کد خبر: 223244
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۱۲:۴۸:۰۰
| |

بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس:

طرح سوال از رئیس‌‌جمهور قانونی است/ رئیس مجلس عدد حد نصاب را دید سپس سؤال را اعلام وصول کرد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: رئیس محترم مجلس عدد حد نصاب را دیده، احراز کرده و سپس سؤال را اعلام وصول کرده است؛ بنابراین کار قانونی است و باید روالش را طی کند.

طرح سوال از رئیس‌‌جمهور قانونی است/ رئیس مجلس عدد حد نصاب را دید سپس سؤال را اعلام وصول کرد
کد خبر: 223244
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۰ ۱۲:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز نعمتی با اشاره به اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به اظهارات ساعتی قبل معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که این سؤال را به دلیل شائبه متقاضی شدن برخی نمایندگان انصراف‌دهنده غیرقانونی اعلام کرده بود، اظهار داشت: اسامی نمایندگان متقاضی سؤال از رئیس‌جمهور و امضاهای آنها چک و بازشماری شده است.

او افزود: اگر تا قبل از اعلام وصول سؤال در صحن مجلس، هر اتفاقی اعم از انصراف یا عدم انصراف می‌افتاد، حرف آقای امیری درست بود و شاید سؤال از اعتبار قانونی می‌افتاد اما طبق آئین‌نامه، از لحظه اعلام وصول به بعد، کار قطعی و قانونی و رئیس‌جمهور باید ظرف مدت یک ماه با حضور در مجلس به نمایندگان مردم پاسخ دهد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کار به صورت شفاف پیش رفته است و حتی هفته قبل بحث مفصلی در هیأت رئیسه انجام شد که لحظه اعلام وصول چه زمانی است و مهلت یک هفته‌ای انصراف از سؤال از چه زمانی شروع می‌شود که بر این اساس مقرر شد از لحظه طرح سؤال در کمیسیون و قانع نشدن نمایندگان، این مهلت یک هفته‌ای محاسبه می‌شود.

نعمتی گفت: حتماً رئیس محترم مجلس عدد حد نصاب را دیده، احراز کرده و سپس سؤال را اعلام وصول کرده است؛ بنابراین کار قانونی است و باید روالش را طی کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها