اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتمادملی:

چیدمان کابینه در اختیار نوبخت و واعظی است/ جهانگیری از ابتدای دولت دوازدهم انتقادهایی را نسبت به تیم اقتصادی داشت

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:جهانگیری از ابتدای دولت دوازدهم انتقادهایی را نسبت به تیم اقتصادی داشت.

چیدمان کابینه در اختیار نوبخت و واعظی است/ جهانگیری از ابتدای دولت دوازدهم انتقادهایی را نسبت به تیم اقتصادی داشت
کد خبر: 221721
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به حمایت اصلاح طلبان از حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: دولت روحانی قطعا به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی جریان اصلاحات به سرکار آمد و تمام اصلاح‌طلبان در ریاست جمهوری وی نقش اساسی داشتند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: روحانی برای چیدمان کابینه خود بعد ازپیروزی در انتخابات گردش به راست شدیدی کرد به نحوی که هیچ یک از عناصر اصلاح طلب در دولت به غیر از معاون اول و چند وزیر مورد استفاده قرار نگرفتند.

گرامی‌مقدم ادامه داد: عدم استفاده از عناصر اصلاح طلب در کابینه باعث یأس،سرخوردگی و ناخرسندی طرفداران اصلاح‌طلب روحانی بود، همچنین در ادامه با افزایش مشکلات اقتصادی نا رضایتی و گلایه‌مندی اصلاح طلبان از رئیس دولت زیادتر شد، اما این به معنای عدم حمایت ازرئیس جمهور نیست.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور،ضرورت مواجهه با تحریم های امریکا علیه جمهوری اسلامی و خروج ایالات متحده از برجام حتی منتقدان روحانی از جریان اصولگرا نیز قائل به حمایت از رئیس جمهور هستند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: معتقدیم برای حفظ منافع ملی در شرایط کنونی و تنگناها باید حامی دولت و ارکان نظام بود و به سمت انسجام حرکت کرد.

گرامی‌مقدم با اشاره به اتفاق نظر همه جریان‌های سیاسی نسبت به تغییر تیم اقتصادی دولت اظهار کرد:جامعه در انتظار تغییر تیم اقتصادی دولت توسط رئیس جمهور است، به نظرم سرمایه‌ها تا کنون حیف و میل شده، بنابراین در صورت عدم ترمیم قوه مجریه طرفداران روحانی نیز رو به افول می روند، به نظرم الان از هر شرایط دیگری ضروری‌تر است که دولت روحانی ترمیم شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاحات به دنبال جایگزین افرادی از کارگزاران به جای اعتدال‌گرایان دولت است گفت: از ابتدای تشکیل دولت شنیده‌هایی حاکی از انتقاد جهانگیری نسبت به تیم اقتصادی و ناهماهنگی با معاون اول مشخص شد در حالی که نوبخت و واعظی چیدمان کابینه را در اختیار خود قرار داده بودند.

فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: امروز مسئله مهم کشور تصمیمات غلط وناهماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر مجلس با نشان دادن کارت زرد به برخی وزرا خواستار ترمیم تیم اقتصادی دولت است، خاطرنشان کرد: نوسانات شدید بازار ارز نیازمند هماهنگی بیشتر در تیم اقتصادی دولت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها