مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خبر داد:

افزایش دمای هوا در مناطق غیر‌ساحلی استان بوشهر به بیش از 50 درجه

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دمای هوا در استان خبرداد و گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های هواشناسی دمای هوای استان بوشهر از دوشنبه به‌مدت 3 روز در مناطق غیر ساحلی به بیش از 50 درجه افزایش می‌یابد.

افزایش دمای هوا در مناطق غیر‌ساحلی استان بوشهر به بیش از 50 درجه
کد خبر: 223821
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۳ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نادر شفی‌خدایی مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه آرامش نسبی جو و دریا طی 24 ساعت آینده در استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود، اظهار داشت: گرما و شرجی هوا طی امروز و فردا در مناطق مختلف استان برقرار است.

وی از افزایش دمای در استان بوشهر از روز دو شنبه خبرداد و بیان کرد: با تداوم استقرار الگوی تابستانه بر جو استان، دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای از روز دوشنبه به مدت سه روز افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه دمای استان بوشهر به 50 درجه بالای صفر افزایش می‌یابد تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده دمای هوا در مناطق غیر ساحلی استان بوشهر به بیش از 50 درجه و در برخی نقاط ساحلی تا آستانه 50 درجه افزایش می‌یابد.

شفی‌خدایی با تاکید بر پیش بینی تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات گرمازدگی تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای هوا تا روز چهارشنبه هفته جاری باید تدابیر لازم و جدی برای صرفه جویی در مصرف آب و برق اندیشیده شود و شهروندان برای جلوگیری از گرما زدگی از تردد در ساعات گرم روز خودداری کنند.

وی با اشاره به احتمال آسیب به مزارع کشاورزی به سبب افزایش دمای هوا افزود: با توجه به وزش باد گرم در برخی ساعات از روزهای سه شنبه و چهارشنبه، نسبت به بروز آسیب‌های ناشی از گرما در مزارع و باغات کشاورزی هشدار داده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر به دما و رطوبت در 24 ساعت گذشته در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت خارگ با 98 درصد و بوشهر و دیر با 89 و 88 درصد شرجی، بیشترین ثبت رطوبت داشته‌اند و برازجان، اهرم و خورموج با دمای هوای 44، 43 و 42 درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها