کد خبر: 223038
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین از واکنش‌ها نسبت به برگزاری کنسرت‌های خیابانی گزارش می‌دهد:

حمایت ارگان‌های مختلف از برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان

همایون شجریان خواننده مطرح حوزه موسیقی دیروز در یک پست اینستاگرامی پیشنهاد جالبی را مطرح کرد که مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گرفت. هر چند او در سال 92 نیز پیشنها برگزاری کنسرت خیابانی را داده بود؛ اما این بار با استقبال بسیاری از مسئولان حوزه فرهنگ و هنر مواجه شد.

حمایت ارگان‌های مختلف از برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان
کد خبر: 223038
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همایون شجریان دیروز8 مرداد با انتشار متنی در صفحه شخصی خود درباره برگزاری کنسرت‌های خیابانی مطلبی را منتشر کرده بود که واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت؛ هر چند این پیشنهاد از سوی شجریان تازگی ندارد و او پیش از این هم در سال 92 چنین پیشنهادی را مطرح کرد اما این بار با استقبال خانه موسیقی، دفتر موسیقی وزارت ارشاد و حتی شهرداری تهران و شورای شهرت مواجه شد.

مطرح کردن دوباره یک پیشنهاد

همایون شجریان خواننده مطرح حوزه موسیقی دیروز در یک پست اینستاگرامی پیشنهاد جالبی را مطرح کرد که مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گرفت. البته او در سال 92 نیز پیشنها برگزاری کنسرت خیابانی را داده بود. شجریان آن سال در یک پست اینستاگرامی اعلام کرده بود که در صورت فراهم شدن مجوز‌های لازم توسط ارگان‌های مربوط حاضر است که کنسرت خیابانی را برگزار کند؛ مطرح کردن این موضوع و طرح آن توجه بسیاری از دست اندرکارن در حوزه‌های مختلف قرار گرفت. اما روز گذشته هم شجریان در صفحه شخصی خود نوشت: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم، نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی بهتر شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد، سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد.»

حمایت و استقبال دولت و شهرداری

مسئولان شهرداری تهران بعد از اطلاع از این خبر نسبت به پیشنهاد همایون شجریان واکنش نشان دادند. رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از برگزاری کنسرت‌های خیابانی توسط همایون شجریان خبر داد. حجت نظری عضو شورای شهر تهران نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. او از کمک‌های بی‌دریغ خود درباره این طرح گفت. نظری در پیشنهاد دیگری به شجریان اعلام کرد که بهتر است که کنسرت‌های خیابانی را در جنوب شهر تهران برگزار کند.

حمایت خانه موسیقی از شجریان

خانه موسیقی نیز با انتشار متنی حمایت خود را در کنار وزارت ارشاد و شهرداری تهران از برگزاری کنسرت‌های خیابانی توسط همایون شجریان اعلام کرد. حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه تئاتر نیز از این طرح حمایت کرد و درباره این طرح گفت: «خانه موسیقی آمادگی دارد برای همایون شجریان و سایر هنرمندان دیگر با مسئولان وزارت ارشاد و شهرداری تعامل کند و این موضوع را پیگیری کند تا آنها کنسرت خیابانی برگزار کنند.»

کنسرت‌های خیابانی و حال این روزهای مردم

شاید در این وانفسای برگزار کردن یا نکردن مراسم‌ مختلف، به بهانه مشکلات اقتصادی مردم، بهتر است درباره بعضی پیشنهادات فرهنگی کمی تامل کنیم و این بار و فقط این بار نگاهی به اسم‌ها، برچسب‌ها و تعلقات افراد نکنیم.

کاری که شاید تا به امروز بیشترین لطمه را از آن در حوزه‌های مختلف متحمل شده‌ایم. پیشنهاد همایون شجریان درباره برگزاری کنسرت‌های خیابانی هیچ ربطی به منافع چپ، راست یا مستقل ندارد و او خود را نماینده هیچ جناحی معرفی نمی کند و نخواهد کرد.

بلکه با مطرح کردن این پیشنهاد می‌گوید که کنسرتی در خیابان، بدون اسپانسر، بدون داشتن جایگاه «وی‌آی‌پی» و فقط برای مردم خواهد بود. آن هم در هر مکانی که امکان برگزاری آن باشد. چرا موسیقی‌دانان و خوانندگان در شهر از حافظ و سعدی و مولانا نگویند تا مردم شاد شوند.

شجریان در سال 92 و این بار در سال 97 یک درخواست عاقلانه برای بهبود حال مردم را مطرح می‌کند و مثل همیشه انتقادات و تمجیدها نسبت به این طرح به گوش می‌رسد. همایون شجریان چندی قبل نیز در حمایت از وضعیت معیشتی مردم و با توجه به شرایط بد اقتصادی موجود در جامعه برگزاری کنسرت «سی» را لغو کرد و اجرای آن را موکول به زمانی بهتر کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها