حسین انصاری‌راد نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح کرد

روایتی از خشم امام (ره) از آیت‌الله مصباح یزدی/ مصباح می‌گوید «جمهوریت» شرک است

این نماینده ادوار مجلس گفت: آقای مصباح رای مردم را قبول ندارد و می‌گوید جمهوریت شرک است و ما الحمدالله از آن منزه‌ایم. همچنین اعتقاد دارد، اگر همه مردم هم رای بدهند، هیچ اعتباری رای مردم ندارد. شخص آقای مصباح اظهارنظری در دانشگاه کردند که موجب خشم امام شد.

روایتی از خشم امام (ره) از آیت‌الله مصباح یزدی/ مصباح می‌گوید «جمهوریت» شرک است
کد خبر: 222077
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جبهه پایداری اخیراً دیداری با مصباح یزدی داشت و بعد از این دیدار دبیرکل این جبهه گفت که تمام مصوبات ما باید به تایید سه فقیه از جمله آقای مصباح یزدی برسد تا لازم‌الاجرا شود. این در حالی است که عده‌ای ازچهره‌های جناح راست هم اعتقاد دارند که مصوبات مجلس هم باید همین‌گونه باشد و به تایید فقها برسد و بعد تبدیل به قانون شود. در این راستا حسین انصاری‌راد نماینده ادوار مجلس به «اعتمادآنلاین» گفت: در صحیفه نور، جلد 18، صفحه 368 امام می‌فرمایند: «شنیده‌ام در دانشگاه گفته‌اند که دخالت در انتخابات دخالت در سیاست است و این حق مجتهدین است. این یک توطئه است. یعنی در امور سیاسی ایران 500 نفر مجتهد دخالت کنند و مردم بروند سراغ کارشان و چند نفر پیرمرد ملا دخالت کنند. این از توطئه سابق بدتر است. این مجتهدین را با دست همین ملت می‌خواهد از بین ببرد.» مجلس نماینده ملت است و آیین‌نامه و برنامه دارد، حق قانون‌گذاری دارد، قانون مصوب آن عین قانون اساسی است. البته اینجا شورای نگهبان هم نظارت می‌کند که با قانون اساسی و شرعی تضادی نداشته باشد و اگر اختلافی هم بین شورای نگهبان و مجلس باشد، به مجمع تشخیص مصلحت نظام رجوع می‌شود.


انصاری‌راد مطرح کرد: در زمان امام عده‌ای از مقامات عالی مقام نامه‌ای به خدمت امام نوشته بودند که مصوبات مجلس را شورای نگهبان رد می‌کند و موجب اخلال در اداره و مدیریت کشور شده است. امام در مرحله نخست فرمودند اگه دو سوم مجلس رای بدهند دیگر احتیاجی به تصویب شورای نگهبان نخواهد داشت. بعد از مدتی دوباره مسئله به امام ارجاع شد و ایشان مجمع تشخیص نظام را تعیین کردند که در موارد اختلافی، چه شرعی و چه قانونی، قضاوت کند و رای اکثریت مجمع، قانون باشد و باید به آن عمل شود. در اصل 12 قانون اساسی هم این مسئله آمده است.


این نماینده ادوار مجلس گفت: آقای مصباح رای مردم را قبول ندارد و می‌گوید جمهوریت شرک است و ما الحمدالله از آن منزه‌ایم. همچنین اعتقاد دارد، اگر همه مردم هم رای بدهند، هیچ اعتباری رای مردم ندارد. شخص آقای مصباح زمانی اظهارنظری در دانشگاه در این باره کردند که موجب خشم امام شد.


او در پایان با اشاره به اینکه جامعه از این مسائل عبور کرده گفت: نمایندگان مجلس هم از این موضوع عبورکرده‌اند. نمایندگان مجلس یا مصالح حوزه انتخابیه خود را ملحوظ می‌کنند یا منافع شخصی خود را یا نمایندگان معدودی مثل آقایان صادقی و مطهری مصالح عمومی را مورد توجه قرار می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها