کد خبر: 223136
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۰۸:۳۷:۰۰
| |

سرعت طوفان در سیستان به 77 کیلومتر بر ساعت رسید

رییس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وزش بادهای 120 روزه در سیستان صبح امروز سرعت طوفان در این منطقه به 77 کیلومتر بر ساعت رسید.

سرعت طوفان در سیستان به 77 کیلومتر بر ساعت رسید
کد خبر: 223136
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۰۸:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ملاشاهی اظهار داشت: در پی ادامه روند وزش بادهای 120 روزه در سیستان ساعت 7 صبح امروز سرعت طوفان در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی 77 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده که شعاع دید افقی را به 7000 متر کاهش داده است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی این شرایط جوی نامساعد توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه کودکان، بیماران و افراد سالمند از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و در ادامه وزش بادهای 120 روزه سیستان امروز و فردا در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد و گرد و خاک در صبح‌ها شدیدتر است و در نقاط مستعد طوفان، گرد و خاک و در برخی نقاط جاده‌های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می‌شود.

ملاشاهی با اشاره به اینکه در این مدت در نواحی مرکزی استان افزایش موقتی غبار داریم و باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ می‌دهد افزود: لازم است تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک به ویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای از جانب مسئولان به‌کار گرفته شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها