عضو شورای شهر تهران:

تهران امسال از حمله سفیدبالک‌ها در امان ماند

عضو شورای شهر تهران گفت: حذف و کنترل آفت سفیدبالک در شهر تهران به ویژه مناطق مرکزی از جمله اقدامات موثر برای جلوگیری از وجود این آفت در شهر بوده است.

تهران امسال از حمله سفیدبالک‌ها در امان ماند
کد خبر: 222190
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۱:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته حضور آفت سفید بالک در آسمان تهران به معضلی برای پایتخت نشینان تبدیل شده بود، اظهار کرد: از همان روز‌های نخست آغاز به کار شورای شهر جدید، معضل سفیدبالک‌ها را پیگیری و مشاوران خبره‌ای گرفتیم و در نهایت با 8 دستورالعمل اقدامات لازم در طیف‌های گوناگون همچون فیزیکی، شیمیایی، آب شویی‌ها و تغییر گونه‌ها در بین گونه‌هایی که بیشتر زیستگاه این آفت هستند را انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه این معضل در مناطق مرکزی شهر تهران به ویژه سه منطقه 6 و 11 و 12 شدت بیشتری داشتند، افزود: یکی از اقدامات حائز اهمیت کمیسیون سلامت شورای شهر ورود به یکسری فضا‌های خصوصی که شامل محدودیت ورود می‌شدند، بود. در گذشته به دلیل این محدودیت‌های تردد، سیکل اقدامات لازم قطع می‌شد و نمی‌گذاشتند کار دفع این آفت تکمیل شود، از همین رو با رایزنی‌های لازمه این امکان را فراهم کردیم که تیم مشاوران به این مناطق شهر تهران ورود کرده و با دادن دستور العمل‌های لازمه اقدامات اثرگذار را انجام دهند.

صدراعظم نوری با یادآوری اینکه شرایط جوی و زمان طولانی بارش‌های بهاری امسال نیز به کنترل این آفت کمک کرده است، خاطر نشان کرد: اقدامات موثر سازمان بوستان‌ها که ادامه خواهد داشت، سبب کنترل این آفت شد، کنترلی که به معنای نابودی کامل سفیدبالک‌ها نیست، بلکه از رشد بیمارگونه و سریع این آفت جلوگیری کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها