کد خبر: 222954
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

عبدالرضا هاشم‌زایی عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بیش از 70 درصد مردم می‌خواهند حصر برداشته شود/ یکی از هنرهای ما پیاده کردن آدم‌ها از قطار انقلاب است/ عقل سالم حکم می‌‌کند بزرگان نظام از ظرفیت خاتمی استفاده کنند

یک عضو فراکسیون امید معتقد است که در شرایط بحران اقتصادی قرار داریم و باید در این شرایط از ظرفیت‌های شخصیت‌هایمان که در جامعه محبوبیت دارند به نفع انسجام ملی استفاده کنیم.

بیش از 70 درصد مردم می‌خواهند حصر برداشته شود/ یکی از هنرهای ما پیاده کردن آدم‌ها از قطار انقلاب است/ عقل سالم حکم می‌‌کند بزرگان نظام از ظرفیت خاتمی استفاده کنند
کد خبر: 222954
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده تهران و عضو کمیسیون شورها و امور داخلی مجلس با اظهار بی‌اطلاعی از رفع حصر، گفت: از رفع حصر خبر نداریم و فکر نمی‌کنم خبرها در این باره جدی باشد. من به شخصه از یک منبع مسئول چنین چیزی را نشنیده‌ام.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر پیگیری جهانگیری برای جلسه‌ای با حضور سران نظام و سید محمد خاتمی گفت: حدود دو ماه قبل شنیده بودم که عده‌ای از نیروهای قدیمی و قبلی که هنوز مارک خارج از نظام به آنها زده نشده، پیشنهاد کرده بودند با توجه به مشکلات و مسایلی که در سطح بین‌المللی داریم، باید از ظرفیت محبوبیت آقای خاتمی در جامعه استفاده کنیم.

چون یکی از هنرهای ما این است که آدم‌ها را زود از قطار انقلاب پیاده می‌کنیم.

این نماینده مجلس گفت: قاعدتا باید از حضور آقای خاتمی در جلسه با سران نظام و استفاده از ظرفیت ایشان در شرایط کنونی استقبال شود. در شرایطی بحران اقتصادی قرار داریم و هرکسی که بگوید بحران نداریم مانند کسی است که سرش را زیر برف کرده باشد. زمانیکه ثروت مردم یک شبه یک چهارم می‌شود نمی‌توانیم بگوییم بحران نداریم.

هاشم‌زایی گفت: برای مثال نرخ ارز در برخی از کالاها اثر آنی دارد و در برخی از کالاها اثر تدریجی دارد اما زمانیکه ارزش پول ملی پایین بیاید به تدریج کاهش ارزش خود را در کالاها نشان می‌دهد. بنابراین اینکه در اقتصاد به دلایل مختلف بحران داریم که بعضا دلایل خارجی است و تحریم و سوء مدیریت داخلی بسیار تاثیر دارد.

او ادامه داد: در این شرایط باید از ظرفیت‌های شخصیت‌هایمان که در جامعه محبوبیت دارند به نفع انسجام ملی استفاده کنیم. عقل سالم حکم می‌کند که دوستان و بزرگان ضرورت استفاده از ظرفیت افرادی محبوبی همچون آقای خاتمی را تشخیص دهند و استفاده کنند. رفع حصر هم می‌تواند منجر به انسجام ملی شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اگر شورای عالی امنیت ملی در خصوص رفع حصر به نتیجه نمی‌رسد می‌توانند رفراندوم بگذارند و ببینند اکثریت مردم چه می‌گویند. به نظر من بیش از 60 تا 70 درصد مردم نظرشان این است که حصر برداشته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها