نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد:

حجاج ایرانی در نمازهای جماعت مسجدالنبی حاضر شوند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجاج ایرانی را به حضور در نمازهای جماعت مسجدالنبی توصیه کرد و گفت: مدینه‌، شهر مقاومت و یادآور تلاش‌های پیامبر و اصحاب در دفاع از اسلام است و خاطرات صدر اسلام را در خود جای داده است.

حجاج ایرانی در نمازهای جماعت مسجدالنبی حاضر شوند
کد خبر: 222060
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۱۴:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در نخستین مراسم روحبخش دعای کمیل در هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی در مدینه منوره از زائران ایرانی خواست فرصت حضور زایران در مدینه منوره، شهری را که قدمگاه پیامبر، حضرت علی‌، ائمه اطهار و اصحاب رسول گرامی اسلام بوده است، مغتنم شمارند و از این فرصت معنوی نهایت بهره را ببرند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه ویژگی و معنویت شهرمدینه درهیچ کجای دنیا دست یافتنی نیست، به برخی ویژگی های مسجد النبی اشاره کرد و گفت: حضور در روضه نبوی، مشاهده خانه پیامبر و حضرت فاطمه و امیرالمومنین و زیارت بارگاه چهار امام معصوم در بقیع و قبر ناپیدای حضرت زهرا (س) ویژگی‌های منحصر به مدینه و توفیق بزرگی است که از میان میلیون‌ها انسان عاشق و شیفته اهل بیت نصیب شما شده است.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه شان‌، منزلت و جایگاه رفیع ائمه در روح و جان زائر تحول ایجاد می‌کند، افزود: این فرصت بسیار مغتنم ممکن است بار دیگر برای ما و شما تکرار نشود.

وی برخی اتفاقات را که در مدینه برای اهل بیت رخ داده است یادآور شد و اظهار داشت: مدینه‌، شهر مقاومت و یادآور تلاش‌های پیامبر و اصحاب در دفاع از اسلام است و خاطرات صدر اسلام را در خود جای داده است.

امیرالحاج ایران زائران را به حضور در نمازهای جماعت مسجدالنبی توصیه کرد و گفت: انس با رسول خدا و الگو گرفتن از پیامبر فرصت دیگری است که در این سفر باید از آن به خوبی استفاده کنید.

وی افزود: در شهر پیامبر باید از آن حضرت درس زندگی و از زهرای مرضیه و حضرت علی، درس ساده‌زیستی را یاد بگیریم و با تحولی که در درونمان ایجاد می شود، روح و جان خود را پالایش دهیم و از غفلت‌های‌مان دور شویم.

نماینده ولی فقیه در ادامه برخی خصوصیات ائمه مدفون در بقیع را برشمرد و با بیان مضامین توحیدی و والای دعای کمیل، دعای ابی حمزه‌، مناجات شعبانیه ودعای عرفه‌، دعا را وسیله رسیدن به قرب خدا و توجه باریتعالی به انسان دانست.

وی افزود: مومنانی که لذت دعا را چشیده اند حاضرنمی شوند این فرصت را در جوار بارگاه رسول اکرم و بیت الله الحرام از دست بدهند.

سرپرست حجاج ایرانی استغفار و توبه را از دیگر فرصت هایی ذکر کرد که در مدینه اهمیت بیشتری دارد و باریتعالی هرکسی را که رسول خدا برای او طلب مغفرت کند می بخشد.

وی اظهارداشت: ما با پناه آوردن به پیامبر و ائمه بقیع می خواهیم پاک و پاکیزه وارد حج شویم تا وقتی لبیک می گوییم خدا آغوشش را به روی ما باز کرده باشد.

وی افزود: خداوند ستارالعیوب و تواب و رحیم است و بنده ای را طرد نمی‌کند و همه گناهان را می بخشد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در استجابت دعا زمان و مکان مهم است ، گفت: شما در مکان مهمی حضور دارید از این ایام و فرصت حضور در حرم نبوی و مسجدالحرام استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه آشنایی با تاریخ اسلام را یکی دیگر از فرصت های سفر معنوی حج عنوان کرد و اظهار داشت: مدینه خاطرات مهم صدر اسلام و بعد از اسلام را در خود جای داده است و در قبرستان بقیع بیش از ده هزار شخصیت اسلامی دفن هستند.

وی تاکید کرد: بینش مردم ما در سالهای اخیر بسیار ارتقاء یافته است و معنویتی را که امروز درمیان زائران شاهد هستیم نسبت به سالهای گذشته قابل مقایسه نیست و حجاج کشورمان از معنویت این سزمین به خوبی بهره برداری می کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها