کد خبر: 222866
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۰۷:۲۲:۰۰
| |

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در یادداشتی نوشت

قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی قاطعانه برخورد کند

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان درباره فسادستیزی نوشت:مشکل اساسی ما در بروز این مشکلات به بحث اجرا برمی‌گردد و درواقع این دولت است که باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد.

قوه قضاییه با مفسدین اقتصادی قاطعانه برخورد کند
کد خبر: 222866
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۰۷:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسینعلی شهریاری، نماینده اصولگرای زاهدان واقعیت این است که در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف‌سازی در راستای جلوگیری از این مفاسد با خلأ قانون روبرو نیستیم و هم‌اکنون، قوانین کاملی هم در رابطه با شفاف‌سازی و هم درخصوص از میان برداشتن گرفت و گیرهای سرمایه‌گذاری و همچنین درباره بحث مبارزه با فساد داریم و مجلس وظایف خود را در این راستا انجام داده است. بنابراین مشکل اساسی ما در بروز این مشکلات به بحث اجرا برمی‌گردد و درواقع این دولت است که باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهد. حال آنکه متاسفانه امروز شاهدیم که دولت در این حوزه دچار مشکلاتی بوده و بعضا حتی دستورالعمل و آیین‌نامه‌هایی نوشته که قوانین را نیز دچار اخلال کرده است. به هر ترتیب امیدواریم از این به بعد باتوجه به جلسات سران قوا و سلسله‌نشست‌هایی که توسط دولت و دیگر مسوولان اجرایی به طور منظم برگزار می‌شود، دیگر شاهد تکرار این مشکلات نباشیم.

ازطرفی بحث نظارت و عملکرد قوه قضاییه نیز محل توجه است. برداشت ما این است که در تمام آنچه درخصوص بحث ارز و سکه اتفاق افتاد، قطعا دست‌های پشت‌پرده نقش داشتند و نیازمند آن است که قوه قضاییه قاطعانه وارد شود.

وقتی می‌گویند برخی در کشور مرتکب فساد فی‌الارض شده‌اند، قاعدتا‌ باید برخورد مناسب با آن نیز انجام شود. البته نمی‌شود یک فرد مفسد را چند بار اعدام کرد اما لااقل می‌توانند سریع‌تر جلسات رسیدگی به جرایم این افراد را برگزار کنند و اشد مجازات در مورد این افراد انجام شود.

مردم از دستگاه قضا انتظار دارند که وقتی رییس قوه، قائم‌مقام و معاونان رییس و سخنگوی این قوه همگی مدام از حضور و فعالیت مفسدین فی‌الارض سخن می‌گویند، به همان میزان برخورد نیز صورت گیرد. چراکه در غیر این صورت اعتماد جامعه از قوه قضایی سلب شده و ناامید می‌شوند. بنابر این امیدواریم به زودی شاهد برخوردهای جدی قوه قضاییه باشیم.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها