نامه احمدمنتظری برای پاسخگویی به مستند پخش‌شده از تلویزیون درباره پدرش

روز گذشته مستند قائم‌مقام که به بررسی زندگی و رسم سیاست‌مداری مرحوم آیت‌الله منتظری می‌پردازد، این بار از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.یک بار دیگر این مستند به تاریخ چهارم اردیبهشت ماه سال جاری از شبکه مستند پخش شده بود.

نامه احمدمنتظری برای پاسخگویی به مستند پخش‌شده از تلویزیون درباره پدرش
کد خبر: 222098
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۰۷:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| همان زمان فرزند آیت‌الله یعنی احمد منتظری در اعتراض به پخش مقطع این مستند در صداوسیما اعتراض کرده و نامه‌ای را خطاب به علی‌عسگری، رئیس صداوسیما نوشته بود. او روز گذشته باز هم در اعتراض به پخش این برنامه، همان نامه اعتراضی را مجددا در کانال خود بازنشر داد.


احمد منتظری در نامه‌اش به رئیس سازمان صداوسیما که روز گذشته بار دیگر در کانالش بازنشر داد، نوشته است: بدون شک برای شما نیازی به تکرار نیست که حق هر شهروندی برای پاسخ به اتهامات محفوظ است ولی یادآور می‌شوم که طبق ماده 30 الحاقی سال 1388 اساسنامه سازمان صداوسیما «چنانچه در برنامه‌های پخش‌شده سازمان (اعم از خبری، گزارشی، تولیدی در قالب‌های مختلف بیانی ـ تصویری و نمایشی) از شبکه‌های محلی، سراسری و بین‌المللی یا در اطلاعیه‌های صادره از سوی آن سازمان مطالبی مشتمل بر توهین، افترا یا خلاف واقع نسبت به هر شخص (اعم از حقیقی یا حقوقی) باشد یا به هر نحوی اظهارات اشخاص تحریف گردد، مدعی می‌تواند اعتراض خود را کتبا به سازمان صداوسیما منعکس نماید. سازمان صداوسیما در صورت قبول اعتراض، ظرف 24ساعت پاسخ وی را به صورت عادلانه، حداقل دو برابر زمان اصل مطلب که از پنج دقیقه کمتر نباشد، در همان برنامه و ساعت و در همان شبکه به طور رایگان پخش نماید... ولی با کمال تأسف قصه پرغصه تهمت و افترا و پخش دروغ‌های سازمان‌یافته با بودجه بیت‌المال علیه آیت‌الله‌العظمی منتظری در سه دهه گذشته بر کسی پوشیده نیست؛ اما انتشار آن از سیمای جمهوری اسلامی معنا و مفهوم دیگری دارد. سازمان صداوسیما بیش از هر نهاد دیگر باید معنای مستند را بداند و با انتشار مجموعه‌ای غیرمستند و یک‌سویه اجازه ندهد آبروی آن نهاد بر باد رود. مجموعه‌ای که با موضع‌گیری خاص و قضاوت یک‌طرفه تهیه شده، چگونه می‌تواند مستند بی‌طرف باشد؟! آن هم توسط افرادی با گرایش خاص سیاسی و جناحی در جهت مخالفت تند و غیرمنصفانه با آیت‌الله منتظری.

شگفت‌تر آنکه پس از پخش مستند قائم‌مقام میزگردی کاملا یک‌طرفه و جهت‌دار از طرف خود شبکه تلویزیونی درباره آن گذاشته شد و همان مطالب را تکرار کردند و در واقع خود صداوسیما هم با این فیلم همنوایی کرد!... کسانی که برای تهیه مستند و گرفتن مصاحبه نزد من آمدند، اظهار داشتند در مورد آیت‌الله منتظری افراط و تندروی‌های زیادی شده است و ما درصدد تهیه مستند بی‌طرفی هستیم و اینجانب با تصور اینکه این حضرات از تبلیغات سوء این 28 سال نتیجه نگرفته‌‌اند و قصد دارند راه دیگری انتخاب کنند، به آنان اطمینان نمودم و حدود سه ساعت مصاحبه انجام شد؛ ولی آنان کاملا یک‌سویه عمل کردند و حتی در مواردی مثل ارسال نامه اعدام‌های تابستان 67 به بی‌بی‌سی بحث و گفت‌وگوی مفصلی انجام شد که مصاحبه‌کنندگان قانع شدند که این نامه محرمانه در آن زمان خاص توسط مخالفین آیت‌الله منتظری که درصدد حذف ایشان از نظام بودند در اختیار بی‌بی‌سی قرار گرفته است، ولی با این حال در این مجموعه القای شبهه کردند و در راستای هدف خاص خود این کار ناشایست را به بیت و علاقه‌مندان آیت‌الله منتظری نسبت می‌دهند.

در ادامه این نامه آمده است: مطابق ماده 9 اساسنامه سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که «هدف اصلی سازمان به عنوان یک دانشگاه عمومی نشر فرهنگ اسلامی، ایجاد محیط مساعد برای تزکیه و تعلیم انسان و رشد فضائل اخلاقی و... می‌باشد» و نیز بر اساس موازین حقوقی و شرعی که پاسخ‌گویی به هر اتهامی را حق متهم‌علیه می‌داند، مصرانه خواستارم حال که با انتشار این مجموعه به نام «مستند قائم‌مقام» تهمت‌ها و تخریب‌هایی نسبت به چهره مرحوم آیت‌الله‌العظمی منتظری انجام شده است فرصتی را در اختیار نمایندگانی از بیت معظم‌له قرار دهید تا در برنامه‌ای زنده پاسخ محتوایی به موارد شبهه‌انگیز فوق‌الذکر ارائه نمایند و مردم خود قضاوت نمایند. در غیر این صورت بر اساس آیه شریفه «لایحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم» حق پیگیری و تظلم از سوی مجاری قانونی و حقوقی ملی و بین‌المللی را خواهیم داشت».

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها