کد خبر: 223641
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۲ ۱۵:۳۹:۰۰
| |

موسیقی خیابانی چرا حساسیت کمیسیون فرهنگی مجلس را برانگیخته است؟

احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که در رابطه با حوزه موسیقی و مشتقات آن همچون موسیقی خیابانی و کنسرت‌ها نیز دستگاه‌های مختلفی با هدف کاهش ناهماهنگی‌ها دخیل و تاثیرگذار هستند به همین دلیل جلسه‌ای با آن‌ها در کمیسیون برگزار شد.

موسیقی خیابانی چرا حساسیت کمیسیون فرهنگی مجلس را برانگیخته است؟
کد خبر: 223641
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۲ ۱۵:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: گزارشی درباره این پدیده به دست رئیس مجلس رسیده که ریاست مجلس آن را به کمیسیون فرهنگی ارجاع داد؛ ضمن آنکه هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف فرهنگی یکی از ماموریت‌های کمیسیون فرهنگی است البته قرار نیست این بخش‌ها الزاما فرهنگی باشند بلکه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی را نیز در بر می‌گیرند چراکه بر فعالیت فرهنگی‌های تاثیرگذار هستند؛ در رابطه با حوزه موسیقی و مشتقات آن همچون موسیقی خیابانی و کنسرت‌ها نیز دستگاه‌های مختلفی با هدف کاهش ناهماهنگی‌ها دخیل و تاثیرگذار هستند به همین دلیل جلسه‌ای با آن‌ها در کمیسیون برگزار شد.

جمع‌بندی آن جلسه مبنی بر این شد که موسیقی علاوه بر اتفاقی هنری، شغل نیز تعریف می‌شود به همین دلیل به نمایندگان دستگاه‌های دعوت شده برای مشخص کردن مکان مناسب برای نوازندگان خیابانی فرصت داده شد.

کسی به دنبال ممانعت از ادامه فعالیت نوازندگان و گروه‌های موسیقی خیابانی نیست چراکه این نوع موسیقی ریشه در تاریخ و آداب و رسوم ایرانی دارد و از گذشته‌های دور مردم در خیابان موسیقی نواخته و تعزیه اجرا می‌کردند.

هرچند باید کار مردم را به مردم واگذار و کار اهالی هر حرفه‌ای را به خود آن حرفه واگذار کرد اما مملکت را نمی‌توان با شعار اداره کرد؛ درواقع نباید این تفکر به معنای طرفداری از آنارشیسم و هرج و مرج باشد.

کار مردم را به مردم واگذار کردن در چارچوب قانون و دمکراسی تعریف می‌شود البته معتقدم هر قدر به صاحبان فرهنگ و هنر احترام بگذاریم نتیجه بهتری خواهیم گرفت تا اینکه بخواهیم با مداخلات خودمان مسائل را مدیریت کنیم.

منبع: خانه‌ ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها