کد خبر: 223019
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

ابوالفضل سروش عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین خبر داد:

نامه‌ 150 نماینده خطاب به رئیس‌جمهور برای تغییر کابینه/ این آخرین اتمام حجت ماست/ عده‌ای از تیم اقتصادی برای دولت خط قرمز هستند/ امید داریم طیب‌نیا وزیر اقتصاد شود

یک نماینده مجلس با اشاره به نیت دولت از عدم تغییر تیم اقتصادی گفت: بعضی از اشخاص در تیم اقتصادی به دلیل اینکه برخی بر روی آنها کلید کرده‌اند، تبدیل به خط قرمز شده اند و دولت به همین دلیل نمی خواهد آنها را تغییر بدهد. رئیس‌جمهور هم به برخی از اعضای تیم اقتصادی اعتقاد دارد. در حالیکه این اعتقاد برای روزهای آرام و بدون تحریم است.

نامه‌ 150 نماینده خطاب به رئیس‌جمهور برای تغییر کابینه/ این آخرین اتمام حجت ماست/ عده‌ای از تیم اقتصادی برای دولت خط قرمز هستند/ امید داریم طیب‌نیا وزیر اقتصاد شود
کد خبر: 223019
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل سروش نماینده تهران و عضو فراکسیون امید با تاکید بر لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت، گفت: امروز در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور مجددا بر تغییر کابینه تاکید کردیم. این نامه بیش از 150 امضا داشت. پیش از این در نامه‌ای به آقای روحانی اعلام کرده بودیم که کابینه رییس‌جمهور باید تغییر پیدا کند و امروز هم آخرین اتمام حجت را کردیم و اگر دولت تیم اقتصادی‌اش را ترمیم نکند، استیضاح کلید می‌خورد.

او در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» ، ادامه داد: در حال حاضر استیضاح وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی است و برای استیضاح وزیر صنعت، معدن وتجارت و وزیر کار هم امضا جمع می‌شود. ما اصرار داریم که رییس سازمان برنامه و بودجه هم تغییر کند.

این نماینده مجلس گفت: نامه‌ای که امروز نوشتیم مبنی بر این بود که تیم اقتصادی، تیم مورد نیاز برای شرایط امروز کشور نیست. ما می‌خواهیم رییس‌جمهور به این نتیجه برسد که وزرای اقتصادی باید تغییر کند تا بدون استیضاح و جنجال این اتفاق بیفتد.

سروش گفت: من تعجب می‌کنم زمانیکه می‌بینند وزرا و تیم اقتصادی فشل هستند، نمی‌توانند آنها را عوض کنند. تیم اقتصادی دولت نه با مردم حرف می‌زند و نه برنامه دارد.

او گفت: ترامپ دی ماه اعلام کرد که اردیبهشت ماه از برجام خارج می‌شود اما در این 4 ماه، تیم اقتصادی دولت چه کاری انجام دادند؟ یا بعد از 3 ماه که از اردیبهشت ماه می‌گذرد آنها چه اقدامی انجام دادند؟ آنها تکان نمی‌خورند و مردم مانند اسپند روی آتش بالا و پایین می‌پرند اما معلوم نیست تیم اقتصادی دولت چه کاری انجام می‌دهد.

این نماینده مجلس به نیت دولت از عدم تغییر تیم اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: برخی افراد تیم اقتصادی برای دولت خط قرمز هستند. یعنی بعضی از اشخاص در تیم اقتصادی به دلیل اینکه برخی بر روی آنها کلید کرده‌اند، تبدیل به خط قرمز شده‌اند و دولت به همین دلیل نمی‌خواهد آنها را تغییر بدهد.

به گفته سروش افرادی خارج از دولت تاکید دارند که برخی از افراد در کابینه بمانند.

او تاکید کرد: رییس‌جمهور هم به برخی از اعضای تیم اقتصادی اعتقاد دارد. در حالیکه این اعتقاد برای روزهای آرام و بدون تحریم است اما در حال حاضر که جنگ اقتصادی است باید کسی را بگذارند که برای جنگ اقتصادی آماده باشد.

این عضو فراکسیون امید در خصوص اینکه چه کسانی برای حضور در تیم اقتصادی دولت مطرح هستند، گفت: بحث‌های زیادی درباره حضور آقای طیب‌نیا در تیم اقتصادی مطرح می‌شود اما یکسری می‌گویند او پذیرفته و عده‌ای می‌گویند نپذیرفته. به نظر من ایشان فرد موفقی در وزارت اقتصاد بود و امید داریم که ایشان وزیر اقتصاد شوند.

سروش ادامه داد: آنهایی که امتحان پس دادند باید در تیم اقتصادی حاضر شوند. آنهایی که در دفاع مقدس با خزانه خالی کشور را بدون تورم گرداندند بیایند.

او در پایان تاکید کرد: روح و روان مردم دچار مشکل شده و تیم اقتصادی دولت تکان نمی خورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها