الان کارت بازی‌شان صادر نشود اجازه بازی ندارند. بعد مردم می‌گویند سازمان لیگ مقصر است. تیم‌ها حداقل با بازیکنان سال قبل و کادرفنی‌شان می‌آمدند و شش هفت بازیکن‌شان می‌ماندند برای روز آخر. الان سازمان لیگ را جلوی هواداران قرار می‌دهند.

وی در واکنش به صحبت‌های حسن زمانی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال مبنی بر اینکه اگر نتیجه سوپرجام برنگردد، ما از مسابقات لیگ برتر کناره‌گیری می‌کنیم، گفت: ما براساس صحبت‌های دوستان تصمیم نمی‌گیریم. ما براساس نامه‌نگاری‌ها و صورتجلسات تصمیم‌ می‌گیریم. در آن جلسه آقای ملکی آمدند و صراحتاً اعلام کردند که من اختیار تام دارم و گفتند در آن روز (29 تیر ماه) تیم ما نیست. جناب زمانی محترم هستند، ولی شما هیچ جای دنیا نمی‌بینید که عضو هیئت مدیره درباره همه چیز صحبت کند! ایشان درباره مربی، بازیکن و برنامه مسابقات هم صحبت می‌کند! اگر الان تیم مدیرعامل دارد، ایشان نامه‌نگاری کند. ما بازی سوپرجام را اعلام کردیم و نامه آن را زدیم و نامه‌نگاری استقلال را زدیم و گفتیم برای تصمیم‌گیری بفرستید به کمیته انضباطی. الان هم دوستان 10 روز مهلت دارند که به کمیته استیناف اعتراض کنند و هر رأیی که کمیته استیناف دهد، قابل اجراست. الان هم نمی‌دانم که دوستان می‌گوید ما کنار می‌کشیم. این را باید مدیران باشگاه کتباً اعلام کنند.

فتاحی در خصوص صحبت‌های سیدجلال حسینی بعد از برگزاری مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایران که گفته بود در خصوص انتخاب نشدن بعضی از بازیکنان باید از کی‌روش و فتاحی سؤال کرد، اظهار داشت: من در کمیته مسابقات هستم و باید از روابط عمومی بپرسید. فکر می‌کنم تا آنجا که می‌دانم آرا موجود است و می‌توانند بررسی کنند. این‌طور نبود که کسی شخصی تصمیم بگیرد. بنده اگر صحبتی می‌کنم یا همکارانم، به خاطر اختیار و مسئولیتی است که داریم. اگر اشتباهی شده باشد کمیته انضباطی می‌تواند تصمیم بگیرد. قانون همه چیز را پیش‌بینی کرده است. شاید چند سال دیگر خود استقلالی‌ها متوجه شوند، آقای کی‌روش هم نمی‌دانم رأی داشته است یا نه. اگر هم داشته یک رأی داشته. مدیران باشگاه و سرمربیان رأی دادند. یا باید این جشن را برگزار کنیم یا نه، فیفا هم زمانی که مراسم بهترین‌ها را برگزار می‌کند وقتی رونالدو انتخاب می‌شود، من که طرفدار مسی هستم ناراحت می‌شوم. این در همه جای دنیا هست. ان‌شاءالله که کمک کنند همه مسائل براساس قانون انجام شود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص زمان برگزاری برنامه انتخاب برترین‌ها و اینکه اگر قبل از جام جهانی برگزار می‌شد رأی‌ها متفاوت بود، گفت: صددرصد. من به علیرضا بیرانوند گفتم، خیلی‌ها وقتی رأی می‌دادند اگر می‌خواستند به عملکرد دروازه‌بان‌ها رأی بدهند، به بیرانوند رأی نمی‌دادند. ولی عملکرد او در جام جهانی این‌قدر عالی بود که طبیعتاً رای آرا تأثیرگذار بود. امسال بلافاصله بعد از اینکه لیگ تمام شد، جام جهانی شروع شد. همیشه این مراسم ما با شروع لیگ بود. امسال تا کارهایش انجام شود، زمان برد. ما پیش‌بینی این کار را باید می‌کردیم که تحت تاثیر جام جهانی نباشد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها