کد خبر: 222081
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۲۰:۲۳:۰۰
| |

آشنایی با گزینه‌های احتمالی برای شهرداری رشت

چه کسی شهردار رشت می‌شود؟

پس از قبول استعفای نصرتی، مذاکرات و لابی های فراوانی برای انتخاب شهردار آتی کلانشهر رشت آغاز شده است و اسامی متعددی به گوش می رسد که در این مطلب به معرفی این گزینه ها می‌پردازیم.

چه کسی شهردار رشت می‌شود؟
کد خبر: 222081
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۵ ۲۰:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| با قبول استعفای مسعود نصرتی قزوینی نژاد از شهرداری رشت، علی بهارمست به اتفاق آرا به عنوان سرپرست شهرداری معرفی شده است. پس از خداحافظی نصرتی، مذاکرات و لابی های فراوانی برای انتخاب شهردار آتی کلانشهر رشت آغاز شده است و اسامی متعددی به گوش می رسد.

در ادامه به معرفی گزینه های احتمالی برای مسئولیت شهرداری رشت می پردازیم:

1- محمد زالفی؛ گزینه احتمالی اصلاح طلبان شورا

وی متولد 1340 در یکی از روستاهای املش است و در رودسر و لاهیجان تحصیلاتش را ادامه داده است. کارشناسی ارشد مدیریت دارد و گزینه محبوب اصلاح طلبان شورا است. او که عضو حزب کارگزاران سازندگی، حزبی که کارخانه تولید مدیر اصلاح طلبان به شمار می رود، می باشد بار دیگر نامش به صورت جدی برای قبول مسئولیت شهرداری رشت مطرح شده است.

زالفی پیش از این در زمان انتخاب شهردار در ابتدای شورای پنجم نیز یکی از 5 گزینه نهایی نمایندگان مردم در عمارت میرزا خلیل رفیع بود اما درنهایت ظاهرا به دلیل آن که اصلاح طلبان شورا در اقلیت قرار داشتند و به نظر می رسید امکان تغییر آرای شورانشینان وجود ندارد انصراف داد.

در سوابق کاری زالفی فرمانداری رشت نیز به چشم می خورد اما از آنجا که او چند سالی از سطح اول مدیریت شهری رشت دور بوده است برخی معتقدند با فضای امروز آشنایی کافی ندارد. از سوی دیگر از آنجا که پس از اتمام دوره تحصیل وارد جهاد سازندگی تهران و سپس گیلان شده است "پهنه گیلان" را به خوبی می شناسد. زالفی از جمله مدیرانی است که حتی ییلاقات گیلان را هم در مقاطعی پای پیاده پیموده و فرمانداری رودبار را نیز در زمان حیاتی بازسازی زلزله عهده دار بوده است و پس از آن بود که به فرمانداری های لنگرود و رشت آمده است.

محمد زالفی را باید از جمله مدیران با پرستیژ و جهادی اصلاح طلبان دانست که کارنامه قابل اتکایی دارد و حتی فرهام زاهد عضو شورای شهر رشت نیز در جلسه سال گذشته برای انتخاب شهردار به احترام او ایستاده است. در مجموع این بار نیز باید زالفی را یکی از گزینه های جدی دانست.

2- محمد ابراهیم خلیلی؛ غیر بومی دیگر…

خلیلی شهردار اول شورای چهارم رشت بود که پس از دوران پر حاشیه شورای سوم و انحلال شورا و برکناری شهردار وقت به عنوان شهردار رشت منصوب و البته خیلی زود برکنار شد. حالا بار دیگر یکی از گزینه های شهرداری رشت محسوب می شود. او در سوابق خود شهرداری مناطق 16، 18 و 19 تهران را داشت و تجربه حضور در راس شهرداری های مهرشهر، هشتگرد، نظرآباد، چهاردانگه (اسلامشهر) و شهر جدید هشتگرد در استان تهران و همچنین سرپرستی فرمانداری شهرستان ری نیز در کارنامه او به چشم می خورد.

بیش از 20 سال سابقه مدیریتی در شهرداری های تهران و 10 سال سابقه مدیریتی صنعتی از او مدیری مجرب ساخته است اما شهر رشت امروز به ویژگی های دیگری نیز نیاز دارد که شاید بسیاری از آنها در خلیلی یافت نمی شود. استعفای نصرتی به عنوان یک مدیر غیر بومی کار را برای انتخاب مدیرانی چون خلیلی که آنها نیز غیر بومی هستند به مراتب سخت تر کرده است و مردم رشت امروز خواستار انتخاب شهرداری بومی و متخصص هستند.

خلیلی که تحصیلات حوزوی دارد علاوه بر مدیریت شهری و صنعتی در زمینه ورزشی نیز سوابقی چون عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و عضویت در هیئت مدیره باشگاه های پرسپولیس و نساجی را نیز داشته است اما تحصیلات غیر مرتبط و سوابق ورزشی نیز شاید بهانه کافی برای انتخاب مجدد او نباشد.

در مجموع به نظر نمی رسد در شرایط فعلی اذهان عمومی پذیرای انتخاب خلیلی که پیش از این نیز یک بار شهردار رشت بوده و اتفاقات چندان خاصی را در این شهر رقم نزده است باشد.

3- مسعود کاظمی؛ گزینه همیشگی

کاظمی، جوان اصولگرا و البته خوش پوش که اصالتا گیلانی است و عضوی از خانواده بزرگ شهرداری به شمار می رود یکی از گزینه های مطرح این روزها برای شهرداری رشت به شمار می رود اما امسال کمی شرایط متفاوت است.

مسعود کاظمی عضو شورای چهارم رشت بود که هم نایب رییسی و هم ریاست شورا را تجربه کرد. او پیش از حضور در شورا تجربه حضور در فرمانداری رشت و همچنین مدیرعاملی سازمان تاکسیرانی را داشت و با تکیه بر محبوبیتی که به دست آورده بود با نزدیک به 10 هزار رای در دوره چهارم راهی پارلمان محلی رشت شد. مسعود کاظمی پس از ریاست در سال چهارم شورا، در تصمیمی جالب در انتخابات دوره آتی شرکت نکرد.

کاظمی در سال 93 و پس از برکناری خلیلی از همکاران شورایی خود رای لازم را به دست آورد و به عنوان شهردار رشت انتخاب شد اما در آن زمان به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد این انتخاب از سوی فرمانداری تایید نشد تا شهر رشت جوانی چون کاظمی را در راس شهرداری نداشته باشد و در نهایت بار دیگر پس از رایزنی های فراوان سید محمد علی ثابت قدم برای بار دوم به صندلی شهرداری رسید تا بازهم دوران پر التهاب کارکنان و عصر عزل و نصب های پرشمار آغاز شود. در اواخر شورای چهارم ثابت قدم برکنار شد و در اوایل دوره پنجم باز هم کاظمی یکی از جدی ترین گزینه های شهرداری رشت بود اما شورانشینان پس از سفرهای دور و دراز نصرتی را برگزیدند؛ غریبه ای که با رای هر یازده عضو شورا به رشت آمد و در کمتر از یکسال عزم سفر به معاونت سازمان شهرداری ها کرد.

اندکی بعد از انتخاب نصرتی در رشت، مسعود کاظمی به عنوان شهردار لاهیجان انتخاب شد و با عملکرد خوب خود در این شهر سرسبز و زیبا، محبوبیت بالایی را در این شهر به دست آورد. کاظمی در کنار شهروندان لاهیجان در کنار استخر به تماشای فوتبال تیم ملی در جام جهانی می نشیند و چندی پس از آن به دلیل تعهد به محل خدمت خود حاضر به شهردار شدن در رشت در این مقطع نیست تا تفاوت خود با مدیری غیربومی و بدون تعصب را اثبات کند. این بار هم مسعود کاظمی ویژگی "گزینه همیشگی" بودن برای شهرداری رشت را حفظ کرده است با این تفاوت که شاید تمایل خودش به لابی جهت شهردار شدن در رشت به دلیل تعهد به لاهیجان تنزل یافته است. کاظمی کارشناسی عمران دارد و کارشناسی ارشد خود را نیز از پردیس گیلان اخذ کرده است. وی در حال حاضر دانشجوی دکتری تجارت است.

4- مسعود اسلامی؛ توانمند اما غیر متخصص

مسعود اسلامی متولد 1349 در خیابان لاکانی رشت است. در سال 64 در سن 15 سالگی راهی جبهه و جنگ شده است و از 17 سالگی فرماندهی را تجربه کرده است. اسلامی از سال 82 دوره پزشکی را به اتمام رسانده است و معاونت بهداشت و درمان سپاه قدس گیلان را بر عهده دارد و رئیس درمانگاه امام سجاد(ع) رشت است.

وی در ابتدای راه شورای پنجم توانست در کنار مسعود نصرتی، مسعود کاظمی، مهدی فرشاد فقیه و محمد زالفی عنوان یکی از 5 گزینه نهایی شهرداری رشت شناخته شود. مسعود اسلامی که تخصصی در حوزه مدیریت شهری ندارد در جلسه ارائه برنامه سال گذشته خود در دفاع از جامعه پزشکان گفت: منطقی نمی دانم که یک پزشک نتواند شهردار شود. چطور حقوقدان یا لیسانس ادبیات می تواند به مدیریت شهری ورود کند اما پزشک نمی تواند؟ امروز دوست دارم از همکاران پزشکم دفاع کنم. پزشکان بالاترین ضریب هوشی را دارند. مشکلات امروز را متخصصین شهرسازی به وجود آورده اند و شهرداران موفقی مثل قالیباف تحصیلات مرتبط نداشته اند. شهردار باید دانش مدیریتی داشته باشد.

مشروح اظهارات اسلامی در ابتدای شورای پنجم به منظور ارائه برنامه های شهرداری رشت را در اینجا بخوانید.

5- فرزاد قهرمانی چابک؛ جوانی در مسیر موفقیت

فرزاد قهرمانی چابک برادرزاده استاندار فقید گیلان اصالتی گیلانی و چابکسری دارد. قهرمانی چابک دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی از دانشگاه پلی تکنیک ارمنستان است.

وی که در سوابق خود شهرداری ناحیه 2 منطقه 2 تهران را تجربه کرده است در اواخر سال گذشته به عنوان شهردار ناحیه 7 منطقه 2 تهران که از نقاط کلیدی شمال شهر تهران است منصوب شد.

6- محمد پورناصرانی؛ مدیر محبوب ثابت قدم

محمد پورناصرانی یکی از مدیران محبوب ثابت قدم، این روزها به عنوان یکی از گزینه های شهرداری رشت مطرح شده است.

وی که در حال حاضر مسئولیت معاونت معماری و شهرسازی شهرداری رشت را بر عهده دارد پیش از این مدیریت شهرداری های مناطق 1، 3 و 4 رشت را نیز تجربه کرده است.

یکی از پرحاشیه ترین اتفاقات سالهای اخیر شهرداری رشت، مربوط به معرفی محمد پورناصرانی به عنوان مدیر نمونه شهرداری منطقه 1 در زمان مدیریتش بر این منطقه بود که با واکنش های بسیاری همراه شد هرچند بعدها اعلام شد به دلیل آن که ماهانه بیش از 9 هزار نامه از کارتابل مدیر منطقه ارجاع و ارسال می شود امکان رسیدگی به همه آنها برای پورناصرانی میسر نیست و بسیاری از نامه ها توسط رئیس دفتر بررسی و جواب داده می شود! البته پورناصرانی به دلیل اشراف نداشتن بر برخی نامه ها از مردم عذرخواهی کرد.

گفته می شود در ماجرای استعفای دسته جمعی مدیران در حمایت از ثابت قدم، که در واکنش به یکی از استیضاح های وی انجام شد، پورناصرانی یکی از مدیرانی بود که تمام قد به دفاع از ثابت قدم پرداخت.

پیش بینی می شود وی در طیف نزدیک به ثابت قدم مورد حمایت قرار گیرد.

7- مرتضی شگفت؛ مشاوری مجرب برای شهرداری جوان

مرتضی شگفت پنجاهمین شهردار رشت، متولد رشت و فارغ التحصیل رشته معماری از کشور آلمان است. وی در سال 80 با حمایت هم طیف های سیاسی خود یعنی اصلاح طلبان به عنوان شهردار رشت منصوب شد اما شهرداری او تنها 2 سال دوام آورد و در سال 82 با عدم حمایت از سوی اصلاح طلبان جای خود را به انصاری داد.

شگفت که در زمان نصرتی ریاست اتاق شکوفایی شهرداری رشت را بر عهده گرفت شناخت خوبی از وضعیت رشت دارد اما وضعیت امروز جامعه و مطالبه عمومی در جوانگرایی، نیاز به مدیری جوان و با توان و انگیزه بیشتر را در شهرداری رشت دوچندان می کند؛ هرچند حضور چهره هایی چون شگفت در کنار شهرداری جوان به منظور انتقال تجربیات کارگشا خواهد بود اما نمی توان شانس بالایی برای شهردار شدن چهره های بازنشسته در شرایط فعلی متصور بود.

8- احمد رمضانپور نرگسی؛ مرد دقیقه 90 و تغییر معادلات

احمد رمضانپور متولد 1333 در نرگستان صومعه سرا است. وی که کار خود را با معلمی آغاز کرد در عنفوان جوانی مسئولیت های مختلفی همچون فرمانداری تالش و شهرداری رشت را تجربه کرد و در 30 سالگی شهردار رشت شد. پس از آن نیز بلافاصله فرماندار آستانه اشرفیه شد و سپس مدیرکلی پست مازندران را تجربه کرد. نمایندگی مردم رشت در ادوار پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی بخش دیگری از سوابق او است و عضویت در هیئت مدیره شرکت کشتیرانی دریای خزر را نیز در کارنامه دارد.

احمد رمضانپور نرگسی، برادر شهید ناصر رمضانپور نرگسی، دو دوره رئیس ستاد انتخاباتی رئیس دولت اصلاحات در استان گیلان بود. وی تجربه رد صلاحیت در انتخابات مجلس هفتم را نیز دارد.

از احمد رمضانپور که در حال حاضر به عنوان سرلیست امید با بالاترین رای به عضویت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت درآمده است به عنوان یکی از گزینه های شهرداری رشت یاد می شود. هرچند با توجه به اینکه برخی اصلاح طلبان نیز به عملکرد او انتقاداتی دارند به نظر می رسد اولویت او در صورت امکان حمایت از محمد زالفی، جمشید رسایی و یا گزینه اصلاح طلب دیگری باشد اما همانطور که حضور او در انتخابات شورا در دقیقه 90 شکل گرفت شاید این بار در بحث انتخاب شهردار نیز در صورت عدم توفیق در کسب آرای اکثریت برای گزینه مدنظر خود با تصمیم لحظه آخری به دنبال تغییر معادلات باشد.

9- سید محمدعلی ثابت قدم؛ تلاش برای هت تریک در 44 سالگی!

بله درست خوانده اید. حتی اگر انتظارش را نداشته باشیم اما باز هم نام سید محمد علی ثابت قدم برای شهرداری رشت مطرح شده است؛ برای سومین بار و این بار در شورای پنجم… سید محمدعلی ثابت قدم متولد 1353 در خیابان مطهری رشت است. او کارشناسی عمران، کارشناسی ارشد شهرسازی و دکترای شهرسازی در گرایش اقتصاد و مدیریت شهری را دارد.

در شورای سوم، در همان روزهای سراسر التهاب شصتمین شهردار رشت بود و پس از انحلال شورا، از سوی استاندار وقت عزل شد. اعضای شورای چهارم پس از دو دوره سرپرستی، خلیلی را به عنوان شهردار معرفی کردند و البته خیلی زود رای به برکناری او دادند. با برکناری خلیلی و پس از موانعی که در مسیر شهردار شدن مسعود کاظمی به وجود آمد بار دیگر ثابت قدم خود را به صندلی مدیریتی شهرداری رشت رساند و به عنوان شهردار رشت معرفی شد. دوران شهرداری او در شورای چهارم، دورانی پر تنش و مملو از تقابل شورانشینان با یکدیگر بود. این تنش ها محدود به شورا نبود و کارکنان شهرداری رشت نیز به دلیل حقوق و بیمه معوقه، نوع رفتار ثابت قدم با مدیران و عدم ثبات مدیریتی به دلیل انتصابات متعدد گلایه های فراوانی داشتند.

در آخرین هفته های شورای چهارم، در نهایت سید محمد علی ثابت قدم برکنار شد. با آغاز شورای پنجم مسعود نصرتی به عنوان شهردار رشت و سید محمدعلی ثابت قدم به عنوان شهردار گرگان معرفی شدند. ثابت قدم نتوانست تایید صلاحیت خود را برای شهرداری گرگان بگیرد و حالا مجددا با استعفای نصرتی، نام ثابت قدم برای جایگزینی وی به گوش می رسد.

دوره مدیریت ثابت قدم با انتقادات فراوانی همراه بود. حقوق های معوقه، خط ویژه اتوبوس، پیاده راه، بدهی های کلان و همچنین سلب آرامش کارکنان و مدیران شهرداری تنها بخشی از این موارد بود. با تمام این موارد به نظر می رسد باز هم برخی تمایل دارند که به همراه او دمنوش و قهوه سفارش دهند تا نام او بار دیگر به عنوان یکی از گزینه های شهرداری رشت مطرح شود.

10- جمشید رسایی؛ نیمکت نشین اصلاح طلبان!

متولد 1344 و اصلاح طلب است. در کارنامه کاری او 10 سال حضور در وزارت راه و 50 ماه ریاست بر جهاد دانشگاهی گیلان دیده می شود. جمشید رسایی پس از دوران ریاست در جهاد دانشگاهی گیلان، خرداد ماه سال جاری با حکم استاندار به عنوان مجری طرح منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان منصوب شد.

ریاست سازمان های مسکن و شهرسازی گیلان و قزوین در حد فاصل سال های 78 تا 81 از دیگر سوابق او به شمار می رود. وی همچنین از سال 81 تا 90 مجری پروژه آزادراه قزوین رشت بوده است و از سال 90 تا 92 فاز مطالعات آزادراه دریا، از آستارا تا گرگان، را به عنوان مجری پروژه تجربه کرده است.

از او باید به عنوان گزینه دوم اصلاح طلبان یاد کرد که اگر این بار زالفی نپذیرد شاید نام جمشید رسایی به عنوان گزینه اصلاح طلبان روی میز مذاکره شورانشینان مطرح شود.

11- علی بهارمست؛ مردی از جنس باران

علی بهارمست متولد 1353 در رشت است و در جوانی یکی از فوتبالیست های مطرح گیلان بوده است. او حضور در تیم هایی چون استقلال رشت، شهرداری رشت، استقلال شهرداری رشت، سپیدرود، فجرسپیدرود و فجرتهران را در کارنامه فوتبالی خود ثبت کرد و به دلایل شغلی در سن 28 سالگی فوتبال را کنار گذاشت. علی بهارمست در مقاطع مختلف تجربه حضور روی نیمکت تیم های رشتی را هم دارد و سرپرستی سپیدرود رشت از آن جمله است.

او از مدیران جوان و باتجربه شهرداری رشت است. حدود 20 سال سابقه خدمت دارد و در حال حاضر پس از استعفای نصرتی برای دومین بار مسئولیت سرپرستی شهرداری رشت را بر عهده دارد. بهارمست دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد جغرافیا و مدیریت شهری است.

این مدیر جوان و محبوب شهرداری رشت که پله های ترقی را یک به یک و با تکیه بر توانمندی های فردی خود طی کرده، 4 معاونت را در شهرداری رشت تجربه کرده است. معاونت عمرانی و امور زیربنایی، معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری و معاونت اداری مالی چهار معاونتی است که بهارمست در کارنامه کاری خود دارد. وی همچنین مدیرعاملی سازمان عمران و معاونت شهرداری منطقه 2 را نیز تجربه کرده است.

علی بهارمست در شهریور 92 برای نخستین بار سرپرستی شهرداری رشت را بر عهده گرفت و حالا پس از 5 سال باردیگر قبول مسئولیت کرده است.

او اهل معامله نیست. عدم وابستگی به جناح های سیاسی و طیف های شورایی از او چهره ای مستقل و محبوب ساخته است. بهارمست هم در خانواده شهرداری هم در سطح شهر و در ورزشگاه های این شهر شناخته شده و مورد احترام است.

علی بهارمست کوچه و خیابان های رشت را قدم زده و در هوای این شهر نفس کشیده است. حدود 20 سال سابقه خدمت در شهرداری رشت دارد و با مشکلات شهر و شهرداری و خانواده شهرداری به خوبی آشناست. با این تفاسیر به نظر می رسد اگر کشتی طوفان زده مدیریت شهری رشت به او سپرده شود او کاپیتان خوبی خواهد بود و با توجه به تجربیات 5 سال اخیر، عبور مجدد شورا از گزینه ای به نام بهارمست به راحتی قابل پذیرش نیست.

12- سید امیرحسین علوی؛ گزینه ای غیرمنتظره

او متولد 1358 و مهندس مکانیک است. علوی یک دانشگاه گیلانی به شمار می رود و در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری است. هوش اقتصادی علوی بر کسی پوشیده نیست. وی در سال 82 با راه اندازی شرکت روگاگستر فعالیت های تولیدی و تجاری خود را آغاز کرد و سه سال بعد عنوان واحد نمونه استاندارد را به دست آورد و در سال 89 نیز عنوان واحد برتر استاندارد را کسب کرد. وی سابقه انتخاب به عنوان مدیر نمونه صنعتی استان را هم دارد.

سید امیرحسین علوی در سال 92 به عضویت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر رشت درآمد و ریاست کمیسیون برنامه بودجه را تجربه کرد و پس از اتمام شورای چهارم بدون آنکه در لیست اصلاح طلبان یا اصولگرایان قرار بگیرد رای قابل توجهی را به خود اختصاص داد و با بیش از 24 هزار رای بار دیگر به پارلمان محلی رشت راه یافت تا از همان روز اول از سید امیرحسین علوی به عنوان یکی از بخت های اصلی حضور در مجلس به نمایندگی از رشت یاد شود.

در حالی که به نظر می رسید رقابت ریاست سال اول شورا میان عاقل منش و رمضانپور به عنوان ریش سفید های دو جریان باشد علوی جوان با کسب 7 رای در شورای 11 نفره به ریاست رسید و شورا پس از دوران پرتنش دوره های سوم و چهارم با ریاست علوی سالی به نسبت آرام را در ابتدای دوره پنجم پشت سر گذاشت.

حالا علوی در 39 سالگی پس از 5 سال سابقه حضور در شورا و تجربه ریاست شورا، به عنوان یکی از جوان ترین کاندیداهای قبول مسئولیت شهرداری رشت معرفی می شود؛ همانطور که از او به عنوان یکی از گزینه های جدی مجلس شورای اسلامی نیز یاد می شود. باید منتظر ماند و دید سرانجام این عضو شورا چه تصمیمی خواهد گرفت.

13- حامد عبدالهی؛ نزدیک تر از همیشه

حامد عبدالهی، عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت و رئیس شورای استان گیلان است. وی فرزند شهید علی عبدالهی است. عبدالهی پیش از حضور در شورا، در شهرداری رشت حضور داشت و سوابقی چون مدیرعاملی سازمان زیباسازی، مدیریت شهرداری منطقه 5 رشت و همچنین مشاور شهردار را در کارنامه خود ثبت کرد.

وی که بیش از 18 هزار رای را برای ورود به شورا به خود اختصاص داد در هیچ یک از لیست های اصلی انتخاباتی حضور نداشته است. شاید حامد عبدالهی هیچگاه به اندازه امروز به شهرداری رشت نزدیک نبوده است.

14- هادی زبده شیرکوهی؛ مدیری گیلانی در پایتخت

شهردار منطقه 16 تهران که اصالتی شیرکوهی (رودبار) دارد یکی دیگر از گزینه های شهرداری رشت است. از هادی زبده نیز به عنوان یکی از چهره هایی که شانس بالایی برای حضور در راس شهرداری رشت دارد یاد می شود.

اما علاوه بر 14 گزینه یاد شده این روزها از افرادی نظیر علی اوسط اکبری مقدم، رضا ساغری، محمد اکبرزاده، سروش اکبرزاده و مهدی فرشاد فقیه نیز برای شهرداری رشت یاد می شود.

با توجه به گزینه های اشاره شده و ترکیب اعضای شورا و همچنین عدم تمایل شهروندان به بازگشت شهرداران سابق به نظر می رسد علی بهارمست، سید امیر حسین علوی، محمد زالفی، جمشید رسایی، هادی زبده و حامد عبدالهی نسبت به سایر گزینه ها از احتمال و بخت بیشتری برای کاندیداتوری و کسب آرای لازم برخوردار باشند. هرچند هنوز برای پیش بینی تصمیم شورا زود است.

منبع: حرف تازه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها