کد خبر: 223456
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

پویا بادکوبه، کارگردان فیلم «درساژ» در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

امیدوارم «درساژ» در داخل ایران اکران شود/ فکر نمی‌کردم «درساژ» تا این حد از لحاظ بین‌المللی موفق باشد

پویا بادکوبه گفت: «درساژ» در جشنواره‌های زیادی حاضر شد و از اروپا تا استرالیا و خاور دور فیلم ما را نمایش دادند. با اینکه بازیگران اصلی ما دو نوجوان بودند اما بازی هر دوی آن‌ها مورد توجه قرار گرفت و نگار مقدم نیز در جشنواره چین جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.

امیدوارم «درساژ» در داخل ایران اکران شود/ فکر نمی‌کردم «درساژ» تا این حد از لحاظ بین‌المللی موفق باشد
کد خبر: 223456
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «درساژ» یکی از فیلم‌های موفق ایرانی از لحاظ حضور بین المللی است. این فیلم اگر چه جایزه «اسپشیال منشن» را در شصت و هشتمین جشنواره برلین از آن خود کرد اما هنوز در ایران شرایط اکران پیدا نکرده است.

پویا بادکوبه، کارگردان فیلم «درساژ» درباره موفقیت‌های بین المللی این فیلم به اعتمادآنلاین گفت: «واقعیت این است که بعد از اتمام تولید فکر نمی‌کردم فیلم تا این حد از لحاظ حضور بین‌المللی موفق باشد و در بیشتر کشور‌های دنیا و فستیوال‌های مطرح نمایش داده شود. البته حضور در برلین و کسب جایزه «اسپشیال منشن» هم در این میان تاثیرگذار بود.»

بادکوبه ادامه داد: «درساژ در جشنواره‌های زیادی حاضر شد و از اروپا تا استرالیا و خاور دور فیلم ما را نمایش دادند. به هر حال باعث خرسندی من و گروه همراهم است. با اینکه بازیگران اصلی ما دو نوجوان بودند اما بازی هر دوی آن‌ها مورد توجه قرار گرفت و نگار مقدم نیز در جشنواره چین جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد.»

کارگردان «درساژ» درباره داستان فیلم گفت: «یکی از موضوعاتی که در صحبت‌ها در مورد این فیلم بیشتر به آن اشاره می‌شود روایتی است که در فیلم وجود دارد. بسیاری از منتقدان و نویسندگان سینمایی معتقد بودند کمتر کسی در سینمای ایران به موضوعات و مسائلی که پیرامون نوجوانان وجود دارد پرداخته است. اگر توانسته باشم مسائل جاری نوجوانان را به خوبی به تصویر کشیده باشم قطعا باعث افتخار است.»

بادکوبه در انتها گفت: «بی‌صبرانه منتظر اکران عمومی فیلم در ایران هستم. قطعا به آن اندازه‌ای که باید به فیلم ما در داخل توجه نشد. همواره همین گونه است. برای خود من هم عجیب است که چگونه سینمای بین‌الملل تا این حد به ما توجه می‌کند، اما سینمای داخل نه! امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود و فیلم در داخل هم اکران و دیده شود. «درساژ» به تازگی به جشنواره ملبورن هم دعوت شده است، اما نگاه ما کاملا به داخل است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها