کد خبر: 222285
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۴:۳۳:۰۰
| |

وزیر ارشاد: 

تولید مسئله‌ای فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تولید را مسئله‌ای فرهنگی دانست که در این مسیر کالاهای فرهنگی و بینش برآمده از فرهنگ و هنر نقشی بارز و تعیین‌کننده را ایفا خواهند کرد.

تولید مسئله‌ای فرهنگی است
کد خبر: 222285
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عباس صالحی درباره حمایت از تولید داخل اظهار کرد: ممکن است ما در صنایع کاربردی، سنگین یا کشاورزی کالایی تولید کنیم اما واقعیت این است که این کالا را در بسیاری کشورهای دیگر هم می‌توان تولید کرد. به همین خاطر بخشی از مسئله را باید در یافتن نقاط ممتاز برای تولید تعریف کرد که یکی از مهم‌ترین این نقاط را می‌توان در صنایع فرهنگی و خلاق مشاهده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: چه در مصرف داخلی و چه در صادرات خارجی اگر در فروش این کالاها موفق باشیم، به خاطر اثرگذاری فرهنگی و روانی عمیقی که دارند، بدون شک در رونق بخشیدن در سایر حوزه‌های تولیدی ملی هم موفق خواهیم بود.

به گفته او، جامعه ما در بخش‌های مختلف سینما، موسیقی، اسباب‌بازی، قصه و همچنین مجسمه‌سازی، تئاتر، و سایر صنایع فرهنگی، تجربه‌ها و قابلیت‌های قابل توجهی برای تولید دارد که یکی از اهداف برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه و پیشبرد این صنایع است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: البته صنایع فرهنگی علاوه بر این که کالای فرهنگی ایران ساخت تولید می‌کنند نقش دیگری هم دارند و آن کمک به تبلیغات سایر کالاهای ایرانی است. تبلیغات در این روزگار نقش پررنگی در جهت دادن به افکار عمومی دارد و صنایع فرهنگی به پشتوانه نیروهای آگاه، خلاق و هنرمندی که دارد، این توانایی را دارد که وارد همکاری‌های مستقیم با رسانه‌ها شده و در این عرصه هم نقش‌آفرینی کنند.

صالحی همچنین بیان کرد: حمایت از صنایع و کالاهای فرهنگی و خلاق ایرانی و کمک به معرفی آن‌ها به میدان‌ها و بازارهای ایرانی و خارجی یکی از برنامه‌های محوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت رسانه‌ها در زمینه معرفی کالای ایرانی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برنامه‌های تشویقی مشخصی برای تبلیغ کالاهای ایرانی توسط رسانه‌ها دارد و با ایجاد زمینه‌ها و فضاهای همفکری و هم‌اندیشی میان رسانه‌ها و نخبگان فرهنگی و هنری، شرایط بهتری را برای تولید بسته‌های تبلیغاتی ایرانی فراهم می‌کند.

او همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگی و هنری جشنواره «ایران ساخت» در عرصه کسب و کار کشور ابراز کرد: حمایت از کالای داخلی و به ویژه کالاهای فرهنگی ایرانی، راهی مطمئن برای حل مشکلات کشور با استفاده از توان فکری و اجرایی ایرانی است. وقتی تولیدکننده از حمایت مصرف کننده خاطر جمع باشد با دقت بیشتر و کیفیت بهتری دست به تولید می‌زند و در این صورت علاوه بر اشتغال‌زایی فرصت‌های دیگری همچون رقابت‌پذیری با محصولات سایر کش‍ورها و رشد اقتصادی در برابر ما گشوده می‌شود.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی باکیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آبان ماه1397 است.

منبع:‌ ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها