ابراهیم اصغرزاده:

اصلاح‌طلبان دست به تغییر نزنند به گوشه رینگ می‌روند/ خاتمی از سیاست‌مداران محبوب مردم است

دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان ایران گفت: اگر اصلاح‌طلبان دچار گفتار درمانی شوند و یا حرف هایی را بزنند که باعث بی اعتمادی بیشتر مردم بشود، مردم به خود جریان اصلاحات بی اعتماد خواهند شد.

اصلاح‌طلبان دست به تغییر نزنند به گوشه رینگ می‌روند/ خاتمی از سیاست‌مداران محبوب مردم است
کد خبر: 222157
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۰۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توضیح اصلاح اصلاحات در شرایط فعلی گفت: اصلاح‌طلبان در حال حاضر در شرایط برزخی به سر می‌برند، برزخی به این معنا که از یک طرف به دلیل روش‌های اصلاح‌طلبی ناچار هستند تن به مشارکت در قدرت بدهند و از طرف دیگر باید پاسخگوی مردمی باشند که معترض هستند.

دبیرکل انجمن اسلامی مهندسان ایران، با بیان اینکه اعتراض مردم در لایه‌های مختلف در شرایط فعلی بسیار جدی است، بیان کرد: بخش‌هایی از تهی‌دستان شهری، نیروی کار، کارگران و حتی طبقه متوسط جامعه از وضعیتی که برای آنها پیش آمده ناراضی هستند و این ناامیدی و نگرانی باعث شده هر نقطه ضعفی که در دولت روحانی رخ می‌دهد، به پای اصلاح‌طلبان نوشته شود و به همین دلیل اصلاح‌طلبان در شرایط برزخی به سر می‌برند.

وی افزود: اگر اصلاح‌طلبان دست به تغییر سریع و اساسی در اصلاحات نزنند (تغییری که برای مردم باورپذیر باشد) به گوشه رینگ می‌روند و امکان دارد جریان‌هایی به قدرت برسند که هیچ‌کدام از ما پیش‌بینی نمی‌کردیم.

اصغرزاده با تاکید بر اینکه اگر اصلاح‌طلبان دچار گفتاردرمانی شوند و یا حرف‌هایی را بزنند که باعث بی‌اعتمادی بیشتر مردم شود، مردم به خود جریان اصلاحات بی‌اعتماد خواهند شد، اضافه کرد: بازگرداندن اعتماد مردم نیازمند داشتن برنامه برای اصلاحات اساسی، ریشه‌ای و ساختاری است، هرگونه اصلاحات فرمالیته، کوتاه‌مدت و تشریفاتی که بخواهد وضع فعلی را بزک کند، موجب دلسردی بیشتر مردم می‌شود و آینده را از دست ما خواهد گرفت.

وی در خصوص نقش خاتمی در اصلاح اصلاح‌طلبی در شرایط فعلی، گفت: آقای خاتمی نقش کلیدی در شرایط فعلی دارد و روز به روز که می‌گذرد هم اصلاح‌طلبان متوجه نقش کلیدی وی می‌شوند و هم موقعیت محوری و سلامت ایشان باعث می‌شود اعتماد عمومی به وی همواره افزایش یابد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، تصریح کرد: آقای خاتمی از معدود سیاست‌مدارانی است که هنوز در عرصه سیاست باقی مانده و هنوز محبوب است، شاهد بودید اعتماد به آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقاطعی از زندگی ایشان کاهش پیدا کرده بود اما در اواخر زندگی خود به دلیل نگرشی که پیدا کرد، محبوبیتشان دوچندان شد.

وی افزود: سیاست مداران هرچه بتوانند حرف مردم را بزنند و واقع‌بین‌تر باشند، مردم نسبت به آنها واکنش مثبت‌تری خواهند داشت.

اصغرزاده با تاکید بر اینکه خاتمی از سیاست‌مداران محبوب مردم است، گفت: خاتمی و افرادی مثل او سرمایه‌های کشور هستند و وجود آنها به نفع سرمایه‌های کلان کشور است.

وی با بیان اینکه خاتمی از جمله افرادی است که پشتیبان اصلاحات در کشور است، خاطرنشان کرد: نظر من در خصوص اصلاح ساختار کشور شاید این باشد که برخی از بسیاری از پست‌ها عقب بکشند و بگذارند بقیه گروه‌های اجتماعی و سیاسی مسئولیت‌های اجرایی را به عهده بگیرند.

اصغرزاده گفت: اصلاحات نیاز به گفت‌وگو دارد، هیچ کسی نمی‌تواند ادعا کند قیم اصلاحات است، بخش مهمی از اصولگرایان هم در حال حاضر دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه دارند، اساسا کشور نیاز به اصلاحات و اصلاح‌طلبان دارد. شرایط فعلی کشور محصول کسانی است که اصلاح‌طلبی را نپذیرفتند و مشخص است اشتباهاتی داشته‌ایم و باید جبران شود وگرنه کشور متحمل هزینه‌های بسیاری خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها