یک عضو شورای شهر تهران خبر داد:

واگن‌های جدید مترو در راه است

علیخانی گفت: با تصویب شورای اقتصاد 2 هزار واگن برای متروی کلانشهر‌ها در نظر گرفته شد که از این تعداد 1000 واگن به متروی تهران خواهد رسید.

واگن‌های جدید مترو در راه است
کد خبر: 221982
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت تکمیل و تجهیز مترو تهران اظهار کرد: در حال حاضر 7 خط متروی تهران روزانه دو و نیم میلیون سفر را پوشش می دهند که این ظرفیت باید به 5 میلیون سفر در روز افزایش یابد. این امر نیازمند افزایش تعداد واگن های قطاربا هزینه ای بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان است، این در حالیست که اعتبار تخصیص یافته به متروی تهران تنها 1100 میلیارد تومان است که با این اعتبار تنها امکان تکمیل خطوط فعلی بوده و امکان توسعه نداریم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه در سال 1395 و با تصویب شورای اقتصاد 2 هزار واگن برای متروی کلانشهرها در نظر گرفته شد که از این تعداد 1000 واگن به متروی تهران خواهد رسید.

وی افزود: متاسفانه تا سال 1396 این مصوبه پیشبرد عملی نداشت، اما با آغاز فعالیت شورای پنجم شهر تهران و برگزاری جلسات متعدد کمیسیون عمران با وزارتخانه های ذیربط موانع پیشرفت این طرح بررسی و رفع شد و پس از تایید شورای اقتصاد به وزرات کشور ابلاغ گردید تا قرارداد تهیه و تولید قطعات و مونتاژ واگن ها، بین شرکت واگن سازی تهران و یک شرکت چینی منعقد و واگن ها تا حدود 15 تا 20 ماه آینده تحویل داده شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش و پیگیری شورای شهر و حمایت مالی دولت، تعداد واگن های تحویلی در قرارداد از 630 عدد به 800 عدد افزایش یافته و این مصوبه با سرعت بیشتری اجرایی شود.

علیخانی با اشاره به پرداخت بخشی از اعتبارات اختصاص یافته از طرف دولت به بخش خصوصی جهت خرید اتوبوس های جدید یا نوسازی اتوبوس های کنونی، اظهار امیدواری کرد که با پیگیری های معاونت حمل و نقل شهرداری تهران این طرح نیز با سرعت بیشتری اجرایی شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در خاتمه با اشاره به پیشبرد طرح مطالعات جامع حمل و نقل ریلی تهران، از نهایی شدن نتایج این طرح تا پایان مهر ماه 97 خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها